Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Guenther Steiner, bývalý šéf týmu Haas, nevěří, že Max Verstappen bude letos schopný reálně bojovat o titul mistra světa. Podle něj je situace jasná, Verstappen letos nepředvede dostatečně konzistentní výkony, aby mohl ohrozit mladé talenty McLarenu, Oscara Piastriho a Landa Norrise.
„Nevidím cestu, jak by mohl Max letos získat pátý titul,“ řekl Steiner v podcastu Red Flags. Výkony Verstappena jsou podle něj sice někdy skvělé, ale celkově není schopen držet krok s McLarenem v každém závodě. „Bude mít několik vzestupů, ale není to konzistentní,“ dodal.
Naopak McLaren podle Steinera v letošní sezóně prakticky nikdy nepředvedl slabý víkend. „McLaren vždy ukázal stabilitu. Když se podíváte na jednotlivé závody, nikdy neměli slabý víkend. Vždy byli dobrí,“ poznamenal Steiner. To dává týmu silnou pozici v boji o titul.
Steiner také zmínil, že díky tomu může nastat zajímavá situace uvnitř McLarenu. Šéf týmu Zak Brown prý nechá Piastriho a Norrise soupeřit o šampionský titul bez velkého zasahování. „Myslím, že Zak je ochotný je nechat závodit, pokud nikdo nezaútočí zpoza,“ vysvětlil.
Lando Norris po vítězství v Monaku stáhl ztrátu na Piastriho na pouhé tři body, což podle Steinerja slibuje napínavý souboj až do konce sezóny. „Myslím, že tahle sezóna se nerozhodne tak snadno,“ uvedl. A právě souboj mezi dvěma mladíky z McLarenu může být podle něj pro fanoušky fantastickou podívanou.
Nakonec Steiner připomněl i technickou stránku věci. Verstappen závisí na kvalitě svého vozu Red Bull, který letos za McLarenem trochu zaostává. „Super Max může porazit kohokoli, ale potřebuje mít dobrý vůz. V Monte Carlu byl Red Bull jasně pomalejší než McLaren,“ shrnul Steiner kriticky.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.