James Vowles varuje: Budapešť ukáže pravdu o pokroku Williamsu

James Vowles
James Vowles, foto: Williams F1 Team
Josef Mráček VČERA 15:48
Sdílej:

Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.

Tým Williams se po slibném víkendu v Belgii dívá na nadcházející Velkou cenu Maďarska s určitou dávkou obezřetnosti. Jak uvedl šéf stáje James Vowles, trať Hungaroringu odhalí slabší stránky monopostu FW47, a proto očekává, že tým zde nebude tak silný jako ve Spa či.

Tým Williams nasadil v Belgii nový aerodynamický balíček, který se zaměřil na úpravy podlahy vozu – konkrétně na nové prvky zvané „floor fences“ a přepracované okraje podlahy. Díky těmto vylepšením získali Alexander Albon a Carlos Sainz celkem 11 bodů ze sprintu a hlavního závodu. Šéf týmu James Vowles ale upozornil, že novinky nemusí fungovat stejně dobře na všech tratích.

„V podstatě jsme přidali přítlak,“ vysvětlil Vowles ve svém pravidelném videu The Vowles Verdict. „Stále ale budou okruhy, které nám sedí více, a jiné méně. Spa bylo silnější. Myslím, že i Monza nám bude svědčit. Budapešť naopak bude slabší. I tak ale jedeme s nadějí, že můžeme získat body.“

Carlos Sainz, který s týmem spolupracuje v rámci technického partnerství, potvrdil, že vývojový směr je správný. Zároveň ale upozornil, že nové úpravy vůz mírně zkomplikovaly a učinily ho náročnějším na ovládání. „Auto je rychlejší, ale zároveň méně předvídatelné,“ přiznal.

Alexander Albon byl po Spa rovněž pozitivně naladěn, ale zároveň realistický. „Balíček nám jednoznačně pomohl k tomu výsledku. Bez něj bychom tam nebyli,“ uvedl s tím, že je třeba počkat na další závody, aby tým přesně věděl, kde skutečně stojí. „Maďarsko nám historicky nesedí. Pokud tam budeme konkurenceschopní, může to znamenat silnou druhou polovinu sezony.“

Maďarská Grand Prix bude poslední zastávkou před letní přestávkou. Williams do Budapešti přijíždí na pátém místě Poháru konstruktérů se 70 body a náskokem 27 bodů na šestý Sauber. Právě v Maďarsku se ukáže, zda novinky na FW47 fungují i mimo jeho „komfortní zónu“.

Stalo se