Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
Jezdci Ferrari, Lewis Hamilton a Charles Leclerc, nedávno vyzkoušeli nový supervůz F80 na domácí testovací trati ve Fioranu. Tento automobil s výkonem 1200 koní, což je více než u některých motorů Formule 1, oba piloty výrazně zaujal svou silou a technickou dokonalostí. Jízda ve voze, který představuje nejvýkonnější model v historii značky, pro ně byla nezapomenutelným zážitkem.
Leclerc usedl za volant jako první a vzal sedminásobného mistra světa Hamiltona na dynamickou projížďku. Hamilton s úsměvem po jízdě přiznal: „Musím si jedno takové auto objednat, je to jedna z nejpříjemnějších jízd, jakou jsem kdy zažil.“ Po výměně sedadel Leclerc chválil především brzdnou sílu vozu, kterou označil za „neuvěřitelnou“. Hamilton zase F80 označil za „nejrychlejší silniční auto, v jakém jsem kdy seděl“.
Exkluzivita vozu je umocněna i jeho omezenou výrobou – Ferrari jich plánuje vyrobit pouze 799 kusů, přičemž cena jednoho se pohybuje přes tři miliony liber. Tento model tak potvrzuje pověst značky jako výrobce špičkových, technologicky vyspělých a extrémně výkonných automobilů, které jsou snem mnoha fanoušků rychlosti a elegance.
Po jízdě se Leclerc vtipně zmínil o Hamiltonově stylu jízdy: „Způsobil mi bolest hlavy. Snažil jsem se jet opatrně, nechtěl jsem tlačit, ale on jel naplno!“ Oba piloti však shodně ocenili schopnosti vozu, který kombinuje výkon s precizní ovladatelností.
Hamilton dále ocenil futuristický design a unikátní jízdní zážitek, když řekl: „Nikdy předtím jsem na silnici neřídil nic podobného, je to úplně jiná liga.“ Leclerc doplnil, že vůz působí velmi lehce a má fantastickou reakci řízení. Podle jeho slov je F80 jedním z nejlépe vyvážených aut, jaké kdy řídil.
Nakonec Hamilton Leclerca požádal, jakou barvu svého F80 zvolí. Charles odpověděl „celé černé“, což koresponduje s jeho dosavadním vkusem při výběru personalizovaných Ferrari. Tento detail podtrhuje jeho jedinečný přístup k vozu i celkovou vášeň, kterou oba jezdci sdílejí nejen pro závody, ale i pro špičkovou technologii na silnici.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.