Šéf Renaultu Cyril Abiteboul vysvětluje, proč byl tak frustrovaný Ricciardovým rozhodnutím opustit tým po sezóně. Náladu mu však zlepšil Fernando Alonso, jenž se tento týden vrátil do továrny v Enstone.
Šéfa Renaultu na počátku sezóny naštvala zpráva o přestupu jeho jezdce Ricciarda k McLarenu, protože věděl, že konkurenceschopnost jeho týmu bude stoupat: "Myslím, že všichni cítili frustraci, i mou frustraci, když to bylo oznámeno. Upřímně jsem cítil, že dojde k pokroku, že tým udělal pokrok a že auto bude lepší!"
"Navíc ve vývoji bylo vlastně mnohem více věcí, se kterými Daniel ještě nejel. Znal jsem čísla, ale problémem je to, že to jsou pouze čísla. A vím, že mu toho v minulosti bylo naslibováno mnoho nejen námi, ale i v jeho předchozím týmu," vysvětluje Abiteboul.
"Daniel je velmi emotivně založený, ale určitě se zlepšil. Získal ohromnou důvěru v tým a v auto, vztah mezi ním a jeho závodním inženýrem je velmi, velmi silný. Všichni vidíme, že se to konečně začíná vyplácet," pokračuje Francouz, který by raději dal přednost jezdecké stabilitě.
"Je pravdou, že když měníte pilota, tak uděláte krok zpět před tím, než ho uděláte dopředu. Viděli jsme to letos, proto bychom rádi v budoucnu zajistili stabilitu. Protože v jednom roce tak trochu investujete do těch následujících. Proto potřebujeme delší stinty s našimi jezdci, chceme-li dosáhnout pokroku," upozorňuje Abiteboul.
Radost tak má z návratu zkušeného Fernanda Alonsa, jenž Ricciarda nahradí. S Renaultem zatím podepsal dvouletý kontrakt s možností prodloužení svého působení. A včera se po dlouhých letech vrátil znovu do továrny týmu.
"Je to neuvěřitelně vzrušující se vrátit do továrny. K Renaultu jsem přišel, když mi bylo 21 let. Znám tady každý kout, každou chodbu, každé dveře... Jde o neuvěřitelně zvláštní den!" popisuje na Twitteru Alonso, který s francouzským týme závodil naposledy v roce 2009.
Renault, s nímž v letech 2005 a 2006 získal dvakrát titul mistra světa, nyní jedná s Mezinárodní automobilovou federací o možnosti jeho nasazení do testů nováčků v Abú Zabí po letošní sezóně. Týmy sice mohou jezdit s dvěma vozy během dne, do nich však mohou posadit pouze jezdce, který "ve své kariéře neodjel více než dva mistrovské závody, jinak jej musí schválit FIA."
Do prvních tréninků jej Renault nenasadí, podle Abiteboula by byl posezónní test v Abú Zabí tou nejlepší příležitostí pro hladového Alonsa: "Absolutně. Musíme zjistit, zda se to dá zařídit podle testovacích kritérií. Proto o tom hovoříme s FIA."
View this post on Instagram@circuitomuseofa Onboard lap 💙💛❤️
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.