Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
Lewis Hamilton se po závodě Grand Prix Španělska omluvil reportérce Sky Sports F1 Rachel Brookes za svůj skeptický postoj během pozávodního rozhovoru. Sedminásobný mistr světa byl v Barceloně viditelně frustrovaný, což se odrazilo i v jeho výpovědi.
Hamilton i přes kvalifikační páté místo, kdy startoval před týmovým kolegou Charlesem Leclercem, skončil závod až šestý, zatímco Leclerc slavnostně vystoupal na třetí stupínek vítězů. Během závodu pak bylo přes týmové rádio slyšet, jak Hamilton říká: „Neuvěřitelné, kluci. Něco s tím autem není v pořádku, kámo. Je to nejhorší, co kdy bylo.“
V samotném rozhovoru s Rachel Brookes Hamilton otevřeně přiznal svou nespokojenost: „Dnešek nebyl dobrý. Strategie byla dobrá, tým odvedl skvělou práci. To je všechno.“ Když Brookes vyjádřila lítost nad jeho náladou, odpověděl: „Co chceš, abych řekl? Měl jsem prostě špatný den a nemám co dodat. Bylo to těžké, nic víc k tomu není, bylo to hrozné,“ informuje Motorsport.com.
Podle komentátora Sky Sports F1 Davida Crofta se Hamilton za svůj postoj později omluvil. „Byl v neděli velmi skleslý,“ uvedl Croft na Sky Sports F1 Show. „Rachel Brookes řekla, že jí po rozhovoru přišel říct sorry, protože nebyl zrovna nejlepší rozhovorový partner, jakého kdy měla.“
Croft rovněž nastínil Hamiltonovu adaptaci v týmu Ferrari. Po úspěšných dvanácti letech u Mercedesu, kde získal šest ze svých sedmi titulů, se Hamilton rozhodl splnit si svůj celoživotní sen a přestoupit do legendárního týmu z Maranella. Devět závodů do sezony 2025 stále hledá ideální nastavení vozu pro svůj styl jízdy.
„Zkusme tomu dát trochu naděje,“ dodal Croft. „Ferrari neupřesnilo přesně, co bylo špatně, ale podle Freda Vasseura měl Lewis v posledním úseku závodu problém s autem, což mu nepomohlo. Nico Hülkenberg jel na nových měkkých pneumatikách, které dělají velký rozdíl, bez ohledu na vůz.“
„Takže nebylo překvapením, že Hülkenberg předjel Lewise na starších gumách. Charles Leclerc měl ale předjet Russella mnohem dřív, týmové pokyny přišly pozdě, i když Ferrari vědělo, že to může být problém,“ pokračoval Croft.
„Hamilton však neměl dostatečné tempo během prvních dvou třetin závodu, natož pak na konci. Teď musí tým jít zpátky do garáže a hledat řešení. Pokud je problém v základu vozu, může to paradoxně dodat Lewisovi morální sílu.“
Croft pak upozornil na význam dalšího závodu v Kanadě, který Hamilton miluje a kde má své první pole position i vítězství. „Je to Lewisova trať. Pokud tam bude mít další slabý výkon jako v Barceloně, bude to velký problém. Ale pokud někdo dokáže situaci otočit, je to právě sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton,“ doplnil.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.