Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Liam Lawson se o náhlém odchodu Christiana Hornera z pozice šéfa Red Bull Racing dozvěděl „z médií,“ což pro něj bylo překvapení, ale podle jeho slov to jeho osobní cíle a práci v týmu nijak výrazně neovlivní. Horner oznámil svůj odchod 9. července 2025 a jeho místo převzal Laurent Mekies, který předtím vedl tým Racing Bulls. Na Mekiesově pozici se stal sportovním ředitelem Alan Permane.
Novozélanďan otevřeně přiznal, že o této změně neslyšel přímo od týmu, ale stejně jako většina fanoušků a novinářů se o ní dozvěděl z médií. „Nevím přesně, kdy to bylo oznámeno, ale já jsem se o tom dozvěděl až poté,“ uvedl Lawson v rozhovoru pro Motorsport.com. Přestože ho oznámení zaskočilo, rychle připomněl, že ve světě Formule 1 jsou změny běžnou součástí hry a že je potřeba se s nimi rychle vyrovnat.
Lawson své zkušenosti porovnal i s vlastním rokem 2025, kdy nahradil Sergia Péreze po boku Maxe Verstappena, aby po dvou závodech opět vyměnil místo s Yukim Tsunodou a vrátil se do Racing Bulls. „Tyhle věci se stávají, rychle se mění situace a není to nic neobvyklého,“ poznamenal mladý jezdec. Změna na postu šéfa podle něj tedy nepřináší žádné dramatické dopady na jeho cíle a to, co chce v týmu dosáhnout.
Co se týče nových vedoucích osobností, Lawson spolupracuje s Mekiesem a Permaneem už delší dobu a oceňuje jejich schopnosti. Především o Permaneovi mluví jako o ideálním kandidátovi na pozici, kterou nyní zastává. „Je už pár let součástí týmu, zná lidi a má motivaci pokračovat v dobré práci, kterou Laurent dělal,“ dodává Lawson, který vidí v této změně pozitivní pokračování.
Lawson také vyzdvihl přístup Laurenta Mekiese k vedení týmu, který považuje za velmi inspirativní a motivující. „Laurent byl vždy ten, kdo udržoval vysokou morálku a odhodlání celého týmu,“ řekl. Připomněl, že Mekies je známý svou pracovitostí a pravidelnou přítomností v depu, kde bývá často jako první a dává tím příklad všem členům stáje.
Liam Lawson si zachovává optimismus a pevné přesvědčení, že změny na vedoucích postech v Red Bullu neohrozí týmovou soudržnost ani jeho výkonnost. Vnímá je jako nevyhnutelnou součást dynamiky Formule 1 a nadále se plně soustředí na svůj osobní růst a dosažení co nejlepších výsledků v nadcházející sezóně.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.