Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Velká cena Velké Británie přinesla jeden z největších příběhů sezony. Nico Hülkenberg dojel ze startovní devatenácté příčky až na třetí místo a získal pro tým Sauber historicky cenné pódium. Jeho kolega Gabriel Bortoleto sice závod kvůli nepovedené strategii nedokončil, přesto se nebál otevřeně ocenit zkušenost a rozhodnost svého týmového parťáka.
„Je to obrovská vzpruha pro celý tým. Dokazuje to, že kroky, které děláme během sezony, dávají smysl. Všichni cítíme nový impuls a motivaci pokračovat ve výkonu, který předvádíme posledních pět závodů,“ prohlásil Bortoleto před víkendem v Belgii, informuje Motorsport.com. Zkušené řízení Hülkenberga ve zrádných podmínkách na Silverstonu podle něj ukázalo sílu týmu i schopnost zúročit potenciál v pravý moment.
Zatímco Hülkenberg slavil své vůbec první pódium v kariéře, Bortoleto sledoval závěr závodu jen z garáže. Chaotické počasí a zrádné rozhodování o ideální strategii způsobily čtyři odstoupení, mezi nimiž nechyběli ani další mladíci jako Antonelli, Hadjar či Lawson. Brazilský jezdec přiznal, že se chtěl inspirovat volbou Leclerca a Russella a brzy přezul na suché pneumatiky, což se ukázalo jako osudová chyba.
„Viděl jsem pár suchých míst na trati a chtěl jsem zariskovat. Startoval jsem zezadu, tak jsem šel do toho. Bohužel, jak pro mě, tak pro další zkušené piloty to nebyla správná volba,“ vysvětlil upřímně Bortoleto, který havaroval krátce po přezutí. Hülkenberg naopak zvolil konzervativní přístup a jeho klid v náročných podmínkách se ukázal jako klíčový faktor úspěchu.
Brazilský nováček neskrýval respekt vůči týmovému kolegovi, ale zároveň vyjádřil i frustraci z promarněné šance. „Chtěl bych být na jeho místě a bojovat o pódium. Ale on si tu příležitost vybojoval sám, udělal správná rozhodnutí a zůstal věrný základům a to se vyplatilo,“ přiznal s pokorou.
Výsledek z Velké Británie může podle Bortoleta odstartovat novou kapitolu týmu Sauber. Pokud si švýcarská stáj udrží současnou dynamiku a bude dál stavět na pevných základech, má podle něj šanci pravidelně zasahovat do boje o body a možná i o více. „Ukázali jsme, že máme na to překvapit. Teď musíme udržet koncentraci a důslednost,“ uzavřel.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.