Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
Jezdci Ferrari, Lewis Hamilton a Charles Leclerc, nedávno vyzkoušeli nový supervůz F80 na domácí testovací trati ve Fioranu. Tento automobil s výkonem 1200 koní, což je více než u některých motorů Formule 1, oba piloty výrazně zaujal svou silou a technickou dokonalostí. Jízda ve voze, který představuje nejvýkonnější model v historii značky, pro ně byla nezapomenutelným zážitkem.
Leclerc usedl za volant jako první a vzal sedminásobného mistra světa Hamiltona na dynamickou projížďku. Hamilton s úsměvem po jízdě přiznal: „Musím si jedno takové auto objednat, je to jedna z nejpříjemnějších jízd, jakou jsem kdy zažil.“ Po výměně sedadel Leclerc chválil především brzdnou sílu vozu, kterou označil za „neuvěřitelnou“. Hamilton zase F80 označil za „nejrychlejší silniční auto, v jakém jsem kdy seděl“.
Exkluzivita vozu je umocněna i jeho omezenou výrobou – Ferrari jich plánuje vyrobit pouze 799 kusů, přičemž cena jednoho se pohybuje přes tři miliony liber. Tento model tak potvrzuje pověst značky jako výrobce špičkových, technologicky vyspělých a extrémně výkonných automobilů, které jsou snem mnoha fanoušků rychlosti a elegance.
Po jízdě se Leclerc vtipně zmínil o Hamiltonově stylu jízdy: „Způsobil mi bolest hlavy. Snažil jsem se jet opatrně, nechtěl jsem tlačit, ale on jel naplno!“ Oba piloti však shodně ocenili schopnosti vozu, který kombinuje výkon s precizní ovladatelností.
Hamilton dále ocenil futuristický design a unikátní jízdní zážitek, když řekl: „Nikdy předtím jsem na silnici neřídil nic podobného, je to úplně jiná liga.“ Leclerc doplnil, že vůz působí velmi lehce a má fantastickou reakci řízení. Podle jeho slov je F80 jedním z nejlépe vyvážených aut, jaké kdy řídil.
Nakonec Hamilton Leclerca požádal, jakou barvu svého F80 zvolí. Charles odpověděl „celé černé“, což koresponduje s jeho dosavadním vkusem při výběru personalizovaných Ferrari. Tento detail podtrhuje jeho jedinečný přístup k vozu i celkovou vášeň, kterou oba jezdci sdílejí nejen pro závody, ale i pro špičkovou technologii na silnici.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.