Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Velká cena Velké Británie přinesla jeden z největších příběhů sezony. Nico Hülkenberg dojel ze startovní devatenácté příčky až na třetí místo a získal pro tým Sauber historicky cenné pódium. Jeho kolega Gabriel Bortoleto sice závod kvůli nepovedené strategii nedokončil, přesto se nebál otevřeně ocenit zkušenost a rozhodnost svého týmového parťáka.
„Je to obrovská vzpruha pro celý tým. Dokazuje to, že kroky, které děláme během sezony, dávají smysl. Všichni cítíme nový impuls a motivaci pokračovat ve výkonu, který předvádíme posledních pět závodů,“ prohlásil Bortoleto před víkendem v Belgii, informuje Motorsport.com. Zkušené řízení Hülkenberga ve zrádných podmínkách na Silverstonu podle něj ukázalo sílu týmu i schopnost zúročit potenciál v pravý moment.
Zatímco Hülkenberg slavil své vůbec první pódium v kariéře, Bortoleto sledoval závěr závodu jen z garáže. Chaotické počasí a zrádné rozhodování o ideální strategii způsobily čtyři odstoupení, mezi nimiž nechyběli ani další mladíci jako Antonelli, Hadjar či Lawson. Brazilský jezdec přiznal, že se chtěl inspirovat volbou Leclerca a Russella a brzy přezul na suché pneumatiky, což se ukázalo jako osudová chyba.
„Viděl jsem pár suchých míst na trati a chtěl jsem zariskovat. Startoval jsem zezadu, tak jsem šel do toho. Bohužel, jak pro mě, tak pro další zkušené piloty to nebyla správná volba,“ vysvětlil upřímně Bortoleto, který havaroval krátce po přezutí. Hülkenberg naopak zvolil konzervativní přístup a jeho klid v náročných podmínkách se ukázal jako klíčový faktor úspěchu.
Brazilský nováček neskrýval respekt vůči týmovému kolegovi, ale zároveň vyjádřil i frustraci z promarněné šance. „Chtěl bych být na jeho místě a bojovat o pódium. Ale on si tu příležitost vybojoval sám, udělal správná rozhodnutí a zůstal věrný základům a to se vyplatilo,“ přiznal s pokorou.
Výsledek z Velké Británie může podle Bortoleta odstartovat novou kapitolu týmu Sauber. Pokud si švýcarská stáj udrží současnou dynamiku a bude dál stavět na pevných základech, má podle něj šanci pravidelně zasahovat do boje o body a možná i o více. „Ukázali jsme, že máme na to překvapit. Teď musíme udržet koncentraci a důslednost,“ uzavřel.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.