V roce 2025 přichází pro Lewise Hamiltona největší výzva jeho kariéry, když poprvé usedne v rámci Grand Prix za volant Ferrari ve formuli 1. Po letech strávených u Mercedesu, kde vybojoval sedm titulů, se vydává na novou cestu, která by mohla změnit jeho sportovní kariéru.
Sedminásobný šampion Lewis Hamilton strávil celou svou kariéru v rodině Mercedesu, kde začal v roce 1998 jako člen akademie McLarenu. V roce 2025 se však vydává na novou cestu jako pilot Ferrari, což znamená přechod na nový motor, nový tým a nový jazyk. Ve věku 40 let to může být jeho poslední dobrodružství ve formuli 1.
Přestože ho čeká náročná adaptace, Hamilton se již snaží přijmout kulturu Ferrari. Při návštěvě továrny v Fioranu oslovil své nové kolegy v italštině, což bylo pro zaměstnance příjemným překvapením, protože Michael Schumacher nikdy podobná gesta neprojevoval.
Hamiltonův přestup do Ferrari není úplně neznámý – znovu se setká s Fredem Vasseurem, se kterým spolupracoval už v juniorských letech. Vasseur dovedl Hamiltona k titulu v GP2 v roce 2006, než se přestěhoval do F1.
Fanoušci F1 si nemohli nevšimnout, jak moc hrdě vypadá Fred Vasseur po zveřejnění nové fotografie s Lewisem Hamiltonem, která byla sdílena na oficiálním Instagramu Ferrari. Moment, kdy Vasseur stojí vedle Hamiltona a Charlese Leclerca, byl pro mnoho příznivců týmu silným symbolem nové kapitoly v historii Ferrari. Snímky z továrny ve Fioranu ukazují, jak silně Vasseur, nový šéf týmu, věří ve svůj tým a v jeho budoucnost.
Fanoušci okamžitě reagovali, a označili Vasseura jako "hrdého otce" této nové rodiny Ferrari, kde každý člen přináší svou sílu. Někteří dokonce vtipkovali, že s příchodem Leclerca, Hamiltona a Vasseura se Ferrari stalo "otcem, synem a duchem svatým".
Pozornost však nebyla zaměřena pouze na Vasseura. Mnozí fanoušci si všimli, jak šťastně vypadá Hamilton v novém prostředí. Komentáře o jeho nadšení pro Maranello naznačují, že atmosféra v italském týmu mu opravdu vyhovuje, což dodává celému projektu nový náboj.
Tato fotografie a fanouškovské reakce jen podtrhují naděje, které lidé vkládají do nové kapitoly Ferrari a vztahu mezi Vasseurem, Hamiltonem a Leclercem.
Jezdit za Ferrari přináší obrovský tlak, a to i pro Lewise Hamiltona, který musí čelit vysokým očekáváním od oddaných tifosi, kteří od něj požadují titul mistra světa. Hamilton přichází do Maranella po těžkém období u Mercedesu, kde se potýkal s nekonzistentním vozem, což ho vedlo k frustraci. V nové roli ve Ferrari však vypadá povzbuzený a zdá se, že našel nový záblesk motivace.
Ferrari věří, že Hamilton bude schopný okamžitě přizpůsobit svůj styl řízení a vyrazit na špičku v sezóně, přičemž se očekává, že bude jezdcem číslo jedna před Charlesem Leclercem. I když porazit Leclerca, který má bohaté zkušenosti s Maranellem, nebude snadné, Hamilton může být silným soupeřem. Pokud Ferrari poskytne vítězný vůz, Hamilton by mohl mít reálnou šanci na svůj osmý titul mistra světa v roce 2025.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.