Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Lewis Hamilton zatím prožívá náročnou sezónu 2025, která mu nepřináší tolik radosti jako v minulosti. Po Britské Grand Prix, kde zajel své nejlepší nedělní umístění roku na čtvrtém místě a konečně přerušil sérii čtyř závodů, kdy ho překonával týmový kolega Charles Leclerc, ale i tak zůstává s výkonem Ferrari nespokojený.
Na mokré trati v Silverstone, kde má Hamilton na kontě rekordních devět vítězství, působil sice o něco jistěji, avšak vůz SF-25 jej podle jeho slov stále velmi limitoval. „Je to nejnáročnější auto, jaké jsem tu za poslední roky řídil,“ uvedl sedminásobný mistr světa, informuje Motorsport.com. Bojoval hlavně s rychlým opotřebením pneumatik a nestabilitou vozu, což mu komplikovalo udržení tempa a přesnost jízdy. I když trať vyschla, problémy přetrvávaly, což dokazovalo několik chyb v závěrečných kolech.
Hamilton připustil, že stále sbírá cenné zkušenosti s řízením v mokrých podmínkách a plánuje detailně analyzovat data s inženýry, aby lépe pochopil slabiny vozu. Zároveň vyzdvihl, že v kvalifikacích se už zlepšuje – v Silverstone se na chvíli dostal do boje o pole position, i když drobná chyba jej nakonec poslala na páté místo.
Když se ohlédl za uplynulou polovinou sezóny, hodnotil svůj výkon jako „ne tak špatný“, protože vždy dokončil závod, i když bez pódiového umístění. Jeho hlavní přání do zbytku roku je získat od Ferrari konzistentnější a stabilnější auto, které bude lépe zvládat nízké rychlosti a náročné podmínky.
Aktuálně se Hamilton drží na šestém místě průběžného šampionátu s 103 body, o 16 méně než Leclerc. Ferrari díky týmovým výsledkům zůstává druhé v poháru konstruktérů, i když Mercedes i Red Bull letos čelí problémům se svými druhými vozy, což dává Ferrari výhodu v boji o druhou pozici.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.