Mercedes vyměnil před prvním tréninkem v Portugalsku řídicí elektroniku u obou svých pohonných jednotek, v tréninku si otestuje vůz bez systému dvouosého řízení (DAS).
Valtteri Bottas musel kvůli ztrátě výkonu odstoupit z předchozí Velké ceny Eifelu před 2 týdny. Inženýři původně podezřívali motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), tento týden ale potvrdili, že šlo spíše o elektrickou závadu pohonné jednotky. Preventivně proto u obou svých aut nasadí novou řídicí elektroniku.
"U Valtteriho byl nalezen vadný elektrický díl v řídicí elektronice. On i Lewis dostanou tento víkend nové moduly. Provedli jsme také kalibrační změny, abychom se vyhnuli opakování. V případě obou jezdců jde o druhý modul, pohybujeme se tedy v rámci povolené alokace," komentuje mluvčí Mercedesu.
Tým tedy penalizace nečeká, nicméně zůstává otázkou, zda řídicí elektroniku nebude chtít měnit u svých zákazníků - Racing Pointu a Williamsu, kde by již případné postihy hrozily.
Stříbrné šípy si dnes chtějí v tréninku rovněž vyzkoušet jízd bez svého unikátního systému DAS, který poprvé nasadili již během zimních testů. Ten mění sbíhavost předních kol, když pilot zatáhne za volant směrem k sobě.
Jelikož je jediným týmem, který ho používá, Mezinárodní automobilová federace jej od příštího roku zakázala. Mercedes se bude snažit vyhodnotit dopad jeho odstranění na příští monopost. Je možné, že se ho nevzdá jen v pátek, ale že bez něj odjede celý víkend.
"Mnoho ze směrů, které jsme s Valtterim u auta v posledních letech prosazovali, přineslo své ovoce. A pak máme věci, o nichž tým, řekl bych, snil - určité neuvěřitelná konstrukční řešení, jako je DAS. Samozřejmě příští rok ho už mít nebudeme, což je zcela v pořádku. Přijdeme s něčím jiným. Další géniové přijdou s dalším skvělým způsobem, jak tento tým posunout kupředu," uvádí Hamilton.
            Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
            Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
            Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
            I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.