Podle Helmuta Marka není Max Verstappen nadšený z rozhodnutí týmu vyměnit Liama Lawsona po pouhých dvou závodních víkendech. Úřadující mistr světa údajně nesouhlasí s tak rychlou změnou, která vyvolává otázky o stabilitě a dlouhodobé strategii jezdecké sestavy.
Red Bull se rozhodl pro nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě, která se nesetkala s nadšením úřadujícího mistra světa. Podle Helmuta Marka není Max Verstappen "spokojený" s rozhodnutím týmu vyměnit Liama Lawsona za Yukiho Tsunodu před Velkou cenou Japonska.
Lawson, který byl původně vybrán jako nástupce Sergia Péreze pro rok 2025 díky své konzistentní formě pod tlakem, se po pouhých třech závodech včetně sprintu v Číně vrací zpět do sesterského týmu Racing Bulls. Red Bull však nyní otočil a sází na zkušenějšího Cunodu.
Marko v rozhovoru pro De Telegraaf odhalil důvod této změny a zároveň přiznal Verstappenovu nespokojenost: "Víme, že Max není spokojený. Ale potřebujeme dvě auta vpředu. Nejen kvůli Poháru konstruktérů, ale i proto, aby Max získal svůj pátý titul. Pak můžeme strategicky lépe pracovat v závodech. Můžeme využít Jukiho zkušeností a formy právě teď. To se počítá. Nakonec je to výhodné pro tým, a tím i pro Maxe."
Zajímavé je, že před několika měsíci měl Red Bull opačný pohled. Marko vysvětlil, proč byl Tsunoda původně přehlédnut:
"Yuki byl příliš nekonzistentní. Proto jsme jednomyslně rozhodli pro Lawsona. Ale pod zvýšeným tlakem nezvládl doručit, hned od prvního dne v Austrálii. Pak se dostal do sestupné spirály. Je to jako s otřeseným boxerem – dostat se z toho je velmi těžké. V tom smyslu to byla chyba."
Tsunoda tak dostane svou první šanci za volantem RB21 právě na domácí půdě v Japonsku. Otázkou zůstává, zda tato nečekaná změna pomůže Red Bullu upevnit svou dominanci – a zda se Verstappen s tímto rozhodnutím smíří.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.