McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
McLaren i přes jasné vedení v letošním šampionátu konstruktérů pokračuje v neúnavném tempu vývoje a nezastavuje svůj progres. Šéf týmu Andrea Stella potvrdil, že v nadcházejících závodech tým představí další technické vylepšení, která mají posílit jeho vítěznou sérii. Stáj z Wokingu letos slavila už osm triumfů a s náskokem 207 bodů suverénně kraluje Poháru konstruktérů.
Oscar Piastri navíc drží první místo v hodnocení jezdců a McLarenu se tak rýsuje historická sezóna. Pokud tým nasbírá dalších 443 bodů v posledních 13 závodech, překoná rekord Red Bullu z roku 2023. Vzhledem k aktuální formě to rozhodně není nereálný scénář.
Tahle sezóna předčila naše očekávání uvedl Stella během akce McLaren Racing Live. Připomněl nedávnou velkou výkonnostní aktualizaci pro GP Rakouska která přinesla výrazný rychlostní skok. A oznámil že to nebyl poslední zásah další balík novinek je už na cestě.
Zatímco ostatní týmy se začínají soustředit na revoluci pravidel v roce 2026 McLaren ještě neuzavírá kapitolu 2025. Podle Stelly sice vývoj v továrně už ustává ale s ohledem na výrobní a logistické lhůty bude současný vývoj dobíhat i v následujících závodech. Fanoušci se tak mohou těšit na další zlepšení.
Britský tým odmítá jakékoli uspokojení. Stella připomněl že ve Formuli 1 platí jednoduché pravidlo jakmile přestanete vyvíjet začnete zaostávat. McLaren proto pokračuje ve své filozofii neustálého posunu vpřed a to i přesto že má sezónu pod kontrolou.
Ambice McLarenu jsou jasné nejen vyhrávat ale zanechat v letošní sezóně stopu která překoná i loňskou dominanci Red Bullu. A podle toho jak tým pracuje se zdá že papájově zbarvená stáj k tomu má všechny předpoklady.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.