Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
Když se v Los Angeles rozsvítila světla reflektorů a slavnostní premiéra hollywoodského filmu o Formuli 1 s Bradem Pittem přivítala hvězdy sportu i filmu, jedno jméno na seznamu hostů citelně chybělo. Max Verstappen, čtyřnásobný šampion a jedna z hlavních tváří moderní F1, zvolil jiný program: klid domova a první dny se svou dcerou Lily.
Po Grand Prix Kanady, kde skončil na druhém místě, nezamířil do Kalifornie jako řada jeho kolegů, ale naopak co nejrychleji přes oceán. „Jedu domů za svou dcerou,“ řekl lakonicky novinářům v Montrealu.
Místo klidných dnů v rodinném kruhu zamířil čtyřnásobný mistr světa do Belgie, konkrétně na slavný okruh Spa-Francorchamps. Tam se zapojil do testování závodního vozu Ferrari GT3 se svým vlastním týmem Verstappen.com Racing, který se připravuje na legendární vytrvalostní závod 24 hodin Spa.
Když se na belgickém okruhu Spa-Francorchamps při testech GT vozu objevil jistý Franz Hermann, pozornější fanoušci motorsportu rychle pochopili, o koho ve skutečnosti jde. Pod nenápadným jménem se skrýval nikdo jiný než Max Verstappen, který se znovu posadil za volant GT3 vozu, aby pomohl svému týmu Verstappen.com Racing s přípravou na slavný vytrvalostní závod 24 hodin Spa.
Tým aktuálně drží druhé místo v hodnocení Gold Cupu v rámci seriálu GT World Challenge Europe Endurance Cup, a právě ladění detailů může být v rozhodujících hodinách klíčové. Pomoc jezdce Verstappenova formátu tak představuje významnou posilu – nejen z pohledu výkonu na trati, ale i cenných poznatků pro inženýry.
Pro Verstappena ale testy znamenaly víc než jen práci. Okruh ve Spa je jeho srdcovou záležitostí, místem, ke kterému má silný osobní vztah. „Pomůžu týmu se zpětnou vazbou a zároveň si zajezdím na mém nejoblíbenějším okruhu,“ shrnul stručně, ale výstižně, informuje GPblog.com.
Zda se Verstappen v budoucnu objeví v ostrém závodě GT3 jako jeden z pilotů, zatím zůstává otevřenou otázkou. Jisté ale je, že jeho chuť závodit přesahuje svět Formule 1 – a že své jméno staví nejen na titulech, ale i na čisté radosti z jízdy.
Pro Verstappena to není první „neúčast“. Už během víkendu v Monaku se nezúčastnil speciálního promítání filmu určeného jen pro jezdce. A přestože se o filmu vyjadřuje s respektem, na seznam priorit mu zjevně nepatří. „Zda se na ten film podívám někdy později? Možná ano. Když se to bude hodit nebo když to někdo jiný bude chtít vidět, klidně. A třeba budu příjemně překvapený,“ poznamenal bez okázalosti.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.