Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari měl být jedním z největších příběhů letošní sezony Formule 1. Sedminásobný šampion měl s ikonickým italským týmem opět usilovat o vítězství, ale realita zatím neodpovídá vysokým očekáváním. I když Hamilton ovládl sprint v Číně z pole position, v hlavních závodech se jeho výkony stále výrazně zpožďují. Navíc se mu zatím nepodařilo porazit týmového kolegu Charlese Leclerca, přičemž v kvalifikacích v Bahrajnu a Saúdské Arábii mu na Monačana chybělo více než půl sekundy.
Italský deník La Gazzetta dello Sport nyní přináší zprávy o možném klíčovém problému, který výkonnost Ferrari výrazně sráží. Podle jeho informací se nový monopost SF-25 dostává do obtíží při kombinaci nízkého množství paliva a pomalých zatáček, tedy přesně v podmínkách typických pro kvalifikaci. V těchto momentech vůz údajně ztrácí mechanickou přilnavost, což se podepisuje nejen na výsledcích Hamiltona, ale i Leclerca, kterému se navzdory zkušenostem s vozem také nedaří dostat Ferrari konzistentně do předních pozic.
Sám Hamilton se netají tím, že se mu s novým autem nedaří navázat potřebné propojení. Po více než dekádě v Mercedesu si na jinou filozofii konstrukce zvyká jen těžko. „Cítím se, jako bych řídil něco úplně neznámého,“ přiznal otevřeně. Britský jezdec také několikrát naznačil, že očekává obtížnou sezonu bez snadného řešení. Ve svých výrocích nevyloučil ani možnost, že vedení Ferrari začíná ztrácet trpělivost.
A to nejhorší může teprve přijít. Hamilton už nyní avizuje, že očekává složitý víkend na blížící se Velké ceně Miami – okruhu, který kombinuje rychlé úseky s technickými pasážemi a může tak opět zvýraznit slabiny SF-25. Mnozí přitom věřili, že právě tam by Ferrari mohlo ukázat svou sílu. Pokud ale problém s přilnavostí v pomalých zatáčkách přetrvá, Hamilton se může nadále propadat do spirály frustrace.
Zda Ferrari dokáže najít řešení dříve, než se sezona zcela vymkne z rukou, zůstává otevřenou otázkou. Hamiltonův přestup měl být začátkem nové éry, ale zatím odhaluje, jak náročné je přizpůsobit se nejen jinému týmu, ale i vozu, který zjevně nesplňuje ambice jednoho z největších jmen motorsportu.
Hamilton však v Londýně, kde otevřel novou prodejnu Fanatics Collectibles, jasně prohlásil, že zbraně neskládá. „Prosím, držte mi palce. Nehodlám to vzdát,“ uvedl s odhodláním. „Budeme se stále zlepšovat. Pořád vstáváme, že?“ Hamilton se aktuálně nachází na sedmém místě v šampionátu jezdců, se ztrátou 16 bodů na Leclerca.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.
Šéf týmu McLaren Andrea Stella otevřeně přiznal, že během Velké ceny Emilia-Romagna tým nikdy nedisponoval dostatečným tempem na závodní trati. Podle něj McLaren nikdy nedokázal naplno konkurovat soupeřům a postrádal rychlost, která by mu umožnila bojovat o přední pozice.
Lando Norris po závodě v Imole uznal, že svět Formule 1 se může během několika dní dramaticky změnit. Zatímco v Miami slavil vítězství, tentokrát nestačil na Verstappena. Přesto zůstává přesvědčený, že McLaren směřuje správnou cestou.
Alex Albon vzal kontakt s Charlesem Leclercem v Imole sportovně a přiznal, že by na jeho místě jednal stejně. Tvrdý souboj označil za součást závodění a nepovažuje ho za důvod ke stížnostem.
Charles LeclercFerrari kritizuje výkonnost týmu po zklamání v kvalifikaci, které ho v Imole odsoudilo k těžkému závodu a soubojům ve středu pole s Albonem a Gaslym.
Vysoké teploty v Imole představovaly pro tým Mercedes značnou překážku, která se výrazně podepsala na jejich výsledcích. George Russell skončil až na sedmém místě, zatímco jeho týmový kolega Andrea Kimi Antonelli musel kvůli technickým problémům závod předčasně ukončit.
Osmnáctiletý talent Mercedesu přiznal, že ho při debutu ve Formuli 1 v Itálii přemohla síla okamžiku a nečekaně velká pozornost. Přesto šlo podle něj o nezapomenutelný zážitek a silnější vstup do světa F1, než si kdy dokázal představit.
Lewis Hamilton předvedl v Imole působivý výkon, když se ze 12. místa na startu dokázal propracovat až na čtvrtou příčku. Britský pilot stáje Mercedes tak ukázal, že stále patří mezi nejzkušenější a nejrychlejší jezdce ve startovním poli. Jeho stíhací jízda byla jedním z hlavních momentů závodu.
Max Verstappen zvítězil v Imole zaslouženě, nikoliv náhodou, uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner. Podle něj tým překonal zásadní slabinu svého vozu RB21, čímž jasně ukázal svou sílu a připravenost čelit McLarenu.
Max Verstappen položil základ vítězství v Imole už v prvním kole, když se po vnější straně Tamburella prohnal kolem Oscara Piastriho. Přestože se Australan snažil, nic nemělo takový dopad na vývoj závodu jako právě tento klíčový tah.
Jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda převzal plnou odpovědnost za vážnou nehodu, ke které došlo během první části kvalifikace na Velkou cenu Emilia Romagna.