George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
George Russell, nástupce Lewise Hamiltona v roli týmového lídra Mercedesu, se zamyslel nad důvody, proč se jeho bývalý kolega zatím trápí ve Ferrari. Podle něj by za nevýraznými výkony sedminásobného šampiona nemusela stát pouze adaptace na nové prostředí, ale také jeho vlastní přístup – konkrétně snaha až příliš tlačit na pilu.
Hamilton sice v Číně zazářil vítězstvím ve sprintu, ale v hlavních závodech se mu nedaří držet krok s čelem startovního pole. Jeho nejlepší výsledek v rudých barvách zůstává čtvrté místo z Imoly, a po šesté příčce ve Španělsku působil viditelně zklamaně. Pro pilota jeho kalibru, zvyklého bojovat o vítězství, je to neznámé území.
Russell, který s Hamiltonem sdílel garáž po tři sezony, naznačil, že právě Lewisova mentalita „všechno nebo nic“ může být překážkou. „Když jste sedminásobný mistr světa, všechno kromě vítězství vnímáte jako neúspěch,“ řekl Russell médiím. Takové nastavení podle něj může vést k tomu, že jezdec i tým tlačí na hranici možností – a někdy i za ni.
Tlak, který Hamilton na sebe a Ferrari vyvíjí, může být paradoxně kontraproduktivní. „Snažíte se dosáhnout výsledků, které momentálně nejsou realistické, a to může vést k chybám, frustraci a ztrátě tempa,“ pokračoval Russell. Ve světě Formule 1, kde rozhodují desetiny vteřiny, je správná míra sebedůvěry a klidu klíčová.
Russell zároveň připomněl, že Hamilton pořád umí jezdit na špičkové úrovni. „Když byl minulý rok ve formě, byl mi skutečným soupeřem – vzpomeňme na Silverstone, nebo na letošní Čínu. Má stále rychlost i instinkt, ale potřebuje, aby všechno sedlo,“ dodal.
Podle něj však momentální realita F1 nahrává jen jednomu týmu. „Pokud nejste v oranžovém voze, šance na vítězství jsou mizivé. A to je frustrující pro nás všechny,“ uzavřel Russell s narážkou na dominanci McLarenu či Red Bullu, která letos snižuje šance i těch nejlepších jezdců v poli.
Max Verstappen připouští, že Red Bull po ztrátě dominance prochází lehkou přestavbou. Podle něj nejde o krizi, ale o přirozenou reakci na to, že soupeři stáhli náskok.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.