Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari měl být jedním z největších příběhů letošní sezony Formule 1. Sedminásobný šampion měl s ikonickým italským týmem opět usilovat o vítězství, ale realita zatím neodpovídá vysokým očekáváním. I když Hamilton ovládl sprint v Číně z pole position, v hlavních závodech se jeho výkony stále výrazně zpožďují. Navíc se mu zatím nepodařilo porazit týmového kolegu Charlese Leclerca, přičemž v kvalifikacích v Bahrajnu a Saúdské Arábii mu na Monačana chybělo více než půl sekundy.
Italský deník La Gazzetta dello Sport nyní přináší zprávy o možném klíčovém problému, který výkonnost Ferrari výrazně sráží. Podle jeho informací se nový monopost SF-25 dostává do obtíží při kombinaci nízkého množství paliva a pomalých zatáček, tedy přesně v podmínkách typických pro kvalifikaci. V těchto momentech vůz údajně ztrácí mechanickou přilnavost, což se podepisuje nejen na výsledcích Hamiltona, ale i Leclerca, kterému se navzdory zkušenostem s vozem také nedaří dostat Ferrari konzistentně do předních pozic.
Sám Hamilton se netají tím, že se mu s novým autem nedaří navázat potřebné propojení. Po více než dekádě v Mercedesu si na jinou filozofii konstrukce zvyká jen těžko. „Cítím se, jako bych řídil něco úplně neznámého,“ přiznal otevřeně. Britský jezdec také několikrát naznačil, že očekává obtížnou sezonu bez snadného řešení. Ve svých výrocích nevyloučil ani možnost, že vedení Ferrari začíná ztrácet trpělivost.
A to nejhorší může teprve přijít. Hamilton už nyní avizuje, že očekává složitý víkend na blížící se Velké ceně Miami – okruhu, který kombinuje rychlé úseky s technickými pasážemi a může tak opět zvýraznit slabiny SF-25. Mnozí přitom věřili, že právě tam by Ferrari mohlo ukázat svou sílu. Pokud ale problém s přilnavostí v pomalých zatáčkách přetrvá, Hamilton se může nadále propadat do spirály frustrace.
Zda Ferrari dokáže najít řešení dříve, než se sezona zcela vymkne z rukou, zůstává otevřenou otázkou. Hamiltonův přestup měl být začátkem nové éry, ale zatím odhaluje, jak náročné je přizpůsobit se nejen jinému týmu, ale i vozu, který zjevně nesplňuje ambice jednoho z největších jmen motorsportu.
Hamilton však v Londýně, kde otevřel novou prodejnu Fanatics Collectibles, jasně prohlásil, že zbraně neskládá. „Prosím, držte mi palce. Nehodlám to vzdát,“ uvedl s odhodláním. „Budeme se stále zlepšovat. Pořád vstáváme, že?“ Hamilton se aktuálně nachází na sedmém místě v šampionátu jezdců, se ztrátou 16 bodů na Leclerca.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.