Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Před ikonickou Velkou cenou Monaka přiznal šéf Ferrari Frédéric Vasseur, že tým se musí vrátit na úplný začátek, aby pochopil své přetrvávající slabiny v kvalifikační rychlosti. V Monaku, kde je předjíždění téměř nemožné, je sobotní výkon klíčový a právě v této oblasti Ferrari v posledních závodech ztrácí. „I když máme silné tempo v závodě, pořád jsme za McLarenem,“ upozornil Vasseur.
Letos může Ferrari počítat se solidními závodními výkony. Ukázaly to například výsledky v Džiddě a Miami, kde byl vůz SF-25 jedním z nejrychlejších na trati, ale tento výkon se projevil až v neděli během závodu. „V Džiddě jsme byli v neděli nejrychlejší, v Miami jsme měli také lepší závodní tempo než v kvalifikaci,“ připomněl Vasseur.
Podle něj se tým snaží najít způsob, jak ze svého vozu dostat maximum už v sobotu, ale zatím se mu to nedaří, informuje RacingNews365. „Je jasné, že se snažíme o co nejlepší výkon v kvalifikaci, ale zatím nemáme odpověď, proč to nefunguje,“ přiznal.
Právě proto Ferrari před monackým víkendem zvolilo jednoduchou strategii – všechno začíná znovu. Cílem je pochopit, co je příčinou slabšího výkonu v sobotních jízdách a jak to změnit.
„V Monaku bude téměř hotovo už v sobotu večer,“ zdůraznil Vasseur. „Proto do toho musíme dát všechno. Chceme být lepší než minule, ale víme, že to nebude snadné.“
Na úzké trati mezi svodidly totiž rozhodují detaily, přesnost a dokonalé zvládnutí jednoho jediného kola. A právě tam se může rozhodnout celý víkend.
Poslední víkend v Imole Ferrari nevyšel. Oba jezdci vypadli už ve druhé části kvalifikace, což byl pro tým obrovský úder. Přesto Charles Leclerc dokázal dojet šestý, zatímco Lewis Hamilton, který byl v kvalifikaci dvanáctý, poskočil až na čtvrté místo. Ferrari má slušné závodní tempo, ale trvá příliš dlouho, než ho dokáže naplno využít a to je v Monaku velký problém.
„V Monaku bude o výsledku rozhodnuto už v sobotu večer,“ připomíná šéf týmu Frédéric Vasseur s tím, že klíčem k úspěchu bude právě kvalifikace. „Musíme do toho dát úplně všechno. Chceme být lepší než minule, i když to bude těžší.“ Na úzké městské trati, kde se chyby neodpouštějí, je každá tisícina sekundy klíčová, a právě proto je sobotní výkon důležitější než kdy jindy.
Zásadní podle Vasseura bude změnit přístup. „Monako má úplně jinou povahu, jinou přípravu, jiný management pneumatik. Musíme začít od nuly, pochopit, co se děje, a odvést lepší práci,“ uvedl rozhodně. Ferrari tak podle jeho slov čeká ne restart sezony, ale návrat k základům, analýza dat a zcela nový přístup k víkendové přípravě.
Ve stínu vysokých očekávání domácího závodníka Charlese Leclerca se Ferrari pokusí udělat vše pro to, aby prolomilo kvalifikační trápení. Přesto i Leclerc zůstává nohama na zemi a očekává těžký víkend. Pro Scuderii tak Monako nebude jen bojem s konkurencí, ale i se sebou samou – a odpověď, zda „začít od nuly“ přinese ovoce, přijde už brzy.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.