Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen, známý svou nebojácnou jezdeckou mentalitou, v rozhovoru s automobilovým novinářem a fanouškem F1 Chrisem Harrisem odhalil, že při obhajobě svých odvážných předjíždění před sportovními komisaři skutečně použil slavný citát Ayrtona Senny. S úsměvem přiznal, že věta „Pokud vidíš mezeru a nejdeš do ní, už nejsi závodník“ mu posloužila jako přesvědčivý argument.
Sennův výrok se stal jakousi mantrou pro mnoho generací závodníků a letos při čtrnáctém závodě sezony F1 2025 opět vyvolal diskuze. Nejvíce se o něm mluvilo po neúspěšném pokusu Landa Norrise předjet jeho týmového kolegu Oscara Piastriho v Kanadě, který skončil havárií. I přesto, že Norris závod nedokončil, fanoušci ocenili jeho odvahu a snahu využít „mezeru“, což přesně odpovídá Sennově filozofii závodění.
Verstappen sám je známý pro své agresivní ale přesně vypočítané manévry. Jeden z nejpůsobivějších letos předvedl při Velké ceně Emilie Romagni kde v šikaně Tamburello předjel Piastriho odvážným krokem na hraně možností. Nakonec si tím připravil cestu k vítězství. Právě o těchto instinktech a dovednostech diskutoval s Harrisem.
Nizozemec zavzpomínal že jeho smysl pro předjíždění se začal formovat už v dětství během intenzivních tréninků s otcem Jos Verstappenem. „I když mi bylo třeba jen osm táta měl silnější motokáru a dělali jsme dvoukolové sprinty startovali z různých pozic. Někdy vpředu jindy vzadu. Cílem bylo probít se dopředu nebo se ubránit“ popsal Max své letní prázdninové tréninky.
Tyto krátké ale dynamické simulace závodů podle něj zásadně ovlivnily jeho současný styl. „Táta měl větší váhu tak měl rychlejší motor ale to bylo super protože nás mohl opravdu závodně tlačit. Učili jsme se hájit pozice útočit i předvídat přesně jako v opravdovém závodě“ vzpomínal.
Když pak Harris připomněl slavný Sennaův výrok Verstappen se zasmál a přiznal že se na něj opravdu odkazoval. „Jo samozřejmě“ odpověděl pobaveně když se ho Harris zeptal jestli někdy citát použil u komisařů. A není divu právě tento přístup z něj dělá jezdce kterého fanoušci obdivují a soupeři respektují.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.