Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
Jezdci Ferrari, Lewis Hamilton a Charles Leclerc, nedávno vyzkoušeli nový supervůz F80 na domácí testovací trati ve Fioranu. Tento automobil s výkonem 1200 koní, což je více než u některých motorů Formule 1, oba piloty výrazně zaujal svou silou a technickou dokonalostí. Jízda ve voze, který představuje nejvýkonnější model v historii značky, pro ně byla nezapomenutelným zážitkem.
Leclerc usedl za volant jako první a vzal sedminásobného mistra světa Hamiltona na dynamickou projížďku. Hamilton s úsměvem po jízdě přiznal: „Musím si jedno takové auto objednat, je to jedna z nejpříjemnějších jízd, jakou jsem kdy zažil.“ Po výměně sedadel Leclerc chválil především brzdnou sílu vozu, kterou označil za „neuvěřitelnou“. Hamilton zase F80 označil za „nejrychlejší silniční auto, v jakém jsem kdy seděl“.
Exkluzivita vozu je umocněna i jeho omezenou výrobou – Ferrari jich plánuje vyrobit pouze 799 kusů, přičemž cena jednoho se pohybuje přes tři miliony liber. Tento model tak potvrzuje pověst značky jako výrobce špičkových, technologicky vyspělých a extrémně výkonných automobilů, které jsou snem mnoha fanoušků rychlosti a elegance.
Po jízdě se Leclerc vtipně zmínil o Hamiltonově stylu jízdy: „Způsobil mi bolest hlavy. Snažil jsem se jet opatrně, nechtěl jsem tlačit, ale on jel naplno!“ Oba piloti však shodně ocenili schopnosti vozu, který kombinuje výkon s precizní ovladatelností.
Hamilton dále ocenil futuristický design a unikátní jízdní zážitek, když řekl: „Nikdy předtím jsem na silnici neřídil nic podobného, je to úplně jiná liga.“ Leclerc doplnil, že vůz působí velmi lehce a má fantastickou reakci řízení. Podle jeho slov je F80 jedním z nejlépe vyvážených aut, jaké kdy řídil.
Nakonec Hamilton Leclerca požádal, jakou barvu svého F80 zvolí. Charles odpověděl „celé černé“, což koresponduje s jeho dosavadním vkusem při výběru personalizovaných Ferrari. Tento detail podtrhuje jeho jedinečný přístup k vozu i celkovou vášeň, kterou oba jezdci sdílejí nejen pro závody, ale i pro špičkovou technologii na silnici.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.