V roce 2025 přichází pro Lewise Hamiltona největší výzva jeho kariéry, když poprvé usedne v rámci Grand Prix za volant Ferrari ve formuli 1. Po letech strávených u Mercedesu, kde vybojoval sedm titulů, se vydává na novou cestu, která by mohla změnit jeho sportovní kariéru.
Sedminásobný šampion Lewis Hamilton strávil celou svou kariéru v rodině Mercedesu, kde začal v roce 1998 jako člen akademie McLarenu. V roce 2025 se však vydává na novou cestu jako pilot Ferrari, což znamená přechod na nový motor, nový tým a nový jazyk. Ve věku 40 let to může být jeho poslední dobrodružství ve formuli 1.
Přestože ho čeká náročná adaptace, Hamilton se již snaží přijmout kulturu Ferrari. Při návštěvě továrny v Fioranu oslovil své nové kolegy v italštině, což bylo pro zaměstnance příjemným překvapením, protože Michael Schumacher nikdy podobná gesta neprojevoval.
Hamiltonův přestup do Ferrari není úplně neznámý – znovu se setká s Fredem Vasseurem, se kterým spolupracoval už v juniorských letech. Vasseur dovedl Hamiltona k titulu v GP2 v roce 2006, než se přestěhoval do F1.
Fanoušci F1 si nemohli nevšimnout, jak moc hrdě vypadá Fred Vasseur po zveřejnění nové fotografie s Lewisem Hamiltonem, která byla sdílena na oficiálním Instagramu Ferrari. Moment, kdy Vasseur stojí vedle Hamiltona a Charlese Leclerca, byl pro mnoho příznivců týmu silným symbolem nové kapitoly v historii Ferrari. Snímky z továrny ve Fioranu ukazují, jak silně Vasseur, nový šéf týmu, věří ve svůj tým a v jeho budoucnost.
Fanoušci okamžitě reagovali, a označili Vasseura jako "hrdého otce" této nové rodiny Ferrari, kde každý člen přináší svou sílu. Někteří dokonce vtipkovali, že s příchodem Leclerca, Hamiltona a Vasseura se Ferrari stalo "otcem, synem a duchem svatým".
Pozornost však nebyla zaměřena pouze na Vasseura. Mnozí fanoušci si všimli, jak šťastně vypadá Hamilton v novém prostředí. Komentáře o jeho nadšení pro Maranello naznačují, že atmosféra v italském týmu mu opravdu vyhovuje, což dodává celému projektu nový náboj.
Tato fotografie a fanouškovské reakce jen podtrhují naděje, které lidé vkládají do nové kapitoly Ferrari a vztahu mezi Vasseurem, Hamiltonem a Leclercem.
Jezdit za Ferrari přináší obrovský tlak, a to i pro Lewise Hamiltona, který musí čelit vysokým očekáváním od oddaných tifosi, kteří od něj požadují titul mistra světa. Hamilton přichází do Maranella po těžkém období u Mercedesu, kde se potýkal s nekonzistentním vozem, což ho vedlo k frustraci. V nové roli ve Ferrari však vypadá povzbuzený a zdá se, že našel nový záblesk motivace.
Ferrari věří, že Hamilton bude schopný okamžitě přizpůsobit svůj styl řízení a vyrazit na špičku v sezóně, přičemž se očekává, že bude jezdcem číslo jedna před Charlesem Leclercem. I když porazit Leclerca, který má bohaté zkušenosti s Maranellem, nebude snadné, Hamilton může být silným soupeřem. Pokud Ferrari poskytne vítězný vůz, Hamilton by mohl mít reálnou šanci na svůj osmý titul mistra světa v roce 2025.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.