Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
Carlos Sainz se pustil do citlivého tématu nejisté budoucnosti George Russella u Mercedesu a otevřeně přiznal, že taková situace může ovlivnit nejen samotného jezdce, ale i celý tým. Přestože Russell zatím zvládá letošní sezónu velmi dobře, Sainz upozorňuje, že tlak zvenčí a nejistota ohledně setrvání v týmu mohou postupně podkopávat výkonnost i psychickou pohodu.
Španěl čerpal ze své vlastní zkušenosti z loňského roku u Ferrari, kdy věděl, že po sezóně přijde o místo – a to ještě předtím, než se roztočilo první kolo. Ačkoliv podával silné výkony a často držel krok s Charlesem Leclercem, musel ustoupit příchodu Lewise Hamiltona. Rozhodnutí italské stáje tak nebylo o nedostatečné formě Sainze, ale o lákadle v podobě sedminásobného mistra světa.
Podobný scénář by se nyní mohl odehrát i u Mercedesu. George Russell podává velmi konzistentní a zralé výkony, přesto se spekuluje, že by právě on mohl být obětí případného přestupu Maxe Verstappena. Pokud by tým vedený Totem Wolffem skutečně nizozemského šampiona získal, bylo by velmi pravděpodobné, že by se právě Russell musel poroučet – i přes svou dobrou formu.
Když se Sainze novináři zeptali, zda by měl pro Russella nějakou radu, odpověděl upřímně. Podle něj je jasné, že každý jezdec se snaží navenek tvářit, že vnější tlak nevnímá, ale pravdou zůstává, že nejistota ohledně budoucnosti se zcela eliminovat nedá. "Není to ideální. Je to hluk – pro vás, pro tým, pro inženýry, pro mechaniky," shrnul.
Zároveň ale zdůraznil, že i v takovém prostředí lze podat špičkový výkon, pokud se jezdec dokáže správně mentálně nastavit. Sám je toho důkazem, když i přes nejistotu ve Ferrari dokázal držet vysoký standard po celý rok. A podobně si podle něj vede letos i Russell, který zatím neukazuje, že by ho přetlak okolo budoucnosti rozhodil.
Sainzův komentář tak slouží nejen jako osobní reflexe, ale i jako tichá solidarita s britským jezdcem, který čelí situaci, jež je často mimo kontrolu samotných závodníků. V zákulisních hrách F1 totiž někdy ani výkon na trati nestačí, pokud do hry vstoupí jména, která mění pravidla.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.