V roce 2025 přichází pro Lewise Hamiltona největší výzva jeho kariéry, když poprvé usedne v rámci Grand Prix za volant Ferrari ve formuli 1. Po letech strávených u Mercedesu, kde vybojoval sedm titulů, se vydává na novou cestu, která by mohla změnit jeho sportovní kariéru.
Sedminásobný šampion Lewis Hamilton strávil celou svou kariéru v rodině Mercedesu, kde začal v roce 1998 jako člen akademie McLarenu. V roce 2025 se však vydává na novou cestu jako pilot Ferrari, což znamená přechod na nový motor, nový tým a nový jazyk. Ve věku 40 let to může být jeho poslední dobrodružství ve formuli 1.
Přestože ho čeká náročná adaptace, Hamilton se již snaží přijmout kulturu Ferrari. Při návštěvě továrny v Fioranu oslovil své nové kolegy v italštině, což bylo pro zaměstnance příjemným překvapením, protože Michael Schumacher nikdy podobná gesta neprojevoval.
Hamiltonův přestup do Ferrari není úplně neznámý – znovu se setká s Fredem Vasseurem, se kterým spolupracoval už v juniorských letech. Vasseur dovedl Hamiltona k titulu v GP2 v roce 2006, než se přestěhoval do F1.
Fanoušci F1 si nemohli nevšimnout, jak moc hrdě vypadá Fred Vasseur po zveřejnění nové fotografie s Lewisem Hamiltonem, která byla sdílena na oficiálním Instagramu Ferrari. Moment, kdy Vasseur stojí vedle Hamiltona a Charlese Leclerca, byl pro mnoho příznivců týmu silným symbolem nové kapitoly v historii Ferrari. Snímky z továrny ve Fioranu ukazují, jak silně Vasseur, nový šéf týmu, věří ve svůj tým a v jeho budoucnost.
Fanoušci okamžitě reagovali, a označili Vasseura jako "hrdého otce" této nové rodiny Ferrari, kde každý člen přináší svou sílu. Někteří dokonce vtipkovali, že s příchodem Leclerca, Hamiltona a Vasseura se Ferrari stalo "otcem, synem a duchem svatým".
Pozornost však nebyla zaměřena pouze na Vasseura. Mnozí fanoušci si všimli, jak šťastně vypadá Hamilton v novém prostředí. Komentáře o jeho nadšení pro Maranello naznačují, že atmosféra v italském týmu mu opravdu vyhovuje, což dodává celému projektu nový náboj.
Tato fotografie a fanouškovské reakce jen podtrhují naděje, které lidé vkládají do nové kapitoly Ferrari a vztahu mezi Vasseurem, Hamiltonem a Leclercem.
Jezdit za Ferrari přináší obrovský tlak, a to i pro Lewise Hamiltona, který musí čelit vysokým očekáváním od oddaných tifosi, kteří od něj požadují titul mistra světa. Hamilton přichází do Maranella po těžkém období u Mercedesu, kde se potýkal s nekonzistentním vozem, což ho vedlo k frustraci. V nové roli ve Ferrari však vypadá povzbuzený a zdá se, že našel nový záblesk motivace.
Ferrari věří, že Hamilton bude schopný okamžitě přizpůsobit svůj styl řízení a vyrazit na špičku v sezóně, přičemž se očekává, že bude jezdcem číslo jedna před Charlesem Leclercem. I když porazit Leclerca, který má bohaté zkušenosti s Maranellem, nebude snadné, Hamilton může být silným soupeřem. Pokud Ferrari poskytne vítězný vůz, Hamilton by mohl mít reálnou šanci na svůj osmý titul mistra světa v roce 2025.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.