Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Před ikonickou Velkou cenou Monaka přiznal šéf Ferrari Frédéric Vasseur, že tým se musí vrátit na úplný začátek, aby pochopil své přetrvávající slabiny v kvalifikační rychlosti. V Monaku, kde je předjíždění téměř nemožné, je sobotní výkon klíčový a právě v této oblasti Ferrari v posledních závodech ztrácí. „I když máme silné tempo v závodě, pořád jsme za McLarenem,“ upozornil Vasseur.
Letos může Ferrari počítat se solidními závodními výkony. Ukázaly to například výsledky v Džiddě a Miami, kde byl vůz SF-25 jedním z nejrychlejších na trati, ale tento výkon se projevil až v neděli během závodu. „V Džiddě jsme byli v neděli nejrychlejší, v Miami jsme měli také lepší závodní tempo než v kvalifikaci,“ připomněl Vasseur.
Podle něj se tým snaží najít způsob, jak ze svého vozu dostat maximum už v sobotu, ale zatím se mu to nedaří, informuje RacingNews365. „Je jasné, že se snažíme o co nejlepší výkon v kvalifikaci, ale zatím nemáme odpověď, proč to nefunguje,“ přiznal.
Právě proto Ferrari před monackým víkendem zvolilo jednoduchou strategii – všechno začíná znovu. Cílem je pochopit, co je příčinou slabšího výkonu v sobotních jízdách a jak to změnit.
„V Monaku bude téměř hotovo už v sobotu večer,“ zdůraznil Vasseur. „Proto do toho musíme dát všechno. Chceme být lepší než minule, ale víme, že to nebude snadné.“
Na úzké trati mezi svodidly totiž rozhodují detaily, přesnost a dokonalé zvládnutí jednoho jediného kola. A právě tam se může rozhodnout celý víkend.
Poslední víkend v Imole Ferrari nevyšel. Oba jezdci vypadli už ve druhé části kvalifikace, což byl pro tým obrovský úder. Přesto Charles Leclerc dokázal dojet šestý, zatímco Lewis Hamilton, který byl v kvalifikaci dvanáctý, poskočil až na čtvrté místo. Ferrari má slušné závodní tempo, ale trvá příliš dlouho, než ho dokáže naplno využít a to je v Monaku velký problém.
„V Monaku bude o výsledku rozhodnuto už v sobotu večer,“ připomíná šéf týmu Frédéric Vasseur s tím, že klíčem k úspěchu bude právě kvalifikace. „Musíme do toho dát úplně všechno. Chceme být lepší než minule, i když to bude těžší.“ Na úzké městské trati, kde se chyby neodpouštějí, je každá tisícina sekundy klíčová, a právě proto je sobotní výkon důležitější než kdy jindy.
Zásadní podle Vasseura bude změnit přístup. „Monako má úplně jinou povahu, jinou přípravu, jiný management pneumatik. Musíme začít od nuly, pochopit, co se děje, a odvést lepší práci,“ uvedl rozhodně. Ferrari tak podle jeho slov čeká ne restart sezony, ale návrat k základům, analýza dat a zcela nový přístup k víkendové přípravě.
Ve stínu vysokých očekávání domácího závodníka Charlese Leclerca se Ferrari pokusí udělat vše pro to, aby prolomilo kvalifikační trápení. Přesto i Leclerc zůstává nohama na zemi a očekává těžký víkend. Pro Scuderii tak Monako nebude jen bojem s konkurencí, ale i se sebou samou – a odpověď, zda „začít od nuly“ přinese ovoce, přijde už brzy.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.