Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Budapešť se chystá na jubilejní 40. ročník Velké ceny Maďarska, který se uskuteční od 1. do 3. srpna 2025. Na oslavu této významné události prošel Hungaroring v posledním roce rozsáhlou proměnou.
Ve čtvrtek během tiskové konference organizátoři představili výsledky rozsáhlé rekonstrukce Hungaroringu. Starý paddock i mediální centrum byly zcela zbourány a postaveny znovu od základů.
Generální ředitel Zsolt Gyulay vyjádřil s výsledkem velkou spokojenost a areál popsal jako „povznášející pohled“. Novou podobu dostaly nejen týmové prostory, ale i hlavní tribuna naproti cílové rovince.
„Cílem bylo nahradit zastaralou infrastrukturu moderní a efektivní budovou paddocku, která splní všechny profesionální požadavky motorsportu,“ uvedl Gyulay pro motorsportol.hu.
Nová budova nyní nabízí 40 garáží (36 pro týmy a čtyři pro technické služby), prostory pro catering a VIP hosty, kanceláře, střešní terasu i nové skladovací prostory. I když dokončení celé stavby je plánováno až na duben 2026 a mediální centrum stále není hotové, exteriér už září novotou.
„Od příštího roku budeme mít hlavní budovu, která splňuje veškeré standardy – nejen pro automobilové a motorsportovní akce, ale i pro konference či velké společenské události,“ doplnil Gyulay s tím, že některé části budovy zatím nejsou v provozu, protože jsou dokončeny pouze zvenčí.
Novinkou jsou také dva tunely, které propojují paddock s nově upravenou tribunou. Zakrytá tribuna pro 10 000 diváků byla rozšířena o novou terasu a moderní komentátorské kabiny.
Při slavnostním odhalení připomněl státní tajemník pro sport Adam Schmidt, že trať i Velká cena Maďarska „se staly nedílnou součástí naší nedávné historie. Přijely s vlnou politických změn a během desetiletí se zařadily mezi nejoblíbenější místa ve Formuli 1“.
Schmidt také zdůraznil ekonomický přínos závodu, který v posledních letech přilákal až 300 000 návštěvníků během víkendu, přičemž 80 % z nich přijelo ze zahraničí.
„Hrubý domácí produkt generovaný touto událostí přesahuje 26 miliard forintů (přibližně 64 milionů eur). Každý forint investovaný vládou do Hungaroringu se ekonomice Maďarska vrátil více než jeden a půlkrát,“ uvedl Schmidt.
Původní smlouva o pořádání GP Maďarska platila do roku 2027, ale v roce 2023 byla podepsána nová dohoda, která garantuje závod v kalendáři Formule 1 minimálně do roku 2032.
Podmínkou prodloužení byla právě rychlá modernizace areálu, která byla ihned po podpisu smlouvy spuštěna.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.