Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Andrea Stella, šéf týmu McLaren, otevřeně zpochybnil tempo, které Lewis Hamilton předvedl během Velké ceny Monaka, a zdůraznil, že britský jezdec měl využít chyby Red Bullu ve strategii. V Monaku byli všichni jezdci povinni udělat během závodu dvě zastávky v boxech, aby se zvýšila šance na předjíždění na tradičně těžko přehledné trati.
Red Bull a Max Verstappen zvolili riskantní taktiku, když svůj druhý a poslední pit stop odložili až na předposlední kolo, ve snaze využít případný safety car nebo červenou vlajku. Když se však žádná přerušení nekonala, Verstappen musel zajet do boxů a propadl se na čtvrté místo, ze kterého závod začínal.
Andrea Stella vyjádřil překvapení, že Hamilton, který jel v čistém vzduchu na pátém místě, nedokázal zkrátit náskok a posunout se před Verstappena během jeho pozdní zastávky. „Musím říct, že si nejsem jistý, jestli měl Lewis nějaké problémy, ale měl dnes v závodě být mnohem lépe,“ uvedl Stella pro RacingNews365.
„Právě on měl využít takový přístup Red Bullu ve svůj prospěch,“ dodal s tím, že ještě musí podrobně zkoumat data z celého závodu a jednotlivých strategií. „Nemyslím si, že je velký smysl ve snaze o něco podobného, když máte na čele P1, P2 a P3,“ poznamenal.
Stella také zdůraznil, že odlišná strategie Red Bullu by pro McLaren nebyla reálná, protože tým toužil po vítězství s Landem Norrisem a pódiovém umístění pro lídra šampionátu Oscara Piastriho. „Pro nás by taková strategie znamenala, že bychom byli o jednu zastávku v boxech pozadu – takže nejsem přesvědčen, že by to pro nás kdy fungovalo,“ řekl Stella.
„Musím se ještě podívat, jestli by to pro nás bylo zajímavé. Když jsme viděli data, kde kvalifikační i závodní časy byly kolem 1:11, mysleli jsme, že by Red Bull mohl něco podobného zkusit. Ale ta strategie vás nakonec stejně postaví tam, kde jste začali,“ uzavřel šéf McLarenu.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.