Mercedes vyměnil před prvním tréninkem v Portugalsku řídicí elektroniku u obou svých pohonných jednotek, v tréninku si otestuje vůz bez systému dvouosého řízení (DAS).
Valtteri Bottas musel kvůli ztrátě výkonu odstoupit z předchozí Velké ceny Eifelu před 2 týdny. Inženýři původně podezřívali motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), tento týden ale potvrdili, že šlo spíše o elektrickou závadu pohonné jednotky. Preventivně proto u obou svých aut nasadí novou řídicí elektroniku.
"U Valtteriho byl nalezen vadný elektrický díl v řídicí elektronice. On i Lewis dostanou tento víkend nové moduly. Provedli jsme také kalibrační změny, abychom se vyhnuli opakování. V případě obou jezdců jde o druhý modul, pohybujeme se tedy v rámci povolené alokace," komentuje mluvčí Mercedesu.
Tým tedy penalizace nečeká, nicméně zůstává otázkou, zda řídicí elektroniku nebude chtít měnit u svých zákazníků - Racing Pointu a Williamsu, kde by již případné postihy hrozily.
Stříbrné šípy si dnes chtějí v tréninku rovněž vyzkoušet jízd bez svého unikátního systému DAS, který poprvé nasadili již během zimních testů. Ten mění sbíhavost předních kol, když pilot zatáhne za volant směrem k sobě.
Jelikož je jediným týmem, který ho používá, Mezinárodní automobilová federace jej od příštího roku zakázala. Mercedes se bude snažit vyhodnotit dopad jeho odstranění na příští monopost. Je možné, že se ho nevzdá jen v pátek, ale že bez něj odjede celý víkend.
"Mnoho ze směrů, které jsme s Valtterim u auta v posledních letech prosazovali, přineslo své ovoce. A pak máme věci, o nichž tým, řekl bych, snil - určité neuvěřitelná konstrukční řešení, jako je DAS. Samozřejmě příští rok ho už mít nebudeme, což je zcela v pořádku. Přijdeme s něčím jiným. Další géniové přijdou s dalším skvělým způsobem, jak tento tým posunout kupředu," uvádí Hamilton.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.