Ačkoli má Lewis Hamilton na kontě sedm titulů mistra světa, sám otevřeně přiznává, že ani on není bezchybný a stále vidí prostor pro další zdokonalení svých závodních schopností.
Lewis Hamilton se po chybě v kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas ocitl až na desátém místě startovního roštu, což pro něj znamenalo obtížnou výchozí pozici. Přesto v závodě předvedl fenomenální výkon a dokázal se probojovat až na druhé místo, hned za týmového kolegu George Russella.
Jeho tempo bylo natolik silné, že kdyby startoval z lepší pozice, mohl reálně bojovat o vítězství. Tato zkušenost mu připomněla, jak důležité je pro jeho výsledky i kvalifikační výkon, na kterém se snaží dále pracovat.
Lewis Hamilton se nyní připravuje na novou výzvu ve Ferrari, kde se utká s Charlesem Leclercem o pozici týmové jedničky. Pro britského šampiona to znamená další souboj uvnitř týmu, tentokrát s jezdcem, který se zatím nedokázal prosadit jako vážný kandidát na titul.
Ačkoli Leclerc dosud nevyzval o mistrovský titul, Hamiltonova loňská sezóna s Russellem ukázala, že nelze podceňovat žádného týmového kolegu. Monačan bude mít silnou motivaci ukázat, že dokáže soupeřit i se sedminásobným mistrem světa.
Charles Leclerc se s 26 pole positions řadí mezi nejlepší piloty co se týče kvalifikací, ale jeho závodní bilance už tak oslnivá není – zatím získal jen osm vítězství. Do značné míry za to může dominance Red Bullu a Maxe Verstappena, proti nimž často neměl dostatečné tempo, aby mohl bojovat o triumfy.
Bývalý pilot F1 Giedo van der Garde se svěřil pro RacingNews365, a řekl, že nejen Leclerc se může učit od Hamiltona, ale i Brit se může přiučit něčemu od svého nového týmového kolegy. Navzdory svým sedmi titulům a osmnácti sezónám v F1 by mohl Hamilton v Maranellu získat nový pohled na závodění.
Současný nizozemský komentátor F1 se těší na souboj mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem ve Ferrari. „Myslím, že bitva s Leclercem bude napínavá,“ prohlásil a zdůraznil, že monacký jezdec je v kvalifikaci mimořádně silný. „Leclerc je samozřejmě neuvěřitelně dobrý v kvalifikaci, ale myslím, že se od sebe mohou hodně naučit.“
Podle van der Gardeho může Leclerc získat od Hamiltona cenné zkušenosti z řízení závodu. „Jakmile má auto a je v tempu, je téměř neporazitelný,“ uvedl na adresu sedminásobného mistra světa. Zároveň však vidí prostor pro Hamiltonovo zlepšení: „Pokud jde o ostrost a jedno kolo, Lewis se od Leclerca stále může hodně naučit.“ Na závěr dodal: „Myslím, že jsou nejsilnější dvojicí ve startovním poli, protože jsou to dva špičkoví jezdci.“
Rozdíly mezi špičkovými jezdci Formule 1 v roce 2025 budou minimální, protože v loňských kvalifikacích je často dělily jen setiny sekund. Týmy se během zimy inspirovaly u konkurence, což znamená, že jejich vozy budou na startu v Austrálii vypadat až podezřele podobně. Ferrari zatím neurčilo týmovou jedničku mezi Hamiltonem a Leclercem, takže strategie bude zpočátku záviset na pozici na trati.
Leclerc, považovaný za jednoho z nejlepších kvalifikantů ve startovním poli, by tak mohl mít v prvních závodech nad Hamiltonem výhodu. Pokud šéf Ferrari Vasseur zjistí, jak díky Hamiltonovým datům proměnit kvalifikační výkony ve vítězství, může se stát, že Leclerc získá v týmu prioritu. To by pro Hamiltona byla hořká pilulka – ale jezdec s více než 100 triumfy v F1 se těžko smíří s rolí dvojky, obzvlášť když má Ferrari ještě co dokazovat.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.