Mercedes vyměnil před prvním tréninkem v Portugalsku řídicí elektroniku u obou svých pohonných jednotek, v tréninku si otestuje vůz bez systému dvouosého řízení (DAS).
Valtteri Bottas musel kvůli ztrátě výkonu odstoupit z předchozí Velké ceny Eifelu před 2 týdny. Inženýři původně podezřívali motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), tento týden ale potvrdili, že šlo spíše o elektrickou závadu pohonné jednotky. Preventivně proto u obou svých aut nasadí novou řídicí elektroniku.
"U Valtteriho byl nalezen vadný elektrický díl v řídicí elektronice. On i Lewis dostanou tento víkend nové moduly. Provedli jsme také kalibrační změny, abychom se vyhnuli opakování. V případě obou jezdců jde o druhý modul, pohybujeme se tedy v rámci povolené alokace," komentuje mluvčí Mercedesu.
Tým tedy penalizace nečeká, nicméně zůstává otázkou, zda řídicí elektroniku nebude chtít měnit u svých zákazníků - Racing Pointu a Williamsu, kde by již případné postihy hrozily.
Stříbrné šípy si dnes chtějí v tréninku rovněž vyzkoušet jízd bez svého unikátního systému DAS, který poprvé nasadili již během zimních testů. Ten mění sbíhavost předních kol, když pilot zatáhne za volant směrem k sobě.
Jelikož je jediným týmem, který ho používá, Mezinárodní automobilová federace jej od příštího roku zakázala. Mercedes se bude snažit vyhodnotit dopad jeho odstranění na příští monopost. Je možné, že se ho nevzdá jen v pátek, ale že bez něj odjede celý víkend.
"Mnoho ze směrů, které jsme s Valtterim u auta v posledních letech prosazovali, přineslo své ovoce. A pak máme věci, o nichž tým, řekl bych, snil - určité neuvěřitelná konstrukční řešení, jako je DAS. Samozřejmě příští rok ho už mít nebudeme, což je zcela v pořádku. Přijdeme s něčím jiným. Další géniové přijdou s dalším skvělým způsobem, jak tento tým posunout kupředu," uvádí Hamilton.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.