Fernando Alonso prožívá nepříjemný začátek sezóny 2025. Po závodě v saúdskoarabské Džiddě, kde skončil na jedenáctém místě – těsně mimo bodovanou desítku – realisticky přiznal, že tým Aston Martin se bude muset smířit s tím, že body letos nebudou samozřejmostí.
Alonso odstartoval z 13. místa na střední směsi pneumatik a krátce po startu si polepšil, ale jakmile rychlejší soupeři začali dohánět ztrátu, Španěl postupně pozice ztrácel. V cíli byl původně klasifikován dvanáctý, ale díky desetisekundové penalizaci Liama Lawsona se posunul na jedenáctou příčku – jednu pozici za body.
„Potřebujeme hodně výkonu,“ řekl Alonso bez obalu. „Byli jsme jedenáctí hlavně kvůli kolizi Tsunody s Gaslym v první zatáčce a kvůli Lawsonově penalizaci. Jinak bychom byli čtrnáctí. Máme před sebou ještě dlouhou cestu.“
Ačkoliv výsledek nebyl úplným fiaskem, Alonso si je vědom, že aktuální forma vozu AMR25 na body nestačí. „Dal jsem do toho všechno, ale nebyli jsme dost rychlí. Jedenácté místo je asi to nejhorší – tak blízko, ale pořád nic. Musíme si na to zvyknout, bude to letos těžké.“
Závod přinesl i dramatický moment, když se Alonso pokusil předjet brazilského nováčka Gabriela Bortoleta – svého chráněnce z vlastní manažerské agentury. Při manévru se dostali do kontaktu a Alonso musel vyjet mimo trať, aby se vyhnul nehodě.
„Bylo to těsné,“ okomentoval incident Alonso. „Zvolil jsem vnější stopu, byl to určitý risk. On mě očividně neviděl a musel jsem se v zatáčce dvě vyhnout. Rychle jsem mu pozici vrátil, protože jsem zatáčku neprojel čistě a nechtěl riskovat penalizaci.“
Ani druhý jezdec Aston Martinu, Kanaďan Lance Stroll, neměl v Džiddě důvod k radosti. Zvolil extrémně dlouhý první stint na tvrdé směsi pneumatik s nadějí, že přijde Safety Car. Tato strategie se však nevyplatila a po zastávce propadl až na 16. místo.
„Pneumatiky už byly mrtvé, ale drželi jsme se, protože jsme doufali ve výjezd Safety Caru,“ vysvětlil Stroll. „Jinou šanci jsme neměli. Nakonec nepřišel a my ztratili. Ale byl to jediný způsob, jak něco zkusit.“
Tým Aston Martin tak po dvou závodech sezóny zůstává bez bodu a zatím nenaplňuje očekávání z předchozích let, kdy se Alonso pravidelně pohyboval v popředí. Vzhledem k tomu, jak vyrovnaný je letos střed pole, bude každý bod cenný a tým bude muset výrazně zapracovat, pokud nechce zůstat ve stínu.
Alonso však zůstává motivovaný. I přes frustraci z výsledků dokazuje svou bojovnost a touhu pomoci týmu i v těžkých časech. Ve světle jeho věku a zkušeností tak jeho výkony nadále vzbuzují respekt, i když tabulkově zatím nepřinášejí kýžené body.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.