Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Tým Williams se po slibném víkendu v Belgii dívá na nadcházející Velkou cenu Maďarska s určitou dávkou obezřetnosti. Jak uvedl šéf stáje James Vowles, trať Hungaroringu odhalí slabší stránky monopostu FW47, a proto očekává, že tým zde nebude tak silný jako ve Spa či.
Tým Williams nasadil v Belgii nový aerodynamický balíček, který se zaměřil na úpravy podlahy vozu – konkrétně na nové prvky zvané „floor fences“ a přepracované okraje podlahy. Díky těmto vylepšením získali Alexander Albon a Carlos Sainz celkem 11 bodů ze sprintu a hlavního závodu. Šéf týmu James Vowles ale upozornil, že novinky nemusí fungovat stejně dobře na všech tratích.
„V podstatě jsme přidali přítlak,“ vysvětlil Vowles ve svém pravidelném videu The Vowles Verdict. „Stále ale budou okruhy, které nám sedí více, a jiné méně. Spa bylo silnější. Myslím, že i Monza nám bude svědčit. Budapešť naopak bude slabší. I tak ale jedeme s nadějí, že můžeme získat body.“
Carlos Sainz, který s týmem spolupracuje v rámci technického partnerství, potvrdil, že vývojový směr je správný. Zároveň ale upozornil, že nové úpravy vůz mírně zkomplikovaly a učinily ho náročnějším na ovládání. „Auto je rychlejší, ale zároveň méně předvídatelné,“ přiznal.
Alexander Albon byl po Spa rovněž pozitivně naladěn, ale zároveň realistický. „Balíček nám jednoznačně pomohl k tomu výsledku. Bez něj bychom tam nebyli,“ uvedl s tím, že je třeba počkat na další závody, aby tým přesně věděl, kde skutečně stojí. „Maďarsko nám historicky nesedí. Pokud tam budeme konkurenceschopní, může to znamenat silnou druhou polovinu sezony.“
Maďarská Grand Prix bude poslední zastávkou před letní přestávkou. Williams do Budapešti přijíždí na pátém místě Poháru konstruktérů se 70 body a náskokem 27 bodů na šestý Sauber. Právě v Maďarsku se ukáže, zda novinky na FW47 fungují i mimo jeho „komfortní zónu“.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.