Šéf Renaultu Cyril Abiteboul vysvětluje, proč byl tak frustrovaný Ricciardovým rozhodnutím opustit tým po sezóně. Náladu mu však zlepšil Fernando Alonso, jenž se tento týden vrátil do továrny v Enstone.
Šéfa Renaultu na počátku sezóny naštvala zpráva o přestupu jeho jezdce Ricciarda k McLarenu, protože věděl, že konkurenceschopnost jeho týmu bude stoupat: "Myslím, že všichni cítili frustraci, i mou frustraci, když to bylo oznámeno. Upřímně jsem cítil, že dojde k pokroku, že tým udělal pokrok a že auto bude lepší!"
"Navíc ve vývoji bylo vlastně mnohem více věcí, se kterými Daniel ještě nejel. Znal jsem čísla, ale problémem je to, že to jsou pouze čísla. A vím, že mu toho v minulosti bylo naslibováno mnoho nejen námi, ale i v jeho předchozím týmu," vysvětluje Abiteboul.
"Daniel je velmi emotivně založený, ale určitě se zlepšil. Získal ohromnou důvěru v tým a v auto, vztah mezi ním a jeho závodním inženýrem je velmi, velmi silný. Všichni vidíme, že se to konečně začíná vyplácet," pokračuje Francouz, který by raději dal přednost jezdecké stabilitě.
"Je pravdou, že když měníte pilota, tak uděláte krok zpět před tím, než ho uděláte dopředu. Viděli jsme to letos, proto bychom rádi v budoucnu zajistili stabilitu. Protože v jednom roce tak trochu investujete do těch následujících. Proto potřebujeme delší stinty s našimi jezdci, chceme-li dosáhnout pokroku," upozorňuje Abiteboul.
Radost tak má z návratu zkušeného Fernanda Alonsa, jenž Ricciarda nahradí. S Renaultem zatím podepsal dvouletý kontrakt s možností prodloužení svého působení. A včera se po dlouhých letech vrátil znovu do továrny týmu.
"Je to neuvěřitelně vzrušující se vrátit do továrny. K Renaultu jsem přišel, když mi bylo 21 let. Znám tady každý kout, každou chodbu, každé dveře... Jde o neuvěřitelně zvláštní den!" popisuje na Twitteru Alonso, který s francouzským týme závodil naposledy v roce 2009.
Renault, s nímž v letech 2005 a 2006 získal dvakrát titul mistra světa, nyní jedná s Mezinárodní automobilovou federací o možnosti jeho nasazení do testů nováčků v Abú Zabí po letošní sezóně. Týmy sice mohou jezdit s dvěma vozy během dne, do nich však mohou posadit pouze jezdce, který "ve své kariéře neodjel více než dva mistrovské závody, jinak jej musí schválit FIA."
Do prvních tréninků jej Renault nenasadí, podle Abiteboula by byl posezónní test v Abú Zabí tou nejlepší příležitostí pro hladového Alonsa: "Absolutně. Musíme zjistit, zda se to dá zařídit podle testovacích kritérií. Proto o tom hovoříme s FIA."
View this post on Instagram@circuitomuseofa Onboard lap 💙💛❤️
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.