Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Johnny Herbert se domnívá, že letošní boj o titul mistra světa Formule 1 bude méně o samotném výkonu vozu a více o mentální připravenosti jezdců McLarenu. Dvojice Lando Norris a Oscar Piastri podle něj představuje klíč k mistrovské bitvě, která bude stále více formována jejich psychickou odolností a osobním vývojem.
McLaren letos jasně udává tempo. Po dvanácti odjetých závodech vede s 460 body šampionát konstruktérů a drží výrazný náskok před konkurencí. Oscar Piastri a Lando Norris dohromady ovládli devět Velkých cen a jejich těsný souboj o titul je ozdobou sezony. Australan momentálně vede o osm bodů. Tým jim navíc dává volnost v přímém závodění, což přináší vzrušující momenty na trati a zároveň stupňuje napětí uvnitř garáže.
Týmová politika „necháme je závodit“ však nese svá rizika. Kolize z Kanady, kdy Norris marně hledal prostor vedle týmového kolegy a skončil mimo hru, byla jasným varováním. Sám tým po incidentu přiznal, že k takové situaci muselo jednou dojít. Ironií osudu ale právě Norris následně zvítězil v Rakousku i na domácí půdě ve Velké Británii, čímž ukázal, že se z chyb umí poučit.
Herbert oceňuje přístup obou jezdců, ale vnímá rozdíly v jejich mentálním nastavení. Piastri podle něj od počátku působí neobyčejně vyrovnaně a zralě. Norris se naopak stále vyvíjí – v posledních letech však podle Herberta výrazně dospěl. Zkušený komentátor si ale všímá, že Brit občas nese s sebou „mentální zátěž“, kterou si musí umět sám zpracovat a překonat.
„Je to otázka mentální kapacity. Jsou chvíle, kdy je třeba odhodit batoh pochybností a očekávání, který si nesete na ramenou,“ řekl Herbert pro F1.com. Srovnává tuto fázi kariéry s vývojem legend jako Max Verstappen, Lewis Hamilton nebo Ayrton Senna – všichni podle něj v určitý moment museli psychicky vyzrát, aby mohli plně využít výkonu vozu.
Souboj mezi Norrisem a Piastrim bude zřejmě trvat až do posledního závodu sezony. A podle Herberta ho nerozhodne technika, ale to, kdo z jezdců se lépe vyrovná s tlakem. „Oba se neustále zlepšují, jsou mladí a talentovaní. Ale nakonec to bude právě ten silnější mentálně, kdo se stane mistrem světa,“ uzavírá bývalý pilot.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.