Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton naposledy čelil tak silné nové týmové dynamice v roce 2021, kdy George Russell vystřídal Valtteriho Bottase u Mercedesu. Po několika letech učení se od sedminásobného šampiona dokázal Russell v loňské sezóně Hamiltona porazit v celkovém pořadí jezdců.
V roce 2025 se Russell ujme role lídra týmu Mercedes, kde bude jeho novým parťákem talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Mezitím Hamilton začne novou kapitolu své kariéry ve Ferrari po boku Charlese Leclerca.
Charles Leclerc si postupně uvědomuje realitu, že jeho dlouholetý týmový kolega Carlos Sainz brzy skončí a nahradí ho Lewis Hamilton. Společné testování v Maranellu, Fioranu a Barceloně mu tuto změnu jen více přiblížilo.
Hamiltonova nehoda během testování Ferrari už ovlivnila Leclercovy přípravy na sezonu 2025. Opravy na voze ho připravily o cenný čas na trati a když se konečně dostal za volant ve Fioranu, jeho testování přerušilo špatné počasí.
Hamilton i Leclerc budou v roce 2025 usilovat o stejný cíl – vrátit Ferrari na mistrovský trůn po dlouhých 18 letech.
Naposledy se to podařilo Kimi Räikkönenovi v roce 2007, kdy Hamiltonovi ve jeho debutové sezóně sebral titul o jediný bod.
Ferrari se v roce 2025 bude muset soustředit na to, aby se jeho jezdci, Charles Leclerc a Lewis Hamilton, plně sladili během předsezónních testů a úvodního závodu v Austrálii, pokud chtějí konkurovat týmům jako McLaren, Red Bull a Mercedes.
Leclerc a Hamilton se během minulého roku podělili o své nápady a práci mezi sebou, přičemž jejich spolupráce začala dávno před Hamiltonovým příchodem do Ferrari. Leclerc uznal, že jeho vztah s Hamiltonem je jiný než s bývalým kolegou Sainzem, což nemusí být nutně negativní faktor pro týmovou dynamiku.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.