Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Christian Horner se ve svém komentáři pro PlanetF1.com ohlíží za dobou, kdy v roce 2005 poprvé usedl ke stolu týmových šéfů v F1 a porovnává tehdejší atmosféru s dnešním prostředím. Podle něj se za posledních dvacet let změnilo nejen složení paddocku, ale i kultura mezi hlavními postavami týmového vedení.
Když Horner do sportu vstupoval, Red Bull právě převzal tým Jaguar a on se ocitl mezi legendami – Ronem Dennisem z McLarenu, Frankem Williamsem, Jeanem Todtem, Flaviem Briatorem a Eddiem Jordanem. Většina z nich byla zakladateli svých stájí, podnikateli s vizí a silnou osobností. „Ano, byly mezi námi spory, ale vždycky existovala shoda na tom, co je správné pro sport jako celek,“ vzpomíná Horner.
V té době vládli Formuli 1 Bernie Ecclestone a Max Mosley. Právě jejich vedení spolu s podnikatelským duchem týmových šéfů vytvářelo podle Hornera jedinečný mix rivality a respektu, kde se obchodní zájmy F1 kladly nad osobní ego.
Dnes je podle něj atmosféra jiná. Po příchodu společnosti Liberty Media a obrovském nárůstu popularity šampionátu především díky seriálu Drive to Survive se změnila i dynamika mezi vedením týmů. „Dnes je většina těch lidí spíše manažery než podnikateli. Chybí ten duch zakladatelů, kteří bojovali nejen za vlastní tým, ale i za celkový směr šampionátu,“ říká.
Horner zároveň podotýká, že ve srovnání s minulostí dnes mezi některými šéfy chybí respekt. Rivality zůstaly, ba co víc – posunuly se do veřejné roviny. „Jean Todt a Ron Dennis se také neshodli, ale i přes rozdílné názory mezi nimi panovala úcta. Dnes ji někdy postrádám,“ přiznává.
Sám Horner zažil ostré výměny názorů například s Totem Wolffem z Mercedesu nebo Zakem Brownem z McLarenu, jejichž mediálně sledované střety jsou dnes součástí show, kterou se F1 prezentuje širšímu publiku. Ale jak naznačuje, show by neměla zcela nahradit hodnoty, které kdysi sportu dodávaly vnitřní soudržnost.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.