Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen, známý svou nebojácnou jezdeckou mentalitou, v rozhovoru s automobilovým novinářem a fanouškem F1 Chrisem Harrisem odhalil, že při obhajobě svých odvážných předjíždění před sportovními komisaři skutečně použil slavný citát Ayrtona Senny. S úsměvem přiznal, že věta „Pokud vidíš mezeru a nejdeš do ní, už nejsi závodník“ mu posloužila jako přesvědčivý argument.
Sennův výrok se stal jakousi mantrou pro mnoho generací závodníků a letos při čtrnáctém závodě sezony F1 2025 opět vyvolal diskuze. Nejvíce se o něm mluvilo po neúspěšném pokusu Landa Norrise předjet jeho týmového kolegu Oscara Piastriho v Kanadě, který skončil havárií. I přesto, že Norris závod nedokončil, fanoušci ocenili jeho odvahu a snahu využít „mezeru“, což přesně odpovídá Sennově filozofii závodění.
Verstappen sám je známý pro své agresivní ale přesně vypočítané manévry. Jeden z nejpůsobivějších letos předvedl při Velké ceně Emilie Romagni kde v šikaně Tamburello předjel Piastriho odvážným krokem na hraně možností. Nakonec si tím připravil cestu k vítězství. Právě o těchto instinktech a dovednostech diskutoval s Harrisem.
Nizozemec zavzpomínal že jeho smysl pro předjíždění se začal formovat už v dětství během intenzivních tréninků s otcem Jos Verstappenem. „I když mi bylo třeba jen osm táta měl silnější motokáru a dělali jsme dvoukolové sprinty startovali z různých pozic. Někdy vpředu jindy vzadu. Cílem bylo probít se dopředu nebo se ubránit“ popsal Max své letní prázdninové tréninky.
Tyto krátké ale dynamické simulace závodů podle něj zásadně ovlivnily jeho současný styl. „Táta měl větší váhu tak měl rychlejší motor ale to bylo super protože nás mohl opravdu závodně tlačit. Učili jsme se hájit pozice útočit i předvídat přesně jako v opravdovém závodě“ vzpomínal.
Když pak Harris připomněl slavný Sennaův výrok Verstappen se zasmál a přiznal že se na něj opravdu odkazoval. „Jo samozřejmě“ odpověděl pobaveně když se ho Harris zeptal jestli někdy citát použil u komisařů. A není divu právě tento přístup z něj dělá jezdce kterého fanoušci obdivují a soupeři respektují.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.