McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
McLaren i přes jasné vedení v letošním šampionátu konstruktérů pokračuje v neúnavném tempu vývoje a nezastavuje svůj progres. Šéf týmu Andrea Stella potvrdil, že v nadcházejících závodech tým představí další technické vylepšení, která mají posílit jeho vítěznou sérii. Stáj z Wokingu letos slavila už osm triumfů a s náskokem 207 bodů suverénně kraluje Poháru konstruktérů.
Oscar Piastri navíc drží první místo v hodnocení jezdců a McLarenu se tak rýsuje historická sezóna. Pokud tým nasbírá dalších 443 bodů v posledních 13 závodech, překoná rekord Red Bullu z roku 2023. Vzhledem k aktuální formě to rozhodně není nereálný scénář.
Tahle sezóna předčila naše očekávání uvedl Stella během akce McLaren Racing Live. Připomněl nedávnou velkou výkonnostní aktualizaci pro GP Rakouska která přinesla výrazný rychlostní skok. A oznámil že to nebyl poslední zásah další balík novinek je už na cestě.
Zatímco ostatní týmy se začínají soustředit na revoluci pravidel v roce 2026 McLaren ještě neuzavírá kapitolu 2025. Podle Stelly sice vývoj v továrně už ustává ale s ohledem na výrobní a logistické lhůty bude současný vývoj dobíhat i v následujících závodech. Fanoušci se tak mohou těšit na další zlepšení.
Britský tým odmítá jakékoli uspokojení. Stella připomněl že ve Formuli 1 platí jednoduché pravidlo jakmile přestanete vyvíjet začnete zaostávat. McLaren proto pokračuje ve své filozofii neustálého posunu vpřed a to i přesto že má sezónu pod kontrolou.
Ambice McLarenu jsou jasné nejen vyhrávat ale zanechat v letošní sezóně stopu která překoná i loňskou dominanci Red Bullu. A podle toho jak tým pracuje se zdá že papájově zbarvená stáj k tomu má všechny předpoklady.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.