Lewis Hamilton skončil v Monaku pátý, což bylo dobré, ale podle šéfa McLarenu Andrey Stelly mohl dosáhnout ještě lepšího výsledku. Při ideálním průběhu závodu mohl bojovat o stupně vítězů. Výkon ukazuje, že McLaren a Hamilton mají potenciál být silnější, než naznačuje aktuální pořadí.
Andrea Stella, šéf týmu McLaren, otevřeně zpochybnil tempo, které Lewis Hamilton předvedl během Velké ceny Monaka, a zdůraznil, že britský jezdec měl využít chyby Red Bullu ve strategii. V Monaku byli všichni jezdci povinni udělat během závodu dvě zastávky v boxech, aby se zvýšila šance na předjíždění na tradičně těžko přehledné trati.
Red Bull a Max Verstappen zvolili riskantní taktiku, když svůj druhý a poslední pit stop odložili až na předposlední kolo, ve snaze využít případný safety car nebo červenou vlajku. Když se však žádná přerušení nekonala, Verstappen musel zajet do boxů a propadl se na čtvrté místo, ze kterého závod začínal.
Andrea Stella vyjádřil překvapení, že Hamilton, který jel v čistém vzduchu na pátém místě, nedokázal zkrátit náskok a posunout se před Verstappena během jeho pozdní zastávky. „Musím říct, že si nejsem jistý, jestli měl Lewis nějaké problémy, ale měl dnes v závodě být mnohem lépe,“ uvedl Stella pro RacingNews365.
„Právě on měl využít takový přístup Red Bullu ve svůj prospěch,“ dodal s tím, že ještě musí podrobně zkoumat data z celého závodu a jednotlivých strategií. „Nemyslím si, že je velký smysl ve snaze o něco podobného, když máte na čele P1, P2 a P3,“ poznamenal.
Stella také zdůraznil, že odlišná strategie Red Bullu by pro McLaren nebyla reálná, protože tým toužil po vítězství s Landem Norrisem a pódiovém umístění pro lídra šampionátu Oscara Piastriho. „Pro nás by taková strategie znamenala, že bychom byli o jednu zastávku v boxech pozadu – takže nejsem přesvědčen, že by to pro nás kdy fungovalo,“ řekl Stella.
„Musím se ještě podívat, jestli by to pro nás bylo zajímavé. Když jsme viděli data, kde kvalifikační i závodní časy byly kolem 1:11, mysleli jsme, že by Red Bull mohl něco podobného zkusit. Ale ta strategie vás nakonec stejně postaví tam, kde jste začali,“ uzavřel šéf McLarenu.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.