Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Lewis Hamilton poprvé vyjel na trať za Ferrari a fanoušci šíleli. Více než 3 000 jich čekalo už od rána, aby ho viděli v ikonické červené.
Starosta Maranella dokonce vyhlásil „výjimečný stav“ kvůli náporu lidí. Brit míří za historickým osmým titulem, ale otázkou je, zda se mu to podaří už letos. Pokud ne, šanci by mohl dostat v roce 2026, na což se už teď intenzivně připravuje.
Brit pokračuje v adaptaci na Ferrari a tentokrát testoval vůz F1 na okruhu v Barceloně. Jeho jízda byla předčasně ukončena havárií, při níž poškodil zavěšení a karoserii, ale sám vyvázl bez zranění.
Ferrari mu dalo volnou ruku k hledání limitů vozu a přípravě na sezónu 2025. Tento týden dostane další šanci při testech pneumatik Pirelli pro rok 2026, které mají snížit hmotnost monopostů a ovlivnit jejich ovladatelnost. Jeho zpětná vazba bude klíčová i pro vývoj hybridních systémů Ferrari, s nimiž se Hamilton zatím nesetkal.
Lewis Hamilton se u Ferrari bude muset přizpůsobit nové roli, protože už nebude mít status jasné týmové jedničky.
Charles Leclerc, jako odchovanec Ferrari, má hlubší vazby na tým a hovoří dobře italsky, což je výhoda, kterou Hamilton zatím postrádá.
Podle Petera Windsora už nebude mít po boku poslušného týmového kolegu, jakým byl Valtteri Bottas u Mercedesu. Leclerc by měl být v kvalifikacích tvrdým soupeřem, ale komentátor David Croft věří, že Hamilton má největší šanci na titul právě v roce 2025, kdy je a bude Ferrari konkurenceschopné.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.