Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Alonso odstartoval z 13. místa na střední směsi pneumatik a krátce po startu si polepšil, ale jakmile rychlejší soupeři začali dohánět ztrátu, Španěl postupně pozice ztrácel. V cíli byl původně klasifikován dvanáctý, ale díky desetisekundové penalizaci Liama Lawsona se posunul na jedenáctou příčku – jednu pozici za body.
„Potřebujeme hodně výkonu,“ řekl Alonso bez obalu. „Byli jsme jedenáctí hlavně kvůli kolizi Tsunody s Gaslym v první zatáčce a kvůli Lawsonově penalizaci. Jinak bychom byli čtrnáctí. Máme před sebou ještě dlouhou cestu.“
Ačkoliv výsledek nebyl úplným fiaskem, Alonso si je vědom, že aktuální forma vozu AMR25 na body nestačí. „Dal jsem do toho všechno, ale nebyli jsme dost rychlí. Jedenácté místo je asi to nejhorší – tak blízko, ale pořád nic. Musíme si na to zvyknout, bude to letos těžké.“
Závod přinesl i dramatický moment, když se Alonso pokusil předjet brazilského nováčka Gabriela Bortoleta – svého chráněnce z vlastní manažerské agentury. Při manévru se dostali do kontaktu a Alonso musel vyjet mimo trať, aby se vyhnul nehodě.
„Bylo to těsné,“ okomentoval incident Alonso. „Zvolil jsem vnější stopu, byl to určitý risk. On mě očividně neviděl a musel jsem se v zatáčce dvě vyhnout. Rychle jsem mu pozici vrátil, protože jsem zatáčku neprojel čistě a nechtěl riskovat penalizaci.“
Ani druhý jezdec Aston Martinu, Kanaďan Lance Stroll, neměl v Džiddě důvod k radosti. Zvolil extrémně dlouhý první stint na tvrdé směsi pneumatik s nadějí, že přijde Safety Car. Tato strategie se však nevyplatila a po zastávce propadl až na 16. místo.
„Pneumatiky už byly mrtvé, ale drželi jsme se, protože jsme doufali ve výjezd Safety Caru,“ vysvětlil Stroll. „Jinou šanci jsme neměli. Nakonec nepřišel a my ztratili. Ale byl to jediný způsob, jak něco zkusit.“
Tým Aston Martin tak po dvou závodech sezóny zůstává bez bodu a zatím nenaplňuje očekávání z předchozích let, kdy se Alonso pravidelně pohyboval v popředí. Vzhledem k tomu, jak vyrovnaný je letos střed pole, bude každý bod cenný a tým bude muset výrazně zapracovat, pokud nechce zůstat ve stínu.
Alonso však zůstává motivovaný. I přes frustraci z výsledků dokazuje svou bojovnost a touhu pomoci týmu i v těžkých časech. Ve světle jeho věku a zkušeností tak jeho výkony nadále vzbuzují respekt, i když tabulkově zatím nepřinášejí kýžené body.
Aston Martin prochází těžkým obdobím, což se odráží na výkonech jeho jezdců. Zatímco Fernando Alonso pravidelně překonává limity vozu, Lance Stroll čelí špatným statistikám, včetně rekordu v počtu vyřazení v Q1, a musí dokázat, že zvládne uspět i v náročných podmínkách.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem navrhl na uvolněné místo po Robertu Reidovi další výraznou osobnost ze světa rallye. Jeho volba potvrzuje snahu přinášet do FIA více dlouholetých zkušeností z motorsportu.
Carlos Sainz se v roce 2025 stal klíčovým jezdcem pro Williams díky svým strategickým a technickým dovednostem. V Džiddě využil DRS k pomoci Alexi Albonovi a po náročném závodě v Bahrajnu zvolil opatrnější přístup, což týmu pomohlo posbírat důležité body.
Řetězec Neat Burger, který kdysi expandoval do Londýna, Milána i New Yorku, ukončil svůj provoz a zavřel všechny zbývající pobočky. Ambiciózní projekt zaměřený na rostlinnou stravu tak po několika letech končí, a to navzdory počátečnímu úspěchu a podpoře známých osobností.
Nepolevující spekulace o budoucnosti a omezení svobody projevu ze strany FIA zřejmě testují trpělivost Maxe Verstappena. Nizozemský šampion tak může postupně ztrácet motivaci zůstávat ve Formuli 1.
Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Helmut Marko naznačil, že by si přál, aby jeho nástupcem v Red Bullu byl Sebastian Vettel, který podle něj ideálně spojuje zkušenosti, respekt i cit pro práci s mladými talenty. Čtyřnásobný mistr světa by tak mohl sehrát klíčovou roli v náročném období týmu spojeném s velkými změnami ve Formuli 1.
Christian Horner měl podle zákulisních informací jednat s jedním z nejvýraznějších jmen ve světě formule 1 o možné budoucnosti v týmu Red Bull – a to dokonce jako o potenciální náhradě za Maxe Verstappena.
Po třech odjetých Velkých cenách se Liam Lawson podle svých slov i názoru svého francouzského týmového kolegy konečně dostal do tempa v barvách Racing Bulls. Novozélanďan tak potvrzuje, že se po návratu do seriálu F1 rychle adaptoval a je připraven bojovat o lepší výsledky.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.