Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
Přestupová sezóna ve Formuli 1 letos odstartovala nezvykle brzy a přináší spoustu spekulací i změn. Mercedes ale dává jasně najevo, jakým směrem se chce vydat. Sází na současného jezdce George Russella a mladý talent Andrea Kimiho Antonelliho.
Posledních několik týdnů se spekuluje, zda Max Verstappen po odchodu Christiana Hornera zamíří do Mercedesu, nebo zůstane věrný Red Bullu.
Toto Wolff v rozhovoru pro rakouskou televizi ORF potvrdil, že hlavní prioritou pro rok 2026 je pokračování se současným britským pilotem a debutujícím talentem z formule 2, informuje Motorsport.com. Navzdory spekulacím o setkání s Verstappenem během dovolené na Sardinii působil šéf Mercedesu klidně a sebevědomě. Podle jeho slov není důvod očekávat žádné zásadní překvapení.
V zákulisí přesto zůstává patrné, že Mercedes s Verstappenem komunikoval. Holanďan má sice smlouvu s Red Bullem až do roku 2028, ovšem známé výstupní klauzule a nejistota ohledně vývoje motorů pro rok 2026 mu dávají určitou flexibilitu. Odchody klíčových osobností z Red Bullu a technické výzvy, které čekají tým po nástupu nové éry pravidel, zvyšují pravděpodobnost, že Verstappen zvažuje i jiné cesty.
Mercedes na tyto pohyby reaguje pragmaticky. V Russellovi má tým jezdce, který sice zatím nesbírá vítězství pravidelně, ale těší se důvěře vedení a funguje jako stabilní článek týmu. Antonelli představuje budoucnost, do níž Mercedes investuje již několik let. Pokud se mladý Ital osvědčí, může stáj z Brackley vytvořit silné jádro pro roky dopředu bez nutnosti angažovat externí megastar.
Toto rozhodnutí navíc vyvolává otázky ohledně délky případné nové smlouvy pro Russella. Je možné, že Mercedes nechává prostor pro manévrování, pokud by Verstappen po roce 2026 přece jen změnil názor. Wolff veřejně vyloučil „velká překvapení“, ale přestupový trh ve Formuli 1 je zrádný a nikdy neříká nikdy.
Zatímco internet zaplavily fotomontáže soukromých letadel a prázdninových setkání, Wolff zůstává věrný své strategii. Mercedes se rozhodl pro stabilitu, ale zároveň si nechává zadní vrátka pootevřená. Verstappen zatím zůstává jen ve stínu, ale ten stín je dost dlouhý na to, aby ho paddock nepřestal sledovat.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.