Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
Když se v Los Angeles rozsvítila světla reflektorů a slavnostní premiéra hollywoodského filmu o Formuli 1 s Bradem Pittem přivítala hvězdy sportu i filmu, jedno jméno na seznamu hostů citelně chybělo. Max Verstappen, čtyřnásobný šampion a jedna z hlavních tváří moderní F1, zvolil jiný program: klid domova a první dny se svou dcerou Lily.
Po Grand Prix Kanady, kde skončil na druhém místě, nezamířil do Kalifornie jako řada jeho kolegů, ale naopak co nejrychleji přes oceán. „Jedu domů za svou dcerou,“ řekl lakonicky novinářům v Montrealu.
Místo klidných dnů v rodinném kruhu zamířil čtyřnásobný mistr světa do Belgie, konkrétně na slavný okruh Spa-Francorchamps. Tam se zapojil do testování závodního vozu Ferrari GT3 se svým vlastním týmem Verstappen.com Racing, který se připravuje na legendární vytrvalostní závod 24 hodin Spa.
Když se na belgickém okruhu Spa-Francorchamps při testech GT vozu objevil jistý Franz Hermann, pozornější fanoušci motorsportu rychle pochopili, o koho ve skutečnosti jde. Pod nenápadným jménem se skrýval nikdo jiný než Max Verstappen, který se znovu posadil za volant GT3 vozu, aby pomohl svému týmu Verstappen.com Racing s přípravou na slavný vytrvalostní závod 24 hodin Spa.
Tým aktuálně drží druhé místo v hodnocení Gold Cupu v rámci seriálu GT World Challenge Europe Endurance Cup, a právě ladění detailů může být v rozhodujících hodinách klíčové. Pomoc jezdce Verstappenova formátu tak představuje významnou posilu – nejen z pohledu výkonu na trati, ale i cenných poznatků pro inženýry.
Pro Verstappena ale testy znamenaly víc než jen práci. Okruh ve Spa je jeho srdcovou záležitostí, místem, ke kterému má silný osobní vztah. „Pomůžu týmu se zpětnou vazbou a zároveň si zajezdím na mém nejoblíbenějším okruhu,“ shrnul stručně, ale výstižně, informuje GPblog.com.
Zda se Verstappen v budoucnu objeví v ostrém závodě GT3 jako jeden z pilotů, zatím zůstává otevřenou otázkou. Jisté ale je, že jeho chuť závodit přesahuje svět Formule 1 – a že své jméno staví nejen na titulech, ale i na čisté radosti z jízdy.
Pro Verstappena to není první „neúčast“. Už během víkendu v Monaku se nezúčastnil speciálního promítání filmu určeného jen pro jezdce. A přestože se o filmu vyjadřuje s respektem, na seznam priorit mu zjevně nepatří. „Zda se na ten film podívám někdy později? Možná ano. Když se to bude hodit nebo když to někdo jiný bude chtít vidět, klidně. A třeba budu příjemně překvapený,“ poznamenal bez okázalosti.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.