Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.
Budapešť se chystá na jubilejní 40. ročník Velké ceny Maďarska, který se uskuteční od 1. do 3. srpna 2025. Na oslavu této významné události prošel Hungaroring v posledním roce rozsáhlou proměnou.
Ve čtvrtek během tiskové konference organizátoři představili výsledky rozsáhlé rekonstrukce Hungaroringu. Starý paddock i mediální centrum byly zcela zbourány a postaveny znovu od základů.
Generální ředitel Zsolt Gyulay vyjádřil s výsledkem velkou spokojenost a areál popsal jako „povznášející pohled“. Novou podobu dostaly nejen týmové prostory, ale i hlavní tribuna naproti cílové rovince.
„Cílem bylo nahradit zastaralou infrastrukturu moderní a efektivní budovou paddocku, která splní všechny profesionální požadavky motorsportu,“ uvedl Gyulay pro motorsportol.hu.
Nová budova nyní nabízí 40 garáží (36 pro týmy a čtyři pro technické služby), prostory pro catering a VIP hosty, kanceláře, střešní terasu i nové skladovací prostory. I když dokončení celé stavby je plánováno až na duben 2026 a mediální centrum stále není hotové, exteriér už září novotou.
„Od příštího roku budeme mít hlavní budovu, která splňuje veškeré standardy – nejen pro automobilové a motorsportovní akce, ale i pro konference či velké společenské události,“ doplnil Gyulay s tím, že některé části budovy zatím nejsou v provozu, protože jsou dokončeny pouze zvenčí.
Novinkou jsou také dva tunely, které propojují paddock s nově upravenou tribunou. Zakrytá tribuna pro 10 000 diváků byla rozšířena o novou terasu a moderní komentátorské kabiny.
Při slavnostním odhalení připomněl státní tajemník pro sport Adam Schmidt, že trať i Velká cena Maďarska „se staly nedílnou součástí naší nedávné historie. Přijely s vlnou politických změn a během desetiletí se zařadily mezi nejoblíbenější místa ve Formuli 1“.
Schmidt také zdůraznil ekonomický přínos závodu, který v posledních letech přilákal až 300 000 návštěvníků během víkendu, přičemž 80 % z nich přijelo ze zahraničí.
„Hrubý domácí produkt generovaný touto událostí přesahuje 26 miliard forintů (přibližně 64 milionů eur). Každý forint investovaný vládou do Hungaroringu se ekonomice Maďarska vrátil více než jeden a půlkrát,“ uvedl Schmidt.
Původní smlouva o pořádání GP Maďarska platila do roku 2027, ale v roce 2023 byla podepsána nová dohoda, která garantuje závod v kalendáři Formule 1 minimálně do roku 2032.
Podmínkou prodloužení byla právě rychlá modernizace areálu, která byla ihned po podpisu smlouvy spuštěna.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.