AlphaTauri se přestěhovala do aerodynamického tunelu Red Bullu, což je podle Christiana Hornera pro jejich "béčko" velkou vzpruhou. Podle Pierra Gaslyho nyní mají ambici se svému mateřskému týmu vyrovnat.
AlphaTauri své monoposty stále vyvíjí v aerodynamickému tunelu v Bicesteru, kde stále pracuje pouze s 50% modely, zatímco všichni její soupeři už přešli na 60% modely. V Británii tam zaměstnává přes 100 lidí, zatímco stáj samotná sídlí v italské Faenze.
Kvůli dalšímu zpřísňování pravidel však svůj vývoj přesune do aerodynamického tunelu Red Bullu v Bedfordu. Jeho šéf Horner nyní AlphuTauri nyní začíná vnímat "spíše jako sesterský než juniorský tým." A sdílení stejného aerodynamického tunelu je pro ní podle něj dalším významným krokem.
"AlphaTauri se před letošní sezónou přejmenovala. Myslím, že usiluje o větší věci než Toro Rosso dříve. Máme v rámci pravidel projekt synergie. Například příští rok dojde poprvé ke sdílení aerodynamického tunelu, což z finančního hlediska dává naprostý smysl. To je to, na co jsem poukazoval," usmívá se Horner.
"Nástroje, které používáme, velikost modelu - AlphaTauri bude využívat stejné vybavení, stejný tunel, což samozřejmě jejich vývoji pomůže, obzvlášť při významné změně u aut pro rok 2022. Pravidla jsou nyní jasná, šedé zóny v oblasti toho, co se smí a co ne, byly odstraněny, a AlphaTauri z toho snad bude těžit," doufá šéf Red Bull.
Samotný šéf AlphyTauri Franz Tost se na stěhování svého aerodynamického vývoje těší: "V současné době jsme jediným týmem využívající 50% aerodynamický tunel a Bedford je 60%, což nám samozřejmě přinese výhodu, protože veškerá měření jsou přesnější."
"Tým podle mě v posledních letech vyrostl. Prokázali jsme lepší výkonnost, auto je spolehlivější, spolupráce s Red Bullem je velmi pozitivní, synergie nám přinášejí spoustu výhod, vše v rámci pravidel," poukazuje Tost.
Přechod na 60% modely je dobrou zprávou také pro Pirelli, které již nebude muset poskytovat 50% zmenšeniny svých pneumatik pro jediný tým - nyní již bude pro všechny stačit 60% velikost.
Vysoké ambice nyní potvrzuje vítěz Velké ceny Itálie Pierre Gasly: "Vůle je jasná, z AlphyTauri vychází spousta ambicí. Myslím, že jde o jinou situaci, než to bylo dříve mezi Toro Rosso a Red Bullem. Podle mě jde o vzrušující projekt. Red Bull je z těch dvou týmů v současnosti špičkou, ambicí AlphyTauri je však jednou se vyrovnat jejich výkonům. Proto potřebujeme zdroje a větší zařízení."
Má podle něj AlphaTauri na to, aby se stala špičkovým týmem? "Myslím, že to je opravdu cílem továrny - vydobýt si vlastní status a pozici v F1. Je jasné, že má velké ambice. Nejde o jednoletý projekt. Opravdu víme, jak dlouho to trvá vybudovat svou identitu a status špičkové stáje."
"Chvíli to možná potrvá, podle mě však už fakt nejde o sesterský tým, jako tomu mohlo být v minulosti. Spíše jde o to, aby si vybudovali své vlastní místo ve světě Formule 1," dodává Gasly, jenž se po vítězství v Monze propracoval mezi nejlepších 10 pilotů.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.