Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Kimi Antonelli se možná před sobotní kvalifikací na Grand Prix Itálie cítil nervózně, ale napětí mu nezabránilo zajet čisté kolo a kvalifikovat se na sedmou pozici. Po uplatnění pětimístného trestu pro Lewise Hamiltona se mladý Ital posune na šesté místo na startu a tím podle svých slov prolomil tzv. „kletbu Monzy“.
„Nebudu lhát, do kvalifikace jsem šel hodně napjatý,“ přiznal 19letý Antonelli pro Motorsport.com. „Byl jsem nervózní, protože po pátečním výjezdu mimo trať ve FP2 jsem ztratil moment, který jsem měl po FP1. Cítil jsem se, jako bych začínal od nuly ve FP3.“
Navzdory obtížím se Antonelli během soboty zlepšil a předvedl působivý výkon zejména při jízdě za svým týmovým kolegou Georgem Russellem. „Ano, jsem mnohem spokojenější,“ řekl Antonelli. „Konečně čistá kvalifikace po těžkém období, takže jsem rád. Jen škoda posledního kola.“
Italský jezdec vysvětlil, kde při kvalifikaci ztratil nejvíce času: „Zkoušeli jsme něco trochu jiného s teplotou pneumatik, takže první část kola byla hodně náročná. Měl jsem spoustu menších problémů, hlavně vzadu. Poslední část kola byla silná, ale škoda, že jsem v prvních dvou šikanách ztratil tolik času.“
Technický ředitel Mercedesu James Allison poznamenal, že loňský incident v Parabolice mohl způsobit, že Antonelli k závodním víkendům přistupuje s větší opatrností. Přesto letošní sezona po 15 závodech ukazuje výrazné zlepšení a zkušenosti se promítají do jeho výkonů.
„Po Imole jsem už přesně věděl, co očekávat, takže jsem se cítil mnohem klidněji,“ pokračoval mladý Ital. „Snažím se naplno vnímat podporu fanoušků, která je úžasná, a těším se na závod zítra.“
Na otázku, zda prolomil „kletbu Monzy“, Antonelli rozhodně odpověděl: „Ano, rozhodně. Poslední sektor kola byl skoro perfektní, takže jsem s tím opravdu spokojený a definitivně jsem překonal, co se stalo loni na Parabolice.“
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.