Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Budapešť se chystá na jubilejní 40. ročník Velké ceny Maďarska, který se uskuteční od 1. do 3. srpna 2025. Na oslavu této významné události prošel Hungaroring v posledním roce rozsáhlou proměnou.
Ve čtvrtek během tiskové konference organizátoři představili výsledky rozsáhlé rekonstrukce Hungaroringu. Starý paddock i mediální centrum byly zcela zbourány a postaveny znovu od základů.
Generální ředitel Zsolt Gyulay vyjádřil s výsledkem velkou spokojenost a areál popsal jako „povznášející pohled“. Novou podobu dostaly nejen týmové prostory, ale i hlavní tribuna naproti cílové rovince.
„Cílem bylo nahradit zastaralou infrastrukturu moderní a efektivní budovou paddocku, která splní všechny profesionální požadavky motorsportu,“ uvedl Gyulay pro motorsportol.hu.
Nová budova nyní nabízí 40 garáží (36 pro týmy a čtyři pro technické služby), prostory pro catering a VIP hosty, kanceláře, střešní terasu i nové skladovací prostory. I když dokončení celé stavby je plánováno až na duben 2026 a mediální centrum stále není hotové, exteriér už září novotou.
„Od příštího roku budeme mít hlavní budovu, která splňuje veškeré standardy – nejen pro automobilové a motorsportovní akce, ale i pro konference či velké společenské události,“ doplnil Gyulay s tím, že některé části budovy zatím nejsou v provozu, protože jsou dokončeny pouze zvenčí.
Novinkou jsou také dva tunely, které propojují paddock s nově upravenou tribunou. Zakrytá tribuna pro 10 000 diváků byla rozšířena o novou terasu a moderní komentátorské kabiny.
Při slavnostním odhalení připomněl státní tajemník pro sport Adam Schmidt, že trať i Velká cena Maďarska „se staly nedílnou součástí naší nedávné historie. Přijely s vlnou politických změn a během desetiletí se zařadily mezi nejoblíbenější místa ve Formuli 1“.
Schmidt také zdůraznil ekonomický přínos závodu, který v posledních letech přilákal až 300 000 návštěvníků během víkendu, přičemž 80 % z nich přijelo ze zahraničí.
„Hrubý domácí produkt generovaný touto událostí přesahuje 26 miliard forintů (přibližně 64 milionů eur). Každý forint investovaný vládou do Hungaroringu se ekonomice Maďarska vrátil více než jeden a půlkrát,“ uvedl Schmidt.
Původní smlouva o pořádání GP Maďarska platila do roku 2027, ale v roce 2023 byla podepsána nová dohoda, která garantuje závod v kalendáři Formule 1 minimálně do roku 2032.
Podmínkou prodloužení byla právě rychlá modernizace areálu, která byla ihned po podpisu smlouvy spuštěna.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Lewis Hamilton se letos sžívá s novým prostředím ve Ferrari po dvanácti letech u Mercedesu. Už teď ale vzhlíží k roku 2026 s jasným požadavkem.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.