Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Lewis Hamilton zatím prožívá náročnou sezónu 2025, která mu nepřináší tolik radosti jako v minulosti. Po Britské Grand Prix, kde zajel své nejlepší nedělní umístění roku na čtvrtém místě a konečně přerušil sérii čtyř závodů, kdy ho překonával týmový kolega Charles Leclerc, ale i tak zůstává s výkonem Ferrari nespokojený.
Na mokré trati v Silverstone, kde má Hamilton na kontě rekordních devět vítězství, působil sice o něco jistěji, avšak vůz SF-25 jej podle jeho slov stále velmi limitoval. „Je to nejnáročnější auto, jaké jsem tu za poslední roky řídil,“ uvedl sedminásobný mistr světa, informuje Motorsport.com. Bojoval hlavně s rychlým opotřebením pneumatik a nestabilitou vozu, což mu komplikovalo udržení tempa a přesnost jízdy. I když trať vyschla, problémy přetrvávaly, což dokazovalo několik chyb v závěrečných kolech.
Hamilton připustil, že stále sbírá cenné zkušenosti s řízením v mokrých podmínkách a plánuje detailně analyzovat data s inženýry, aby lépe pochopil slabiny vozu. Zároveň vyzdvihl, že v kvalifikacích se už zlepšuje – v Silverstone se na chvíli dostal do boje o pole position, i když drobná chyba jej nakonec poslala na páté místo.
Když se ohlédl za uplynulou polovinou sezóny, hodnotil svůj výkon jako „ne tak špatný“, protože vždy dokončil závod, i když bez pódiového umístění. Jeho hlavní přání do zbytku roku je získat od Ferrari konzistentnější a stabilnější auto, které bude lépe zvládat nízké rychlosti a náročné podmínky.
Aktuálně se Hamilton drží na šestém místě průběžného šampionátu s 103 body, o 16 méně než Leclerc. Ferrari díky týmovým výsledkům zůstává druhé v poháru konstruktérů, i když Mercedes i Red Bull letos čelí problémům se svými druhými vozy, což dává Ferrari výhodu v boji o druhou pozici.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.