Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Helmut Marko, poradce týmu Red Bull Racing, otevřeně přiznal, že odchod Maxe Verstappena by na konci letošní sezony jednoduše „nedával smysl“. Navzdory neustálým spekulacím o možném přestupu nizozemského šampiona a intenzivnímu zájmu ze strany šéfa Mercedesu Tota Wolffa, Marko nyní definitivně potvrdil, že Verstappen zůstává i pro rok 2026.
„Bylo to v poslední době docela otravné,“ řekl Marko v rozhovoru pro Kronen Zeitung, kde popsal, jak frustrující bylo neustále čelit otázkám ohledně Verstappenovy budoucnosti. „Především si všichni mysleli, že vědí lépe než my, jak ta výstupní klauzule vypadá. Vše bylo trochu přiživeno Totem.“
Podle Marka ale nikdy nebylo reálné, že by Verstappen odešel. Nejen kvůli kontraktu, ale i kvůli nejasné budoucnosti sportu. „Bylo mi to vždy jasné, protože by bylo nesmyslné, aby Max přestoupil v roce 2026,“ zdůraznil. „Bude to čistý list papíru: nikdo neví, kdo bude mít nejlepší motor nebo šasi.“
Rok 2026 totiž přinese radikální změny v technických pravidlech F1. Nové pohonné jednotky a aerodynamické koncepty by mohly kompletně promíchat rozložení sil. A právě to je podle Marka zásadní důvod, proč zůstává Verstappen v Red Bullu. „Existuje mnoho parametrů, kde se to může pokazit. Kdybych byl Max, také bych si to nejdřív chtěl prohlédnout a pak se rozhodl.“
Verstappen má v Red Bullu platný kontrakt až do konce sezony 2028. I přesto se v uplynulých měsících opakovaně řešily takzvané výkonnostní klauzule, které by teoreticky mohly umožnit předčasný odchod.
Marko ale doufá, že se podobná dramata v příštím roce nebudou opakovat – především pokud se týmu podaří postavit opět konkurenceschopný vůz. „Doufám, že ne,“ odpověděl stručně na otázku, zda čeká další kolo spekulací ohledně Verstappenovy smlouvy.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.