Lewis Hamilton už naplno rozjel přípravy na sezónu 2025, ve které poprvé oficiálně při první Grand Prix oblékne barvy Ferrari. Sedminásobný šampion se v lednu poprvé posadil do rudého monopostu a začal psát novou kapitolu své kariéry.
Lewis Hamilton poprvé vyjel na trať za Ferrari a fanoušci šíleli. Více než 3 000 jich čekalo už od rána, aby ho viděli v ikonické červené.
Starosta Maranella dokonce vyhlásil „výjimečný stav“ kvůli náporu lidí. Brit míří za historickým osmým titulem, ale otázkou je, zda se mu to podaří už letos. Pokud ne, šanci by mohl dostat v roce 2026, na což se už teď intenzivně připravuje.
Brit pokračuje v adaptaci na Ferrari a tentokrát testoval vůz F1 na okruhu v Barceloně. Jeho jízda byla předčasně ukončena havárií, při níž poškodil zavěšení a karoserii, ale sám vyvázl bez zranění.
Ferrari mu dalo volnou ruku k hledání limitů vozu a přípravě na sezónu 2025. Tento týden dostane další šanci při testech pneumatik Pirelli pro rok 2026, které mají snížit hmotnost monopostů a ovlivnit jejich ovladatelnost. Jeho zpětná vazba bude klíčová i pro vývoj hybridních systémů Ferrari, s nimiž se Hamilton zatím nesetkal.
Lewis Hamilton se u Ferrari bude muset přizpůsobit nové roli, protože už nebude mít status jasné týmové jedničky.
Charles Leclerc, jako odchovanec Ferrari, má hlubší vazby na tým a hovoří dobře italsky, což je výhoda, kterou Hamilton zatím postrádá.
Podle Petera Windsora už nebude mít po boku poslušného týmového kolegu, jakým byl Valtteri Bottas u Mercedesu. Leclerc by měl být v kvalifikacích tvrdým soupeřem, ale komentátor David Croft věří, že Hamilton má největší šanci na titul právě v roce 2025, kdy je a bude Ferrari konkurenceschopné.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.