Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Odchod Christiana Hornera z čela Red Bullu otřásl celým paddockem Formule 1 a vyvolal řadu reakcí. Jednou z nejsledovanějších byla ta od samotného Maxe Verstappena, čtyřnásobného mistra světa, který pod Hornerovým vedením dosáhl svých největších kariérních úspěchů. Na sociálních sítích zveřejnil stručný, ale srdečný vzkaz, kterým se se svým dlouholetým šéfem rozloučil.
„Od mého prvního vítězství až po čtyři světové tituly jsme spolu zažili neuvěřitelné úspěchy. Vyhráli jsme památné závody a překonali nespočet rekordů. Děkuji za všechno, Christiani!“ napsal Verstappen. Tón jeho sdělení byl respektující, přesto však nepřekročil rámec formálního poděkování.
Odchod Hornera přichází po více než dvou dekádách v čele týmu a v době, kdy Red Bull čelí tlaku nejen od konkurence, ale i z vlastních řad. Napětí v zákulisí se stupňovalo už delší dobu, ačkoliv oficiální důvod jeho konce nebyl konkrétně sdělen. Pro Verstappena, který se s Hornerem pojí nejen pracovně, ale i osobně, tak končí důležitá kapitola.
Britský šéf se ještě v den oznámení rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Podle svědků šlo o silně emotivní chvíle, při nichž Horner opakovaně dojetím přerušil svou řeč. Strávil na místě přibližně 90 minut, během nichž poděkoval lidem, se kterými budoval jeden z nejdominantnějších týmů posledních let.
Přestože Verstappenova reakce byla veřejná a pozitivní, budoucnost jeho dalšího setrvání v týmu je stále předmětem spekulací. Vzhledem k tomu, že se v zákulisí hovoří o zájmu Mercedesu, bude klíčové sledovat, jak se nový management Red Bullu postaví k udržení své největší hvězdy.
Verstappen zatím veřejně neuvedl, zda Hornerův odchod ovlivní jeho rozhodování o budoucnosti. Ale jedno je jisté – konec této spolupráce znamená zlomový bod pro celý tým a start nové, nejisté éry.
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.