Podle Helmuta Marka není Max Verstappen nadšený z rozhodnutí týmu vyměnit Liama Lawsona po pouhých dvou závodních víkendech. Úřadující mistr světa údajně nesouhlasí s tak rychlou změnou, která vyvolává otázky o stabilitě a dlouhodobé strategii jezdecké sestavy.
Red Bull se rozhodl pro nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě, která se nesetkala s nadšením úřadujícího mistra světa. Podle Helmuta Marka není Max Verstappen "spokojený" s rozhodnutím týmu vyměnit Liama Lawsona za Yukiho Tsunodu před Velkou cenou Japonska.
Lawson, který byl původně vybrán jako nástupce Sergia Péreze pro rok 2025 díky své konzistentní formě pod tlakem, se po pouhých třech závodech včetně sprintu v Číně vrací zpět do sesterského týmu Racing Bulls. Red Bull však nyní otočil a sází na zkušenějšího Cunodu.
Marko v rozhovoru pro De Telegraaf odhalil důvod této změny a zároveň přiznal Verstappenovu nespokojenost: "Víme, že Max není spokojený. Ale potřebujeme dvě auta vpředu. Nejen kvůli Poháru konstruktérů, ale i proto, aby Max získal svůj pátý titul. Pak můžeme strategicky lépe pracovat v závodech. Můžeme využít Jukiho zkušeností a formy právě teď. To se počítá. Nakonec je to výhodné pro tým, a tím i pro Maxe."
Zajímavé je, že před několika měsíci měl Red Bull opačný pohled. Marko vysvětlil, proč byl Tsunoda původně přehlédnut:
"Yuki byl příliš nekonzistentní. Proto jsme jednomyslně rozhodli pro Lawsona. Ale pod zvýšeným tlakem nezvládl doručit, hned od prvního dne v Austrálii. Pak se dostal do sestupné spirály. Je to jako s otřeseným boxerem – dostat se z toho je velmi těžké. V tom smyslu to byla chyba."
Tsunoda tak dostane svou první šanci za volantem RB21 právě na domácí půdě v Japonsku. Otázkou zůstává, zda tato nečekaná změna pomůže Red Bullu upevnit svou dominanci – a zda se Verstappen s tímto rozhodnutím smíří.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.