Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton naposledy čelil tak silné nové týmové dynamice v roce 2021, kdy George Russell vystřídal Valtteriho Bottase u Mercedesu. Po několika letech učení se od sedminásobného šampiona dokázal Russell v loňské sezóně Hamiltona porazit v celkovém pořadí jezdců.
V roce 2025 se Russell ujme role lídra týmu Mercedes, kde bude jeho novým parťákem talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Mezitím Hamilton začne novou kapitolu své kariéry ve Ferrari po boku Charlese Leclerca.
Charles Leclerc si postupně uvědomuje realitu, že jeho dlouholetý týmový kolega Carlos Sainz brzy skončí a nahradí ho Lewis Hamilton. Společné testování v Maranellu, Fioranu a Barceloně mu tuto změnu jen více přiblížilo.
Hamiltonova nehoda během testování Ferrari už ovlivnila Leclercovy přípravy na sezonu 2025. Opravy na voze ho připravily o cenný čas na trati a když se konečně dostal za volant ve Fioranu, jeho testování přerušilo špatné počasí.
Hamilton i Leclerc budou v roce 2025 usilovat o stejný cíl – vrátit Ferrari na mistrovský trůn po dlouhých 18 letech.
Naposledy se to podařilo Kimi Räikkönenovi v roce 2007, kdy Hamiltonovi ve jeho debutové sezóně sebral titul o jediný bod.
Ferrari se v roce 2025 bude muset soustředit na to, aby se jeho jezdci, Charles Leclerc a Lewis Hamilton, plně sladili během předsezónních testů a úvodního závodu v Austrálii, pokud chtějí konkurovat týmům jako McLaren, Red Bull a Mercedes.
Leclerc a Hamilton se během minulého roku podělili o své nápady a práci mezi sebou, přičemž jejich spolupráce začala dávno před Hamiltonovým příchodem do Ferrari. Leclerc uznal, že jeho vztah s Hamiltonem je jiný než s bývalým kolegou Sainzem, což nemusí být nutně negativní faktor pro týmovou dynamiku.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.