Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Před ikonickou Velkou cenou Monaka přiznal šéf Ferrari Frédéric Vasseur, že tým se musí vrátit na úplný začátek, aby pochopil své přetrvávající slabiny v kvalifikační rychlosti. V Monaku, kde je předjíždění téměř nemožné, je sobotní výkon klíčový a právě v této oblasti Ferrari v posledních závodech ztrácí. „I když máme silné tempo v závodě, pořád jsme za McLarenem,“ upozornil Vasseur.
Letos může Ferrari počítat se solidními závodními výkony. Ukázaly to například výsledky v Džiddě a Miami, kde byl vůz SF-25 jedním z nejrychlejších na trati, ale tento výkon se projevil až v neděli během závodu. „V Džiddě jsme byli v neděli nejrychlejší, v Miami jsme měli také lepší závodní tempo než v kvalifikaci,“ připomněl Vasseur.
Podle něj se tým snaží najít způsob, jak ze svého vozu dostat maximum už v sobotu, ale zatím se mu to nedaří, informuje RacingNews365. „Je jasné, že se snažíme o co nejlepší výkon v kvalifikaci, ale zatím nemáme odpověď, proč to nefunguje,“ přiznal.
Právě proto Ferrari před monackým víkendem zvolilo jednoduchou strategii – všechno začíná znovu. Cílem je pochopit, co je příčinou slabšího výkonu v sobotních jízdách a jak to změnit.
„V Monaku bude téměř hotovo už v sobotu večer,“ zdůraznil Vasseur. „Proto do toho musíme dát všechno. Chceme být lepší než minule, ale víme, že to nebude snadné.“
Na úzké trati mezi svodidly totiž rozhodují detaily, přesnost a dokonalé zvládnutí jednoho jediného kola. A právě tam se může rozhodnout celý víkend.
Poslední víkend v Imole Ferrari nevyšel. Oba jezdci vypadli už ve druhé části kvalifikace, což byl pro tým obrovský úder. Přesto Charles Leclerc dokázal dojet šestý, zatímco Lewis Hamilton, který byl v kvalifikaci dvanáctý, poskočil až na čtvrté místo. Ferrari má slušné závodní tempo, ale trvá příliš dlouho, než ho dokáže naplno využít a to je v Monaku velký problém.
„V Monaku bude o výsledku rozhodnuto už v sobotu večer,“ připomíná šéf týmu Frédéric Vasseur s tím, že klíčem k úspěchu bude právě kvalifikace. „Musíme do toho dát úplně všechno. Chceme být lepší než minule, i když to bude těžší.“ Na úzké městské trati, kde se chyby neodpouštějí, je každá tisícina sekundy klíčová, a právě proto je sobotní výkon důležitější než kdy jindy.
Zásadní podle Vasseura bude změnit přístup. „Monako má úplně jinou povahu, jinou přípravu, jiný management pneumatik. Musíme začít od nuly, pochopit, co se děje, a odvést lepší práci,“ uvedl rozhodně. Ferrari tak podle jeho slov čeká ne restart sezony, ale návrat k základům, analýza dat a zcela nový přístup k víkendové přípravě.
Ve stínu vysokých očekávání domácího závodníka Charlese Leclerca se Ferrari pokusí udělat vše pro to, aby prolomilo kvalifikační trápení. Přesto i Leclerc zůstává nohama na zemi a očekává těžký víkend. Pro Scuderii tak Monako nebude jen bojem s konkurencí, ale i se sebou samou – a odpověď, zda „začít od nuly“ přinese ovoce, přijde už brzy.
Lewis Hamilton se podílí jako producent na filmu F1 The Movie, kde Brad Pitt hraje fiktivního jezdce a který kombinuje reálné záběry s hollywoodským příběhem. Snímek míří do kin koncem června a Hamilton už plánuje další projekty.
Andrea Kimi Antonelli po exkluzivní projekci v Monaku sdílel své nadšené první dojmy z připravovaného filmu F1. Režie se ujal Joseph Kosinski a v hlavní roli exceluje Brad Pitt; film slibuje jedinečný pohled do zákulisí motorsportu.
McLaren vede šampionát s Piastrim a Norrisem, ale šéf Zak Brown trvá na rovnosti mezi jezdci, i kdyby to mělo stát titul. „Raději titul ztratíme, než abychom porušili zásady férovosti,“ vzkazuje v době, kdy většina týmů sází na jednoznačnou týmovou hierarchii.
Velká cena Monaka letos poprvé zavádí povinnou dvouzastávkovou strategii, aby podpořila více předjíždění v úzkých uličkách. Tento krok může výrazně zamíchat pořadím, ale stále zůstává otázkou, zda změní tradičně pomalé tempo závodu.
Christian Horner věří, že Red Bull konečně našel správný směr ve vývoji RB21, což by mohlo znamenat konec drobných krizí z posledních závodů. Tým podle něj udělal klíčové kroky, které zlepšily chování vozu i důvěru jezdců.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.