McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
McLaren i přes jasné vedení v letošním šampionátu konstruktérů pokračuje v neúnavném tempu vývoje a nezastavuje svůj progres. Šéf týmu Andrea Stella potvrdil, že v nadcházejících závodech tým představí další technické vylepšení, která mají posílit jeho vítěznou sérii. Stáj z Wokingu letos slavila už osm triumfů a s náskokem 207 bodů suverénně kraluje Poháru konstruktérů.
Oscar Piastri navíc drží první místo v hodnocení jezdců a McLarenu se tak rýsuje historická sezóna. Pokud tým nasbírá dalších 443 bodů v posledních 13 závodech, překoná rekord Red Bullu z roku 2023. Vzhledem k aktuální formě to rozhodně není nereálný scénář.
Tahle sezóna předčila naše očekávání uvedl Stella během akce McLaren Racing Live. Připomněl nedávnou velkou výkonnostní aktualizaci pro GP Rakouska která přinesla výrazný rychlostní skok. A oznámil že to nebyl poslední zásah další balík novinek je už na cestě.
Zatímco ostatní týmy se začínají soustředit na revoluci pravidel v roce 2026 McLaren ještě neuzavírá kapitolu 2025. Podle Stelly sice vývoj v továrně už ustává ale s ohledem na výrobní a logistické lhůty bude současný vývoj dobíhat i v následujících závodech. Fanoušci se tak mohou těšit na další zlepšení.
Britský tým odmítá jakékoli uspokojení. Stella připomněl že ve Formuli 1 platí jednoduché pravidlo jakmile přestanete vyvíjet začnete zaostávat. McLaren proto pokračuje ve své filozofii neustálého posunu vpřed a to i přesto že má sezónu pod kontrolou.
Ambice McLarenu jsou jasné nejen vyhrávat ale zanechat v letošní sezóně stopu která překoná i loňskou dominanci Red Bullu. A podle toho jak tým pracuje se zdá že papájově zbarvená stáj k tomu má všechny předpoklady.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.