Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Změna pravidel Formule 1 pro rok 2026 se blíží a technické týmy napříč paddockem už dávno nenechávají nic náhodě. V Mercedesu se podle zástupce technického ředitele Simoneho Resty věří, že přechod na novou éru nebude spojen s žádnými velkými překvapeními, navzdory dřívějším obavám.
„Nemyslím si, že nás čekají nějaká překvapení. Pravidla se zdají být poměrně kompletní,“ prohlásil Resta pro Motorsport.com. „FIA je momentálně velmi aktivní a sbírá podněty od všech týmů, aby uzavřela mezery v pravidlech.“
Roky plánovaná technická revoluce přinese vozy lehčí o padesát kilogramů, nové aerodynamické koncepty bez přítlaku generovaného podlahou, aktivní aerodynamiku, menší pneumatiky a především nové pohonné jednotky bez MGU-H, které budou více spoléhat na elektrický výkon a využívat udržitelné palivo. Resta ale upozorňuje, že kromě těchto klíčových prvků se změní téměř každá mechanická část monopostu.
„Přijde úplně nový motor bez MGU H, s novým palivem, ale to není všechno. Budou nové aerodynamické předpisy, nové elektronické systémy, menší pneumatiky, auta budou lehčí, přibydou nové bezpečnostní prvky, nové převodovky, brzdy, zavěšení a také aktivní aerodynamika. Je to trochu jako dokonalá bouře, všechno přichází najednou,“ řekl Resta. „Dříve se takové změny dělaly postupně. Tentokrát se to sešlo ve stejný okamžik.“
I přesto, že některé týmy v minulosti varovaly před možným vyčerpáním baterií na okruzích jako Monza, Resta tyto obavy tlumí. „Možná se objeví problémy v závislosti na trati, ale na mnoha okruzích to nebude patrné. V Monze to asi uvidíme, ale už teď dochází ke změnám v používání pohonné jednotky. Nemyslím si, že to bude velký problém.“
Z pohledu Mercedesu je pozitivní i to, že pravidla se po měsících úprav konečně stabilizovala. „Od ledna už všechny týmy mohly pracovat na vývoji – jak v aerodynamickém tunelu, tak pomocí CFD. Díky tomu už víme, jak se tyto vozy chovají. Zahájili jsme vývoj a začali jsme ztracený přítlak získávat zpět.“
Závěrem Resta podtrhl, že nová pravidla budou představovat jednu z největších výzev v moderní historii F1: „Týmy budou mít spoustu příležitostí, jak se odlišit – ale zároveň bude mnohem snazší udělat chybu než dřív.“
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.