Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Isack Hadjar začíná být ve světě Formule 1 jméno, které rezonuje čím dál silněji. Mladý jezdec týmu Racing Bulls zaujal v aktuální sezoně konzistentními výkony, díky nimž se stal pravidelným účastníkem Q3 i bodovaných pozic. Přitom sezona pro něj nezačala ideálně, hned v Austrálii skončil kvůli vlastní chybě ještě před startem závodu. Od té doby ale dokázal překonat tlak a rostoucí očekávání a výsledky mluví jasně, Hadjar patří k nejlépe hodnoceným jezdcům druhé poloviny startovního pole.
Ve Faenze navíc Hadjar přebral roli týmového lídra. Od chvíle, kdy byl Liam Lawson poslán zpět z Red Bullu, je to právě francouzsko-alžírský závodník, kdo pravidelně vozí body a přináší důvod k optimismu. Není proto divu, že se o něm čím dál víc mluví jako o možném budoucím parťákovi Maxe Verstappena přímo v hlavním týmu Red Bullu.
Sám Hadjar k takové možnosti přistupuje s opatrným nadšením. „Přirozená cesta jako jezdec Red Bull Junior akademie je skončit právě v Red Bullu, ne?“ uvedl v podcastu Beyond the Grid. Zároveň ale zdůrazňuje, že si aktuální situaci v sesterském týmu užívá. „Jsem tak šťastný se svým týmem. Učím se každým víkendem a chci v tom prostě pokračovat, bavit se, bojovat s ostatními kluky a nezklamat sám sebe.“
Red Bull ale není pro každého. Tlak spojený se sedadlem po boku trojnásobného šampiona Maxe Verstappena dokázal v minulosti řadu mladých talentů semlít. Stačí připomenout osudy Pierra Gaslyho nebo Alexandera Albona. I proto bývalý šampion Nico Rosberg nedávno vyzval Hadjara, aby si případné nabídky důkladně rozmyslel. Hadjar ale své nadšení skrývat nechce. „To mě, prostě mě to zajímá. Co mě motivuje, je bojovat s těmi nejlepšími na světě, a mít Maxe za týmového kolegu, to bych se toho tolik naučil.“
Z rozhovoru je znát i určitý respekt a obdiv k Verstappenovi jako člověku. Když byl dotázán, zda s ním vychází, Hadjar odpověděl: „Jo, myslím, že je to v pohodě kluk. Vychází s každým, a pokud je všechno v pohodě na trati, tak ano, je to cool týpek.“
Hadjar tedy stojí na křižovatce, která může rozhodnout o celé jeho kariéře. Zatím se mu daří zůstávat nohama na zemi a soustředit se na svou aktuální práci. Ale chuť jít výš a utkat se s tím nejlepším, co F1 nabízí, v něm zjevně hoří.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.