Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Velká cena Velké Británie přinesla jeden z největších příběhů sezony. Nico Hülkenberg dojel ze startovní devatenácté příčky až na třetí místo a získal pro tým Sauber historicky cenné pódium. Jeho kolega Gabriel Bortoleto sice závod kvůli nepovedené strategii nedokončil, přesto se nebál otevřeně ocenit zkušenost a rozhodnost svého týmového parťáka.
„Je to obrovská vzpruha pro celý tým. Dokazuje to, že kroky, které děláme během sezony, dávají smysl. Všichni cítíme nový impuls a motivaci pokračovat ve výkonu, který předvádíme posledních pět závodů,“ prohlásil Bortoleto před víkendem v Belgii, informuje Motorsport.com. Zkušené řízení Hülkenberga ve zrádných podmínkách na Silverstonu podle něj ukázalo sílu týmu i schopnost zúročit potenciál v pravý moment.
Zatímco Hülkenberg slavil své vůbec první pódium v kariéře, Bortoleto sledoval závěr závodu jen z garáže. Chaotické počasí a zrádné rozhodování o ideální strategii způsobily čtyři odstoupení, mezi nimiž nechyběli ani další mladíci jako Antonelli, Hadjar či Lawson. Brazilský jezdec přiznal, že se chtěl inspirovat volbou Leclerca a Russella a brzy přezul na suché pneumatiky, což se ukázalo jako osudová chyba.
„Viděl jsem pár suchých míst na trati a chtěl jsem zariskovat. Startoval jsem zezadu, tak jsem šel do toho. Bohužel, jak pro mě, tak pro další zkušené piloty to nebyla správná volba,“ vysvětlil upřímně Bortoleto, který havaroval krátce po přezutí. Hülkenberg naopak zvolil konzervativní přístup a jeho klid v náročných podmínkách se ukázal jako klíčový faktor úspěchu.
Brazilský nováček neskrýval respekt vůči týmovému kolegovi, ale zároveň vyjádřil i frustraci z promarněné šance. „Chtěl bych být na jeho místě a bojovat o pódium. Ale on si tu příležitost vybojoval sám, udělal správná rozhodnutí a zůstal věrný základům a to se vyplatilo,“ přiznal s pokorou.
Výsledek z Velké Británie může podle Bortoleta odstartovat novou kapitolu týmu Sauber. Pokud si švýcarská stáj udrží současnou dynamiku a bude dál stavět na pevných základech, má podle něj šanci pravidelně zasahovat do boje o body a možná i o více. „Ukázali jsme, že máme na to překvapit. Teď musíme udržet koncentraci a důslednost,“ uzavřel.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.