Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari měl být jedním z největších příběhů letošní sezony Formule 1. Sedminásobný šampion měl s ikonickým italským týmem opět usilovat o vítězství, ale realita zatím neodpovídá vysokým očekáváním. I když Hamilton ovládl sprint v Číně z pole position, v hlavních závodech se jeho výkony stále výrazně zpožďují. Navíc se mu zatím nepodařilo porazit týmového kolegu Charlese Leclerca, přičemž v kvalifikacích v Bahrajnu a Saúdské Arábii mu na Monačana chybělo více než půl sekundy.
Italský deník La Gazzetta dello Sport nyní přináší zprávy o možném klíčovém problému, který výkonnost Ferrari výrazně sráží. Podle jeho informací se nový monopost SF-25 dostává do obtíží při kombinaci nízkého množství paliva a pomalých zatáček, tedy přesně v podmínkách typických pro kvalifikaci. V těchto momentech vůz údajně ztrácí mechanickou přilnavost, což se podepisuje nejen na výsledcích Hamiltona, ale i Leclerca, kterému se navzdory zkušenostem s vozem také nedaří dostat Ferrari konzistentně do předních pozic.
Sám Hamilton se netají tím, že se mu s novým autem nedaří navázat potřebné propojení. Po více než dekádě v Mercedesu si na jinou filozofii konstrukce zvyká jen těžko. „Cítím se, jako bych řídil něco úplně neznámého,“ přiznal otevřeně. Britský jezdec také několikrát naznačil, že očekává obtížnou sezonu bez snadného řešení. Ve svých výrocích nevyloučil ani možnost, že vedení Ferrari začíná ztrácet trpělivost.
A to nejhorší může teprve přijít. Hamilton už nyní avizuje, že očekává složitý víkend na blížící se Velké ceně Miami – okruhu, který kombinuje rychlé úseky s technickými pasážemi a může tak opět zvýraznit slabiny SF-25. Mnozí přitom věřili, že právě tam by Ferrari mohlo ukázat svou sílu. Pokud ale problém s přilnavostí v pomalých zatáčkách přetrvá, Hamilton se může nadále propadat do spirály frustrace.
Zda Ferrari dokáže najít řešení dříve, než se sezona zcela vymkne z rukou, zůstává otevřenou otázkou. Hamiltonův přestup měl být začátkem nové éry, ale zatím odhaluje, jak náročné je přizpůsobit se nejen jinému týmu, ale i vozu, který zjevně nesplňuje ambice jednoho z největších jmen motorsportu.
Hamilton však v Londýně, kde otevřel novou prodejnu Fanatics Collectibles, jasně prohlásil, že zbraně neskládá. „Prosím, držte mi palce. Nehodlám to vzdát,“ uvedl s odhodláním. „Budeme se stále zlepšovat. Pořád vstáváme, že?“ Hamilton se aktuálně nachází na sedmém místě v šampionátu jezdců, se ztrátou 16 bodů na Leclerca.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce