Felipe Massa se před Nejvyšším soudem v Londýně domáhá spravedlnosti za ztracený titul z roku 2008, kdy podle něj FIA a Bernie Ecclestone přehlédli skandál „Crashgate“.
Felipe Massa se připravuje na dlouho očekávané slyšení u Nejvyššího soudu v Londýně, které začne příští měsíc. Bývalý pilot Ferrari, jenž v roce 2008 ztratil mistrovský titul ve své domovině o jediný bod ve prospěch tehdejšího jezdce McLarenu Lewise Hamiltona, opět potvrzuje svůj odhodlaný postoj.
„Budeme v tom pokračovat až do samotného konce,“ prohlásil Massa pro The Times. „Cílem je dosáhnout spravedlivého a poctivého výsledku pro mě, pro motorsport v Brazílii i pro sport jako celek.“
Massa byl připravovaný na titul zaskočen událostmi na Grand Prix Singapuru, kde Renault instruoval svého jezdce Nelsona Piqueta Jr., aby úmyslně havaroval a umožnil vítězství Fernandu Alonsovi. Massa tehdy vedl závod, ale nakonec dojel až třináctý, což zásadně ovlivnilo jeho boj o šampiona.
V roce 2023 bývalý šéf F1 Bernie Ecclestone přiznal německému magazínu F1 Insider, že on i tehdejší prezident FIA Max Mosley byli informováni o skutečných okolnostech Alonsova vítězství, ale rozhodli se nepodniknout žádné kroky, aby ochránili sport před obrovským skandálem.
Krátce poté Massa oznámil, že podá žalobu proti FIA i samotnému Berniemu Ecclestonovi, přičemž všichni obvinění jeho tvrzení odmítají.
Před začátkem soudu znovu zdůraznil, že je nutné vyvodit odpovědnost vůči těm, kteří měli sport chránit. „Ti, kteří byli pověřeni ochranou sportu, přímo porušili své povinnosti a nesmí z takového jednání profitovat,“ uvedl.
Massa připomněl, že podobné chování je nepřijatelné v jakékoli oblasti života, a to zvlášť ve sportu sledovaném miliony fanoušků včetně dětí. „Bude to boj až do konce,“ dodal.
Podle deníku The Times Massa, zastoupený právníkem Nickem de Marko KC, požaduje odškodné až 82 milionů dolarů, což zdůrazňuje vážnost jeho snahy o spravedlnost ve Formuli 1.
Kimi Räikkönen sedm let po svém mistrovském titulu v roce 2007 už není jen jezdcem, ale stal se šéfem týmu, který dokázal vyhrát mistrovství světa.
Felipe Massa se před Nejvyšším soudem v Londýně domáhá spravedlnosti za ztracený titul z roku 2008, kdy podle něj FIA a Bernie Ecclestone přehlédli skandál „Crashgate“.
Isack Hadjar zažil divoký start ve Formuli 1, od kolize ještě před startem v Austrálii až po pódiové umístění v Nizozemsku. Mladý Francouz ukázal, že se rychle učí a dokáže konkurovat nejlepším. V posledních dnech se proto hodně spekuluje o jeho přestupu k Red Bullu.
Carlos Sainz získal třetí místo v ázerbájdžánské Grand Prix a připsal si první pódiový úspěch s Williamsem. Jeho nástupce u Ferrari, Lewis Hamilton, zatím s novou stájí podobného výsledku nedosáhl.
V Baku dosáhli mladí jezdci Red Bullu výborného výsledku, když Liam Lawson dojel pátý těsně před Yukim Tsunodou. Racing Bulls díky tomu poskočili na šesté místo v Poháru konstruktérů a ukázali rostoucí formu i potenciál svých mladých jezdců.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.