V roce 2025 přichází pro Lewise Hamiltona největší výzva jeho kariéry, když poprvé usedne v rámci Grand Prix za volant Ferrari ve formuli 1. Po letech strávených u Mercedesu, kde vybojoval sedm titulů, se vydává na novou cestu, která by mohla změnit jeho sportovní kariéru.
Sedminásobný šampion Lewis Hamilton strávil celou svou kariéru v rodině Mercedesu, kde začal v roce 1998 jako člen akademie McLarenu. V roce 2025 se však vydává na novou cestu jako pilot Ferrari, což znamená přechod na nový motor, nový tým a nový jazyk. Ve věku 40 let to může být jeho poslední dobrodružství ve formuli 1.
Přestože ho čeká náročná adaptace, Hamilton se již snaží přijmout kulturu Ferrari. Při návštěvě továrny v Fioranu oslovil své nové kolegy v italštině, což bylo pro zaměstnance příjemným překvapením, protože Michael Schumacher nikdy podobná gesta neprojevoval.
Hamiltonův přestup do Ferrari není úplně neznámý – znovu se setká s Fredem Vasseurem, se kterým spolupracoval už v juniorských letech. Vasseur dovedl Hamiltona k titulu v GP2 v roce 2006, než se přestěhoval do F1.
Fanoušci F1 si nemohli nevšimnout, jak moc hrdě vypadá Fred Vasseur po zveřejnění nové fotografie s Lewisem Hamiltonem, která byla sdílena na oficiálním Instagramu Ferrari. Moment, kdy Vasseur stojí vedle Hamiltona a Charlese Leclerca, byl pro mnoho příznivců týmu silným symbolem nové kapitoly v historii Ferrari. Snímky z továrny ve Fioranu ukazují, jak silně Vasseur, nový šéf týmu, věří ve svůj tým a v jeho budoucnost.
Fanoušci okamžitě reagovali, a označili Vasseura jako "hrdého otce" této nové rodiny Ferrari, kde každý člen přináší svou sílu. Někteří dokonce vtipkovali, že s příchodem Leclerca, Hamiltona a Vasseura se Ferrari stalo "otcem, synem a duchem svatým".
Pozornost však nebyla zaměřena pouze na Vasseura. Mnozí fanoušci si všimli, jak šťastně vypadá Hamilton v novém prostředí. Komentáře o jeho nadšení pro Maranello naznačují, že atmosféra v italském týmu mu opravdu vyhovuje, což dodává celému projektu nový náboj.
Tato fotografie a fanouškovské reakce jen podtrhují naděje, které lidé vkládají do nové kapitoly Ferrari a vztahu mezi Vasseurem, Hamiltonem a Leclercem.
Jezdit za Ferrari přináší obrovský tlak, a to i pro Lewise Hamiltona, který musí čelit vysokým očekáváním od oddaných tifosi, kteří od něj požadují titul mistra světa. Hamilton přichází do Maranella po těžkém období u Mercedesu, kde se potýkal s nekonzistentním vozem, což ho vedlo k frustraci. V nové roli ve Ferrari však vypadá povzbuzený a zdá se, že našel nový záblesk motivace.
Ferrari věří, že Hamilton bude schopný okamžitě přizpůsobit svůj styl řízení a vyrazit na špičku v sezóně, přičemž se očekává, že bude jezdcem číslo jedna před Charlesem Leclercem. I když porazit Leclerca, který má bohaté zkušenosti s Maranellem, nebude snadné, Hamilton může být silným soupeřem. Pokud Ferrari poskytne vítězný vůz, Hamilton by mohl mít reálnou šanci na svůj osmý titul mistra světa v roce 2025.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.