Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že vítězi Velké ceny Eifelu pomohl při restartu systém dvouosého řízení (DAS), jenž mu poskytl klíčovou výhodu. Druhý Max Verstappen s vylepšeným Red Bullem kvůli tomu neměl šanci na lídra závodu zaútočit.
Během zpomalovací fáze poté, co svůj McLaren podél trati odstavil Lando Norris, si piloti na předních pozicích stěžovali na rychlost zaváděcího vozu. Vyjadřovali přitom obavy o nízkou teplotu pneumatik, kdy se teplota vzduchu na Nürburgringu navíc pohybovala pouze kolem 8 °C.
Během restartu 11 kol před koncem si Verstappen dělal naději, že po smazání náskoku bude mít šanci se pokusit o překvapivé předjetí Hamiltona. K tomu ale i díky chytrému systému Mercedesu vůbec nedošlo.
"Myslím, že safety car vyčkával příliš dlouho na to, až jej auta dostihnout, a jezdil tak pomalu, že se teplota pneumatik stala velkým problémem. A Mercedes se svým systémem DAS si s tím dokážou poradit zřejmě lépe než my," popisuje Horner.
"Restart byl trochu náročný, Max jej zvládl dobře. Potom to až do konce bylo celkem jasné," hodnotí šéf Red Bullu závěrečný průběh Velké ceny Eifelu, v níž dojel Verstappen druhý. Potěšilo jej i šesté místo Gaslyho z dceřiné stáje AlphaTauri. Red Bull v Německu nasadil zcela nové zadní zavěšení, které se jim osvědčilo.
Po závodu ocenil zejména výkon Holanďana: "Jo, šlo o velmi solidní jízdu. Nakonec závodu také vystřihl nejrychlejší kolo. Na začátku byl k pneumatikám velmi šetrný. Myslím, že Max s Lewisem měli v jednu chvíli 50sekundový náskok na třetího Ricciarda a blížili se tomu, aby o kolo předjeli čtvrtého."
"Šlo o velmi dominantní představení. Vypadá to, že jsme o víkendu udělali pokrok a dostali jsme se Mercedesu trochu blíže... Obzvlášť v prvním sektoru jsme měli po celý víkend navrch. Třetí sektor byl ve srovnání náš nejslabší, ale obecně šlo o velmi dobrý víkend. Rozhodně byl povzbuzující," shrnuje Horner, podle něhož by jim Portimao, Istanbul a Imola mohli sedět ještě lépe.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.