Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Carlos Sainz poprvé otevřeně promluvil o jednom z nejtěžších momentů své kariéry – o chvíli, kdy mu bylo v lednu 2024 oznámeno, že ve Ferrari po sezóně končí a jeho místo převezme Lewis Hamilton. Ve vystoupení pro podcast High Performance popsal, jak šokující pro něj celá situace byla a jak musel během zimní přípravy zcela přehodnotit své další kroky ve Formuli 1.
Španělský jezdec přiznal, že do sezóny 2024 vstupoval s jasným očekáváním pokračování ve Scuderii. Přípravu na zimu absolvoval naplno a věřil, že nový monopost bude konkurenceschopný. Už od října vedl s týmem rozhovory o prodloužení smlouvy, ale vše se postupně začalo zdržovat. „Pořád se to odkládalo. Ale nikdo mi nedal důvod myslet si, že něco není v pořádku,“ uvedl.
Sainz tehdy pevně věřil vedení týmu i šéfovi Fredericu Vasseurovi. Veškerá zpětná vazba naznačovala, že jednání skončí rychlou dohodou. „Říkali mi, že to jsou jen detaily, že ekonomická stránka se doladí během pár hodin,“ vzpomíná. O to větší pak bylo jeho překvapení, když se v závěru ledna dozvěděl, že se Ferrari rozhodlo jinak.
„Nejdřív mi zavolal kamarád, že slyšel o Hamiltonovi. Byl jsem úplně v šoku. Pak přišel ten telefonát a všechno mi došlo,“ popsal moment, který označil za zlomový. Ze dne na den se změnila jeho jistota v budoucnost u Ferrari v nejistotu, co bude dál.
Přesto se Sainz nenechal zlomit. Dokončil sezónu na silné páté příčce v šampionátu jezdců a byl jediným, kdo během roku přerušil dominanci Red Bullu vítězstvím. S odstupem času připouští, že právě tahle těžká situace mu pomohla se profesně posunout. „Myslím, že z toho, co jsem předvedl na jaře, jsem zatím jako závodník ukázal to nejlepší,“ zhodnotil.
Po rozloučení s Maranellem našel Sainz nové působiště ve Williamsu, kde tvoří dvojici s Alexem Albonem. Ačkoliv jde o krok zpět ve smyslu výkonnosti týmu, zdá se, že Španěl našel novou motivaci a chuť ukázat, co v něm je. Jeho příběh tak ukazuje, že zklamání může být i motorem k růstu – a možná právě to mu otevře další dveře do budoucnosti.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.