Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Ferrari navzdory silnému očekávání a optimistickým předsezónním prognózám zatím v letošním roce nenaplňuje své ambice. Tým pod vedením Freda Vasseura se sice drží na druhém místě Poháru konstruktérů, především díky čtyřem pódiím Charlese Leclerca, ale na vítězství v závodě stále čeká. Ani příchod hvězdného Lewise Hamiltona zatím nepřinesl kýžený průlom, britský jezdec se stále nedostal ani na stupně vítězů.
Minulý měsíc se začaly objevovat zprávy, že Vasseur je „pod drobnohledem“ vedení Ferrari kvůli rozpačitému úvodu sezony. Přesto se situace v zákulisí možná ubírá jiným směrem, než by se mohlo zdát. Podle informací Ralfa Schumachera se totiž italský tým údajně přibližuje dohodě o prodloužení Vasseurovy smlouvy.
„Ve Ferrari slyšíme, že se přibližují k Fredovi Vasseurovi a vedou s ním jednání o smlouvě,“ uvedl Schumacher v podcastu Backstage Boxengasse pro Sky Deutschland. „Prodloužení by bylo nesmírně důležité pro stabilitu uvnitř týmu. Oba jezdci ho podporují.“
Významnou roli v tomto rozhodování může hrát právě kontinuita před přechodem do nové technické éry Formule 1 v roce 2026. Zatímco výsledky na trati zatím nejsou přesvědčivé, vedení Ferrari zvažuje, zda není rozumnější dát současnému vedení čas.
Podporu Vasseurovi vyjádřili veřejně jak Charles Leclerc, tak Lewis Hamilton. Leclerc několikrát zopakoval, že má ve Vasseura naprostou důvěru. „Vždycky jsem říkal, že Fredovi plně věřím a opravdu si myslím, že je to ten, kdo může Ferrari vrátit na úplný vrchol,“ prohlásil Monegašan pro L’Équipe. „Opravdu doufám, že se nám společně podaří přivést Ferrari zpět mezi vítěze.“
Hamilton šel ještě dál a spekulace o Vasseurově nejisté budoucnosti rezolutně odmítl. „Není příjemné číst, že se o tomhle vůbec píše,“ reagoval. „Fred je hlavním důvodem, proč jsem v tomto týmu a proč jsem tu dostal šanci, za kterou jsem nesmírně vděčný. Chci, aby Fred zůstal. Věřím, že právě on je tím, kdo nás může posunout na vrchol.“
Ani změny ve vedení technického oddělení, včetně odchodu Enrica Cardileho a příchodu Loïca Serry z Mercedesu, zatím nepřinesly okamžité výsledky. Ferrari, navzdory nedávným vylepšením, zůstává za tempem McLarenu. Zlepšení je pozvolné a stále daleko od očekávaného průlomu.
Rozhovory mezi Vasseurem a výkonným ředitelem Ferrari Benedettem Vignou podle všeho probíhají, ale žádné jasné stanovisko zatím nezaznělo. „Vasseurova budoucnost? Je červenec a bavíme se,“ uvedl Vigna pro Sky Deutschland během Velké ceny Velké Británie. „Právě jsme spolu obědvali…“
Sám Vasseur se držel zdrženlivě: „K diskusi s panem Vignou nemám co dodat,“ odpověděl na dotaz novinářů, včetně PlanetF1.com.
Zda Ferrari vsadí na trpělivost a dlouhodobou koncepci, nebo se opět uchýlí ke změnám ve vedení, ukážou následující týdny. Pokud ale Schumacherovy informace nelžou, Fred Vasseur má k podpisu nové smlouvy blíž než kdykoli předtím.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.