Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Helmut Marko, poradce týmu Red Bull Racing, otevřeně přiznal, že odchod Maxe Verstappena by na konci letošní sezony jednoduše „nedával smysl“. Navzdory neustálým spekulacím o možném přestupu nizozemského šampiona a intenzivnímu zájmu ze strany šéfa Mercedesu Tota Wolffa, Marko nyní definitivně potvrdil, že Verstappen zůstává i pro rok 2026.
„Bylo to v poslední době docela otravné,“ řekl Marko v rozhovoru pro Kronen Zeitung, kde popsal, jak frustrující bylo neustále čelit otázkám ohledně Verstappenovy budoucnosti. „Především si všichni mysleli, že vědí lépe než my, jak ta výstupní klauzule vypadá. Vše bylo trochu přiživeno Totem.“
Podle Marka ale nikdy nebylo reálné, že by Verstappen odešel. Nejen kvůli kontraktu, ale i kvůli nejasné budoucnosti sportu. „Bylo mi to vždy jasné, protože by bylo nesmyslné, aby Max přestoupil v roce 2026,“ zdůraznil. „Bude to čistý list papíru: nikdo neví, kdo bude mít nejlepší motor nebo šasi.“
Rok 2026 totiž přinese radikální změny v technických pravidlech F1. Nové pohonné jednotky a aerodynamické koncepty by mohly kompletně promíchat rozložení sil. A právě to je podle Marka zásadní důvod, proč zůstává Verstappen v Red Bullu. „Existuje mnoho parametrů, kde se to může pokazit. Kdybych byl Max, také bych si to nejdřív chtěl prohlédnout a pak se rozhodl.“
Verstappen má v Red Bullu platný kontrakt až do konce sezony 2028. I přesto se v uplynulých měsících opakovaně řešily takzvané výkonnostní klauzule, které by teoreticky mohly umožnit předčasný odchod.
Marko ale doufá, že se podobná dramata v příštím roce nebudou opakovat – především pokud se týmu podaří postavit opět konkurenceschopný vůz. „Doufám, že ne,“ odpověděl stručně na otázku, zda čeká další kolo spekulací ohledně Verstappenovy smlouvy.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.