Ačkoli má Lewis Hamilton na kontě sedm titulů mistra světa, sám otevřeně přiznává, že ani on není bezchybný a stále vidí prostor pro další zdokonalení svých závodních schopností.
Lewis Hamilton se po chybě v kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas ocitl až na desátém místě startovního roštu, což pro něj znamenalo obtížnou výchozí pozici. Přesto v závodě předvedl fenomenální výkon a dokázal se probojovat až na druhé místo, hned za týmového kolegu George Russella.
Jeho tempo bylo natolik silné, že kdyby startoval z lepší pozice, mohl reálně bojovat o vítězství. Tato zkušenost mu připomněla, jak důležité je pro jeho výsledky i kvalifikační výkon, na kterém se snaží dále pracovat.
Lewis Hamilton se nyní připravuje na novou výzvu ve Ferrari, kde se utká s Charlesem Leclercem o pozici týmové jedničky. Pro britského šampiona to znamená další souboj uvnitř týmu, tentokrát s jezdcem, který se zatím nedokázal prosadit jako vážný kandidát na titul.
Ačkoli Leclerc dosud nevyzval o mistrovský titul, Hamiltonova loňská sezóna s Russellem ukázala, že nelze podceňovat žádného týmového kolegu. Monačan bude mít silnou motivaci ukázat, že dokáže soupeřit i se sedminásobným mistrem světa.
Charles Leclerc se s 26 pole positions řadí mezi nejlepší piloty co se týče kvalifikací, ale jeho závodní bilance už tak oslnivá není – zatím získal jen osm vítězství. Do značné míry za to může dominance Red Bullu a Maxe Verstappena, proti nimž často neměl dostatečné tempo, aby mohl bojovat o triumfy.
Bývalý pilot F1 Giedo van der Garde se svěřil pro RacingNews365, a řekl, že nejen Leclerc se může učit od Hamiltona, ale i Brit se může přiučit něčemu od svého nového týmového kolegy. Navzdory svým sedmi titulům a osmnácti sezónám v F1 by mohl Hamilton v Maranellu získat nový pohled na závodění.
Současný nizozemský komentátor F1 se těší na souboj mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem ve Ferrari. „Myslím, že bitva s Leclercem bude napínavá,“ prohlásil a zdůraznil, že monacký jezdec je v kvalifikaci mimořádně silný. „Leclerc je samozřejmě neuvěřitelně dobrý v kvalifikaci, ale myslím, že se od sebe mohou hodně naučit.“
Podle van der Gardeho může Leclerc získat od Hamiltona cenné zkušenosti z řízení závodu. „Jakmile má auto a je v tempu, je téměř neporazitelný,“ uvedl na adresu sedminásobného mistra světa. Zároveň však vidí prostor pro Hamiltonovo zlepšení: „Pokud jde o ostrost a jedno kolo, Lewis se od Leclerca stále může hodně naučit.“ Na závěr dodal: „Myslím, že jsou nejsilnější dvojicí ve startovním poli, protože jsou to dva špičkoví jezdci.“
Rozdíly mezi špičkovými jezdci Formule 1 v roce 2025 budou minimální, protože v loňských kvalifikacích je často dělily jen setiny sekund. Týmy se během zimy inspirovaly u konkurence, což znamená, že jejich vozy budou na startu v Austrálii vypadat až podezřele podobně. Ferrari zatím neurčilo týmovou jedničku mezi Hamiltonem a Leclercem, takže strategie bude zpočátku záviset na pozici na trati.
Leclerc, považovaný za jednoho z nejlepších kvalifikantů ve startovním poli, by tak mohl mít v prvních závodech nad Hamiltonem výhodu. Pokud šéf Ferrari Vasseur zjistí, jak díky Hamiltonovým datům proměnit kvalifikační výkony ve vítězství, může se stát, že Leclerc získá v týmu prioritu. To by pro Hamiltona byla hořká pilulka – ale jezdec s více než 100 triumfy v F1 se těžko smíří s rolí dvojky, obzvlášť když má Ferrari ještě co dokazovat.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.