George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
George Russell, nástupce Lewise Hamiltona v roli týmového lídra Mercedesu, se zamyslel nad důvody, proč se jeho bývalý kolega zatím trápí ve Ferrari. Podle něj by za nevýraznými výkony sedminásobného šampiona nemusela stát pouze adaptace na nové prostředí, ale také jeho vlastní přístup – konkrétně snaha až příliš tlačit na pilu.
Hamilton sice v Číně zazářil vítězstvím ve sprintu, ale v hlavních závodech se mu nedaří držet krok s čelem startovního pole. Jeho nejlepší výsledek v rudých barvách zůstává čtvrté místo z Imoly, a po šesté příčce ve Španělsku působil viditelně zklamaně. Pro pilota jeho kalibru, zvyklého bojovat o vítězství, je to neznámé území.
Russell, který s Hamiltonem sdílel garáž po tři sezony, naznačil, že právě Lewisova mentalita „všechno nebo nic“ může být překážkou. „Když jste sedminásobný mistr světa, všechno kromě vítězství vnímáte jako neúspěch,“ řekl Russell médiím. Takové nastavení podle něj může vést k tomu, že jezdec i tým tlačí na hranici možností – a někdy i za ni.
Tlak, který Hamilton na sebe a Ferrari vyvíjí, může být paradoxně kontraproduktivní. „Snažíte se dosáhnout výsledků, které momentálně nejsou realistické, a to může vést k chybám, frustraci a ztrátě tempa,“ pokračoval Russell. Ve světě Formule 1, kde rozhodují desetiny vteřiny, je správná míra sebedůvěry a klidu klíčová.
Russell zároveň připomněl, že Hamilton pořád umí jezdit na špičkové úrovni. „Když byl minulý rok ve formě, byl mi skutečným soupeřem – vzpomeňme na Silverstone, nebo na letošní Čínu. Má stále rychlost i instinkt, ale potřebuje, aby všechno sedlo,“ dodal.
Podle něj však momentální realita F1 nahrává jen jednomu týmu. „Pokud nejste v oranžovém voze, šance na vítězství jsou mizivé. A to je frustrující pro nás všechny,“ uzavřel Russell s narážkou na dominanci McLarenu či Red Bullu, která letos snižuje šance i těch nejlepších jezdců v poli.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.