Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s vážnou nemocí, jak uvedla jeho rodina. Jordan trpěl agresivní formou rakoviny prostaty, která se rozšířila do páteře a pánve. O své diagnóze informoval veřejnost v prosinci loňského roku.
Irský podnikatel byl klíčovou postavou světového motorsportu téměř čtyři desetiletí. V roce 1991 založil tým Jordan F1, který vedl až do roku 2005. Po začátcích v šampionátu F3000 se jeho tým etabloval jako silný konkurent na roštu F1. Největšího úspěchu dosáhl v roce 1998, kdy na deštivé Velké ceně Belgie dosáhl historického vítězství 1-2 s Damonem Hillem a Ralfem Schumacherem. Rok 1999 se stal vrcholem týmové kariéry, když tým s Heinz-Haraldem Frentzenem obsadil třetí místo v obou mistrovstvích, což byl jejich nejlepší výsledek.
Jordanovo poslední vítězství přišlo za neobvyklých okolností na deštivé Velké ceně Brazílie v roce 2003. Závod byl přerušen kvůli intenzivním dešťům a po rozhodnutí komisí byl vítězem prohlášen Giancarlo Fisichella z týmu Jordan, přestože původně vítězství připadlo Kimi Räikkönenovi z McLarenu.
Po ztrátě motoristické dohody s Honda a finančních problémech, které týmu bránily v soutěži s většími výrobci, prodal Jordan tým v roce 2006 Midland Group. Tato společnost se později transformovala na Spyker, Force India a nakonec Racing Point, což je dnes tým známý jako Aston Martin.
Po odchodu z pozice šéfa týmu se Jordan stal známým televizním komentátorem, proslulý svými upřímnými a často kontroverzními názory. Kromě toho se úspěšně věnoval podnikání a investování. Vzhledem ke zdravotním problémům omezil veřejné vystupování, ale byl přítomen na důležitém oznámení návratu designéra Adriana Neweyho k Aston Martinu v září.
V prosinci loňského roku Jordan v podcastu Formula For Success, který hostil společně s Davidem Coulthardem, mluvil o své nemoci. "V březnu a dubnu mi diagnostikovali rakovinu močového měchýře a prostaty, která se rozšířila do páteře a pánve. Bylo to velmi agresivní. A mám vzkaz pro všechny: neodkládejte to, jděte na testy, protože život vám dává šance. Postarejte se o své tělo," uvedl.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali vyjádřil soustrast: "S hlubokým zármutkem jsme přijali zprávu o náhlé ztrátě Eddieho Jordana. Jeho nevyčerpatelná energie a schopnost rozesmát lidi zůstanou v našich vzpomínkách. Eddie byl neodmyslitelnou součástí éry F1 a bude nám velmi chybět."
Po Jordanovi zůstala manželka Marie a čtyři děti. V roce 2012 byl oceněn Řádem britského impéria (OBE) za své zásluhy v motoristickém sportu a charitativní práci, zejména jako patron dětské onkologické organizace CLIC Sargent a Amber Foundation.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.