Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Christian Horner se ve svém komentáři pro PlanetF1.com ohlíží za dobou, kdy v roce 2005 poprvé usedl ke stolu týmových šéfů v F1 a porovnává tehdejší atmosféru s dnešním prostředím. Podle něj se za posledních dvacet let změnilo nejen složení paddocku, ale i kultura mezi hlavními postavami týmového vedení.
Když Horner do sportu vstupoval, Red Bull právě převzal tým Jaguar a on se ocitl mezi legendami – Ronem Dennisem z McLarenu, Frankem Williamsem, Jeanem Todtem, Flaviem Briatorem a Eddiem Jordanem. Většina z nich byla zakladateli svých stájí, podnikateli s vizí a silnou osobností. „Ano, byly mezi námi spory, ale vždycky existovala shoda na tom, co je správné pro sport jako celek,“ vzpomíná Horner.
V té době vládli Formuli 1 Bernie Ecclestone a Max Mosley. Právě jejich vedení spolu s podnikatelským duchem týmových šéfů vytvářelo podle Hornera jedinečný mix rivality a respektu, kde se obchodní zájmy F1 kladly nad osobní ego.
Dnes je podle něj atmosféra jiná. Po příchodu společnosti Liberty Media a obrovském nárůstu popularity šampionátu především díky seriálu Drive to Survive se změnila i dynamika mezi vedením týmů. „Dnes je většina těch lidí spíše manažery než podnikateli. Chybí ten duch zakladatelů, kteří bojovali nejen za vlastní tým, ale i za celkový směr šampionátu,“ říká.
Horner zároveň podotýká, že ve srovnání s minulostí dnes mezi některými šéfy chybí respekt. Rivality zůstaly, ba co víc – posunuly se do veřejné roviny. „Jean Todt a Ron Dennis se také neshodli, ale i přes rozdílné názory mezi nimi panovala úcta. Dnes ji někdy postrádám,“ přiznává.
Sám Horner zažil ostré výměny názorů například s Totem Wolffem z Mercedesu nebo Zakem Brownem z McLarenu, jejichž mediálně sledované střety jsou dnes součástí show, kterou se F1 prezentuje širšímu publiku. Ale jak naznačuje, show by neměla zcela nahradit hodnoty, které kdysi sportu dodávaly vnitřní soudržnost.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.