McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
McLaren i přes jasné vedení v letošním šampionátu konstruktérů pokračuje v neúnavném tempu vývoje a nezastavuje svůj progres. Šéf týmu Andrea Stella potvrdil, že v nadcházejících závodech tým představí další technické vylepšení, která mají posílit jeho vítěznou sérii. Stáj z Wokingu letos slavila už osm triumfů a s náskokem 207 bodů suverénně kraluje Poháru konstruktérů.
Oscar Piastri navíc drží první místo v hodnocení jezdců a McLarenu se tak rýsuje historická sezóna. Pokud tým nasbírá dalších 443 bodů v posledních 13 závodech, překoná rekord Red Bullu z roku 2023. Vzhledem k aktuální formě to rozhodně není nereálný scénář.
Tahle sezóna předčila naše očekávání uvedl Stella během akce McLaren Racing Live. Připomněl nedávnou velkou výkonnostní aktualizaci pro GP Rakouska která přinesla výrazný rychlostní skok. A oznámil že to nebyl poslední zásah další balík novinek je už na cestě.
Zatímco ostatní týmy se začínají soustředit na revoluci pravidel v roce 2026 McLaren ještě neuzavírá kapitolu 2025. Podle Stelly sice vývoj v továrně už ustává ale s ohledem na výrobní a logistické lhůty bude současný vývoj dobíhat i v následujících závodech. Fanoušci se tak mohou těšit na další zlepšení.
Britský tým odmítá jakékoli uspokojení. Stella připomněl že ve Formuli 1 platí jednoduché pravidlo jakmile přestanete vyvíjet začnete zaostávat. McLaren proto pokračuje ve své filozofii neustálého posunu vpřed a to i přesto že má sezónu pod kontrolou.
Ambice McLarenu jsou jasné nejen vyhrávat ale zanechat v letošní sezóně stopu která překoná i loňskou dominanci Red Bullu. A podle toho jak tým pracuje se zdá že papájově zbarvená stáj k tomu má všechny předpoklady.
Carlos Sainz varoval Mercedes i George Russella v souvislosti s možným příchodem Maxe Verstappena. Naznačil, že taková změna by mohla zásadně narušit týmovou rovnováhu.
McLaren dorazil na britskou Grand Prix s novou podlahou a přepracovanými zadními brzdovými kanálky. Tato technická vylepšení mají týmu pomoci udržet si náskok v šampionátu jezdců i konstruktérů.
Lewis Hamilton přiznal, že si s Ferrari promluvil o strategii v Rakousku, kde dostal stejnou jako Charles Leclerc. Nechce, aby situace dospěla do bodu, kdy by musel ignorovat týmové pokyny.
McLaren si vybudoval výrazný náskok před konkurencí, ale na dalším vývoji monopostu MCL39 nehodlá polevit. Tým dál usiluje o zlepšení výkonu i v probíhající sezóně.
Lewis Hamilton uvedl, že by ho zajímalo, co se stane, pokud Max Verstappen opustí Red Bull. Reagoval tak na rostoucí spekulace o nejisté budoucnosti nizozemského šampiona v týmu.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.