Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
Přestupová sezóna ve Formuli 1 letos odstartovala nezvykle brzy a přináší spoustu spekulací i změn. Mercedes ale dává jasně najevo, jakým směrem se chce vydat. Sází na současného jezdce George Russella a mladý talent Andrea Kimiho Antonelliho.
Posledních několik týdnů se spekuluje, zda Max Verstappen po odchodu Christiana Hornera zamíří do Mercedesu, nebo zůstane věrný Red Bullu.
Toto Wolff v rozhovoru pro rakouskou televizi ORF potvrdil, že hlavní prioritou pro rok 2026 je pokračování se současným britským pilotem a debutujícím talentem z formule 2, informuje Motorsport.com. Navzdory spekulacím o setkání s Verstappenem během dovolené na Sardinii působil šéf Mercedesu klidně a sebevědomě. Podle jeho slov není důvod očekávat žádné zásadní překvapení.
V zákulisí přesto zůstává patrné, že Mercedes s Verstappenem komunikoval. Holanďan má sice smlouvu s Red Bullem až do roku 2028, ovšem známé výstupní klauzule a nejistota ohledně vývoje motorů pro rok 2026 mu dávají určitou flexibilitu. Odchody klíčových osobností z Red Bullu a technické výzvy, které čekají tým po nástupu nové éry pravidel, zvyšují pravděpodobnost, že Verstappen zvažuje i jiné cesty.
Mercedes na tyto pohyby reaguje pragmaticky. V Russellovi má tým jezdce, který sice zatím nesbírá vítězství pravidelně, ale těší se důvěře vedení a funguje jako stabilní článek týmu. Antonelli představuje budoucnost, do níž Mercedes investuje již několik let. Pokud se mladý Ital osvědčí, může stáj z Brackley vytvořit silné jádro pro roky dopředu bez nutnosti angažovat externí megastar.
Toto rozhodnutí navíc vyvolává otázky ohledně délky případné nové smlouvy pro Russella. Je možné, že Mercedes nechává prostor pro manévrování, pokud by Verstappen po roce 2026 přece jen změnil názor. Wolff veřejně vyloučil „velká překvapení“, ale přestupový trh ve Formuli 1 je zrádný a nikdy neříká nikdy.
Zatímco internet zaplavily fotomontáže soukromých letadel a prázdninových setkání, Wolff zůstává věrný své strategii. Mercedes se rozhodl pro stabilitu, ale zároveň si nechává zadní vrátka pootevřená. Verstappen zatím zůstává jen ve stínu, ale ten stín je dost dlouhý na to, aby ho paddock nepřestal sledovat.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.