Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Před ikonickou Velkou cenou Monaka přiznal šéf Ferrari Frédéric Vasseur, že tým se musí vrátit na úplný začátek, aby pochopil své přetrvávající slabiny v kvalifikační rychlosti. V Monaku, kde je předjíždění téměř nemožné, je sobotní výkon klíčový a právě v této oblasti Ferrari v posledních závodech ztrácí. „I když máme silné tempo v závodě, pořád jsme za McLarenem,“ upozornil Vasseur.
Letos může Ferrari počítat se solidními závodními výkony. Ukázaly to například výsledky v Džiddě a Miami, kde byl vůz SF-25 jedním z nejrychlejších na trati, ale tento výkon se projevil až v neděli během závodu. „V Džiddě jsme byli v neděli nejrychlejší, v Miami jsme měli také lepší závodní tempo než v kvalifikaci,“ připomněl Vasseur.
Podle něj se tým snaží najít způsob, jak ze svého vozu dostat maximum už v sobotu, ale zatím se mu to nedaří, informuje RacingNews365. „Je jasné, že se snažíme o co nejlepší výkon v kvalifikaci, ale zatím nemáme odpověď, proč to nefunguje,“ přiznal.
Právě proto Ferrari před monackým víkendem zvolilo jednoduchou strategii – všechno začíná znovu. Cílem je pochopit, co je příčinou slabšího výkonu v sobotních jízdách a jak to změnit.
„V Monaku bude téměř hotovo už v sobotu večer,“ zdůraznil Vasseur. „Proto do toho musíme dát všechno. Chceme být lepší než minule, ale víme, že to nebude snadné.“
Na úzké trati mezi svodidly totiž rozhodují detaily, přesnost a dokonalé zvládnutí jednoho jediného kola. A právě tam se může rozhodnout celý víkend.
Poslední víkend v Imole Ferrari nevyšel. Oba jezdci vypadli už ve druhé části kvalifikace, což byl pro tým obrovský úder. Přesto Charles Leclerc dokázal dojet šestý, zatímco Lewis Hamilton, který byl v kvalifikaci dvanáctý, poskočil až na čtvrté místo. Ferrari má slušné závodní tempo, ale trvá příliš dlouho, než ho dokáže naplno využít a to je v Monaku velký problém.
„V Monaku bude o výsledku rozhodnuto už v sobotu večer,“ připomíná šéf týmu Frédéric Vasseur s tím, že klíčem k úspěchu bude právě kvalifikace. „Musíme do toho dát úplně všechno. Chceme být lepší než minule, i když to bude těžší.“ Na úzké městské trati, kde se chyby neodpouštějí, je každá tisícina sekundy klíčová, a právě proto je sobotní výkon důležitější než kdy jindy.
Zásadní podle Vasseura bude změnit přístup. „Monako má úplně jinou povahu, jinou přípravu, jiný management pneumatik. Musíme začít od nuly, pochopit, co se děje, a odvést lepší práci,“ uvedl rozhodně. Ferrari tak podle jeho slov čeká ne restart sezony, ale návrat k základům, analýza dat a zcela nový přístup k víkendové přípravě.
Ve stínu vysokých očekávání domácího závodníka Charlese Leclerca se Ferrari pokusí udělat vše pro to, aby prolomilo kvalifikační trápení. Přesto i Leclerc zůstává nohama na zemi a očekává těžký víkend. Pro Scuderii tak Monako nebude jen bojem s konkurencí, ale i se sebou samou – a odpověď, zda „začít od nuly“ přinese ovoce, přijde už brzy.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.