Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
Carlos Sainz se pustil do citlivého tématu nejisté budoucnosti George Russella u Mercedesu a otevřeně přiznal, že taková situace může ovlivnit nejen samotného jezdce, ale i celý tým. Přestože Russell zatím zvládá letošní sezónu velmi dobře, Sainz upozorňuje, že tlak zvenčí a nejistota ohledně setrvání v týmu mohou postupně podkopávat výkonnost i psychickou pohodu.
Španěl čerpal ze své vlastní zkušenosti z loňského roku u Ferrari, kdy věděl, že po sezóně přijde o místo – a to ještě předtím, než se roztočilo první kolo. Ačkoliv podával silné výkony a často držel krok s Charlesem Leclercem, musel ustoupit příchodu Lewise Hamiltona. Rozhodnutí italské stáje tak nebylo o nedostatečné formě Sainze, ale o lákadle v podobě sedminásobného mistra světa.
Podobný scénář by se nyní mohl odehrát i u Mercedesu. George Russell podává velmi konzistentní a zralé výkony, přesto se spekuluje, že by právě on mohl být obětí případného přestupu Maxe Verstappena. Pokud by tým vedený Totem Wolffem skutečně nizozemského šampiona získal, bylo by velmi pravděpodobné, že by se právě Russell musel poroučet – i přes svou dobrou formu.
Když se Sainze novináři zeptali, zda by měl pro Russella nějakou radu, odpověděl upřímně. Podle něj je jasné, že každý jezdec se snaží navenek tvářit, že vnější tlak nevnímá, ale pravdou zůstává, že nejistota ohledně budoucnosti se zcela eliminovat nedá. "Není to ideální. Je to hluk – pro vás, pro tým, pro inženýry, pro mechaniky," shrnul.
Zároveň ale zdůraznil, že i v takovém prostředí lze podat špičkový výkon, pokud se jezdec dokáže správně mentálně nastavit. Sám je toho důkazem, když i přes nejistotu ve Ferrari dokázal držet vysoký standard po celý rok. A podobně si podle něj vede letos i Russell, který zatím neukazuje, že by ho přetlak okolo budoucnosti rozhodil.
Sainzův komentář tak slouží nejen jako osobní reflexe, ale i jako tichá solidarita s britským jezdcem, který čelí situaci, jež je často mimo kontrolu samotných závodníků. V zákulisních hrách F1 totiž někdy ani výkon na trati nestačí, pokud do hry vstoupí jména, která mění pravidla.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.