Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Max Verstappen zůstává neoblomný tváří v tvář spekulacím o možné změně působiště a vazbách na tým Mercedes pro sezónu 2026. Tyto dohady jsou částečně vyvolány nejen současnými problémy Red Bullu s dodávkou konkurenceschopného vozu, ale také zájmem, který o čtyřnásobného mistra světa projevuje šéf Mercedesu Toto Wolff.
Max Verstappen momentálně drží třetí příčku v šampionátu s 165 body, avšak jeho pozice není zcela stabilní a spekulace o jeho budoucnosti v týmu Red Bull nabírají na intenzitě. Red Bull čelí na trati mnoha výzvám, které ještě zesiluje blížící se technická revoluce Formule 1 v roce 2026. Letos tým poprvé v historii přechází na vlastní pohonné jednotky ve spolupráci s Fordem, což přináší řadu nejasností a rizik. Naopak Mercedes, který v hybridní éře pravidelně dominoval, působí sebejistěji, a to vyvolává další otázky ohledně toho, jakou konkurenční výhodu bude mít Red Bull v příští sezóně.
Přesto Verstappen nechává tyto dohady stranou a zaměřuje se výhradně na svou práci. „Rok 2026 je velká neznámá pro všechny,“ přiznal v rozhovoru pro The Athletic. „Pro mě je důležité být v správném týmu a... nechci říct jen na štěstí, ale částečně to k tomu patří. Když jste dobrý jezdec a váš tým udělá krok vpřed, máte šanci vyhrávat. Tak to ve Formuli 1 funguje.“
Max Verstappen zdůraznil, že ho spekulace o jeho budoucnosti nijak nerozptylují. „Vím, čeho jsem dosáhl, a soustředím se na sebe, svůj tým, rodinu a lidi kolem sebe. Na trati dělám svou práci a mimo ni žiji svůj život s vášní a se svými blízkými. Nenechávám se ničím rušit,“ řekl.
Mezitím Toto Wolff zmírnil svůj zájem o Verstappena a potvrdil, že hlavní prioritou Mercedesu pro rok 2026 jsou současní jezdci George Russell a Kimi Antonelli. „Naší jasnou prioritou je pokračovat s Georgem a Kimim. Samozřejmě ale nelze přehlédnout někoho jako je Max a jeho plány do budoucna. Zvažovali jsme to, ale neočekávám žádné velké překvapení,“ uvedl Wolff.
Verstappen tak zatím zůstává pevně v Red Bullu a soustředí se na to nejdůležitější – boj na trati a přípravu na budoucnost, kterou ovlivní nejen jeho talent, ale také technický vývoj týmu.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.