Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že vítězi Velké ceny Eifelu pomohl při restartu systém dvouosého řízení (DAS), jenž mu poskytl klíčovou výhodu. Druhý Max Verstappen s vylepšeným Red Bullem kvůli tomu neměl šanci na lídra závodu zaútočit.
Během zpomalovací fáze poté, co svůj McLaren podél trati odstavil Lando Norris, si piloti na předních pozicích stěžovali na rychlost zaváděcího vozu. Vyjadřovali přitom obavy o nízkou teplotu pneumatik, kdy se teplota vzduchu na Nürburgringu navíc pohybovala pouze kolem 8 °C.
Během restartu 11 kol před koncem si Verstappen dělal naději, že po smazání náskoku bude mít šanci se pokusit o překvapivé předjetí Hamiltona. K tomu ale i díky chytrému systému Mercedesu vůbec nedošlo.
"Myslím, že safety car vyčkával příliš dlouho na to, až jej auta dostihnout, a jezdil tak pomalu, že se teplota pneumatik stala velkým problémem. A Mercedes se svým systémem DAS si s tím dokážou poradit zřejmě lépe než my," popisuje Horner.
"Restart byl trochu náročný, Max jej zvládl dobře. Potom to až do konce bylo celkem jasné," hodnotí šéf Red Bullu závěrečný průběh Velké ceny Eifelu, v níž dojel Verstappen druhý. Potěšilo jej i šesté místo Gaslyho z dceřiné stáje AlphaTauri. Red Bull v Německu nasadil zcela nové zadní zavěšení, které se jim osvědčilo.
Po závodu ocenil zejména výkon Holanďana: "Jo, šlo o velmi solidní jízdu. Nakonec závodu také vystřihl nejrychlejší kolo. Na začátku byl k pneumatikám velmi šetrný. Myslím, že Max s Lewisem měli v jednu chvíli 50sekundový náskok na třetího Ricciarda a blížili se tomu, aby o kolo předjeli čtvrtého."
"Šlo o velmi dominantní představení. Vypadá to, že jsme o víkendu udělali pokrok a dostali jsme se Mercedesu trochu blíže... Obzvlášť v prvním sektoru jsme měli po celý víkend navrch. Třetí sektor byl ve srovnání náš nejslabší, ale obecně šlo o velmi dobrý víkend. Rozhodně byl povzbuzující," shrnuje Horner, podle něhož by jim Portimao, Istanbul a Imola mohli sedět ještě lépe.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.