Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Max Verstappen zůstává neoblomný tváří v tvář spekulacím o možné změně působiště a vazbách na tým Mercedes pro sezónu 2026. Tyto dohady jsou částečně vyvolány nejen současnými problémy Red Bullu s dodávkou konkurenceschopného vozu, ale také zájmem, který o čtyřnásobného mistra světa projevuje šéf Mercedesu Toto Wolff.
Max Verstappen momentálně drží třetí příčku v šampionátu s 165 body, avšak jeho pozice není zcela stabilní a spekulace o jeho budoucnosti v týmu Red Bull nabírají na intenzitě. Red Bull čelí na trati mnoha výzvám, které ještě zesiluje blížící se technická revoluce Formule 1 v roce 2026. Letos tým poprvé v historii přechází na vlastní pohonné jednotky ve spolupráci s Fordem, což přináší řadu nejasností a rizik. Naopak Mercedes, který v hybridní éře pravidelně dominoval, působí sebejistěji, a to vyvolává další otázky ohledně toho, jakou konkurenční výhodu bude mít Red Bull v příští sezóně.
Přesto Verstappen nechává tyto dohady stranou a zaměřuje se výhradně na svou práci. „Rok 2026 je velká neznámá pro všechny,“ přiznal v rozhovoru pro The Athletic. „Pro mě je důležité být v správném týmu a... nechci říct jen na štěstí, ale částečně to k tomu patří. Když jste dobrý jezdec a váš tým udělá krok vpřed, máte šanci vyhrávat. Tak to ve Formuli 1 funguje.“
Max Verstappen zdůraznil, že ho spekulace o jeho budoucnosti nijak nerozptylují. „Vím, čeho jsem dosáhl, a soustředím se na sebe, svůj tým, rodinu a lidi kolem sebe. Na trati dělám svou práci a mimo ni žiji svůj život s vášní a se svými blízkými. Nenechávám se ničím rušit,“ řekl.
Mezitím Toto Wolff zmírnil svůj zájem o Verstappena a potvrdil, že hlavní prioritou Mercedesu pro rok 2026 jsou současní jezdci George Russell a Kimi Antonelli. „Naší jasnou prioritou je pokračovat s Georgem a Kimim. Samozřejmě ale nelze přehlédnout někoho jako je Max a jeho plány do budoucna. Zvažovali jsme to, ale neočekávám žádné velké překvapení,“ uvedl Wolff.
Verstappen tak zatím zůstává pevně v Red Bullu a soustředí se na to nejdůležitější – boj na trati a přípravu na budoucnost, kterou ovlivní nejen jeho talent, ale také technický vývoj týmu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.