Podle Helmuta Marka není Max Verstappen nadšený z rozhodnutí týmu vyměnit Liama Lawsona po pouhých dvou závodních víkendech. Úřadující mistr světa údajně nesouhlasí s tak rychlou změnou, která vyvolává otázky o stabilitě a dlouhodobé strategii jezdecké sestavy.
Red Bull se rozhodl pro nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě, která se nesetkala s nadšením úřadujícího mistra světa. Podle Helmuta Marka není Max Verstappen "spokojený" s rozhodnutím týmu vyměnit Liama Lawsona za Yukiho Tsunodu před Velkou cenou Japonska.
Lawson, který byl původně vybrán jako nástupce Sergia Péreze pro rok 2025 díky své konzistentní formě pod tlakem, se po pouhých třech závodech včetně sprintu v Číně vrací zpět do sesterského týmu Racing Bulls. Red Bull však nyní otočil a sází na zkušenějšího Cunodu.
Marko v rozhovoru pro De Telegraaf odhalil důvod této změny a zároveň přiznal Verstappenovu nespokojenost: "Víme, že Max není spokojený. Ale potřebujeme dvě auta vpředu. Nejen kvůli Poháru konstruktérů, ale i proto, aby Max získal svůj pátý titul. Pak můžeme strategicky lépe pracovat v závodech. Můžeme využít Jukiho zkušeností a formy právě teď. To se počítá. Nakonec je to výhodné pro tým, a tím i pro Maxe."
Zajímavé je, že před několika měsíci měl Red Bull opačný pohled. Marko vysvětlil, proč byl Tsunoda původně přehlédnut:
"Yuki byl příliš nekonzistentní. Proto jsme jednomyslně rozhodli pro Lawsona. Ale pod zvýšeným tlakem nezvládl doručit, hned od prvního dne v Austrálii. Pak se dostal do sestupné spirály. Je to jako s otřeseným boxerem – dostat se z toho je velmi těžké. V tom smyslu to byla chyba."
Tsunoda tak dostane svou první šanci za volantem RB21 právě na domácí půdě v Japonsku. Otázkou zůstává, zda tato nečekaná změna pomůže Red Bullu upevnit svou dominanci – a zda se Verstappen s tímto rozhodnutím smíří.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.