Šéf Renaultu nemá radost z odchodu Hondy z Formule 1. Podle něj jde o vážnou událost, kvůli níž je zapotřebí urychlit plánované změny v pravidlech pro pohonné jednotky, k nimž mělo dojít po sezóně 2025.
V současnosti se vedou diskuse o podobě budoucího motoru. Podle šéfa F1 Rosse Brawna se žádný výrobce do vrcholné disciplíny motorsportu v nejbližší době nechystá - a kvůli vysokým nákladům na vývoj, složitosti současných pohonných jednotek není divu. Jak je vidět na příkladu Hondy, dostat svůj agregát do konkurenceschopné podoby může trvat dlouhou dobu.
Podle Abiteboula by proto měly být uspíšeny ohlášené změny poté, co se Honda minulý týden rozhodla po sezóně 2021 z F1 odejít: "Chci dát velmi jasně najevo, že mě situace Hondy vůbec netěší. Nejde o pozitivní vývoj pro F1. Chceme, aby v ní byly automobilky, výrobci systémů, dodavatelé motorů."
"Mít tři výrobce motorů nepředstavuje pozitivní vývoj. Musíme z toho vyvodit určité jasné závěry. Povzbuzuji vedoucí orgán k tomu, aby se na to podívali pečlivě. Motorová situace je jednoduše neudržitelná. Zejména z ekonomického hlediska, ale také z pohledu technologického," pokračuje šéf Renaultu.
"Nejsem si jistý tím, jestli si můžeme dovolit takové vnímání. Buď jsme schopni změnit tento náhled na současnou architekturu motorů, nebo musíme urychlit přijetí architektury nové, abychom se znovu dostali na lepší pozici, pokud jde o to vnímání. Očekával bych, že tento vývoj povede k usilovnějšímu přemýšlení o plánování nové generace pohonného ústrojí," uvádí Abiteboul.
Současná pravidla podle něj žádné nové výrobce nepřitáhnou: "Vstupní cena je vysoká, pokud jde náklady, ale i o technologii. I kdybyste utratili obrovskou částku, tak vám to chvíli zabere, než se do toho dostanete. Ukázku toho jsme sami zažili, byť se nyní samozřejmě cítíme o něco lépe."
Stažení Hondy je dle Abiteboula "zkrátka dalším dokladem toho, že jsme selhali při sestavování té správné zprávy a marketingu těchto nových pravidel pro motory, které jsou úžasné - na světě neexistuje nic pokročilejšího, pokud jde o pohonné ústrojí. Nic, co by se blížilo této úrovni efektivity u lehkých vozidel, a to je významné."
O to smutnější je skutečnost, že F1 to nedokáže světu vysvětlit, šířit o tom poznatky a přitáhnout další zájemce. Výrobci by mohli pro propagaci svých technologií udělat podstatně více. "Týká se to nás všech. F1 zmeškala příležitost vyzdvihnout to cenné, co máme. Společně jsme do toho investovali zřejmě miliardy. Jde o základy marketingu musíme dát světu poznat, co děláme - ne jen to dělat a stěžovat si na to!"
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.