Ačkoli má Lewis Hamilton na kontě sedm titulů mistra světa, sám otevřeně přiznává, že ani on není bezchybný a stále vidí prostor pro další zdokonalení svých závodních schopností.
Lewis Hamilton se po chybě v kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas ocitl až na desátém místě startovního roštu, což pro něj znamenalo obtížnou výchozí pozici. Přesto v závodě předvedl fenomenální výkon a dokázal se probojovat až na druhé místo, hned za týmového kolegu George Russella.
Jeho tempo bylo natolik silné, že kdyby startoval z lepší pozice, mohl reálně bojovat o vítězství. Tato zkušenost mu připomněla, jak důležité je pro jeho výsledky i kvalifikační výkon, na kterém se snaží dále pracovat.
Lewis Hamilton se nyní připravuje na novou výzvu ve Ferrari, kde se utká s Charlesem Leclercem o pozici týmové jedničky. Pro britského šampiona to znamená další souboj uvnitř týmu, tentokrát s jezdcem, který se zatím nedokázal prosadit jako vážný kandidát na titul.
Ačkoli Leclerc dosud nevyzval o mistrovský titul, Hamiltonova loňská sezóna s Russellem ukázala, že nelze podceňovat žádného týmového kolegu. Monačan bude mít silnou motivaci ukázat, že dokáže soupeřit i se sedminásobným mistrem světa.
Charles Leclerc se s 26 pole positions řadí mezi nejlepší piloty co se týče kvalifikací, ale jeho závodní bilance už tak oslnivá není – zatím získal jen osm vítězství. Do značné míry za to může dominance Red Bullu a Maxe Verstappena, proti nimž často neměl dostatečné tempo, aby mohl bojovat o triumfy.
Bývalý pilot F1 Giedo van der Garde se svěřil pro RacingNews365, a řekl, že nejen Leclerc se může učit od Hamiltona, ale i Brit se může přiučit něčemu od svého nového týmového kolegy. Navzdory svým sedmi titulům a osmnácti sezónám v F1 by mohl Hamilton v Maranellu získat nový pohled na závodění.
Současný nizozemský komentátor F1 se těší na souboj mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem ve Ferrari. „Myslím, že bitva s Leclercem bude napínavá,“ prohlásil a zdůraznil, že monacký jezdec je v kvalifikaci mimořádně silný. „Leclerc je samozřejmě neuvěřitelně dobrý v kvalifikaci, ale myslím, že se od sebe mohou hodně naučit.“
Podle van der Gardeho může Leclerc získat od Hamiltona cenné zkušenosti z řízení závodu. „Jakmile má auto a je v tempu, je téměř neporazitelný,“ uvedl na adresu sedminásobného mistra světa. Zároveň však vidí prostor pro Hamiltonovo zlepšení: „Pokud jde o ostrost a jedno kolo, Lewis se od Leclerca stále může hodně naučit.“ Na závěr dodal: „Myslím, že jsou nejsilnější dvojicí ve startovním poli, protože jsou to dva špičkoví jezdci.“
Rozdíly mezi špičkovými jezdci Formule 1 v roce 2025 budou minimální, protože v loňských kvalifikacích je často dělily jen setiny sekund. Týmy se během zimy inspirovaly u konkurence, což znamená, že jejich vozy budou na startu v Austrálii vypadat až podezřele podobně. Ferrari zatím neurčilo týmovou jedničku mezi Hamiltonem a Leclercem, takže strategie bude zpočátku záviset na pozici na trati.
Leclerc, považovaný za jednoho z nejlepších kvalifikantů ve startovním poli, by tak mohl mít v prvních závodech nad Hamiltonem výhodu. Pokud šéf Ferrari Vasseur zjistí, jak díky Hamiltonovým datům proměnit kvalifikační výkony ve vítězství, může se stát, že Leclerc získá v týmu prioritu. To by pro Hamiltona byla hořká pilulka – ale jezdec s více než 100 triumfy v F1 se těžko smíří s rolí dvojky, obzvlášť když má Ferrari ještě co dokazovat.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.