Formule 1 se podle svého výkonného ředitele Chase Careyho vrátí příští rok zpět do normálních kolejí, v nichž byla před pandemií koronaviru. Momentálně se finalizuje kalendář závodů pro sezónu 2021. Kdy budou moci na okruhy diváci?
Liberty Media včera zveřejnila příjmy F1 od dubna do července: 24 mil. dolarů (535 mil. Kč), zatímco loni ve stejném období dosáhly 620 mil. dolarů (13,8 mld. Kč). Podepsalo se na tom zrušení závodů v době šíření nemoci Covid-19 po celém světě.
"Na počátku tohoto roku jsme měli dobře našlápnuto, máme hodně předvídatelný byznys model, takže jsme dosahovali hodnot dlouhodobého růstu, o kterém jsme mluvili. Virus samozřejmě vše postavil na hlavu," ohlíží se Carey.
Svět i F1 se podle něj příští rok vrátí do normálních kolejí: "V tuto chvíli plánujeme rok 2021, který se hodně blíží tomu, co bychom obvykle plánovali. Teď v době viru jsou s tím spojeny určité komplikace, jelikož nevíme, jaké budou problémy s omezení návštěvnosti fanoušků."
"Očekáváme, že v roce 2021 a 2022 budeme v podstatě na křivce, na níž bychom byli na počátku tohoto roku s tím, že rok 2019 byl rokem růstu a 2020 měl být tím dalším," pokračuje Carey. Na nové kontrakty s televizními společnostmi podle něj negativní dopad nemá.
"Prvním závodem, který podle mě má potenciál pro velmi malé množství fanoušků, je teď zřejmě Mugello, ale u těch dalších se bude zvyšovat. Rozhodně doufáme, že budeme mít fanoušky při co největším počtu podniků," objasňuje šéf F1.
Momentálně se dokončuje také kalendář závodů pro příští rok: "Jsme hodně blízko jeho finalizace. Zbývá uzavřít pár smluv, u nichž jsme se dohodli na obchodních podmínkách, a dát je na papír Virus na to nemá vliv.. pokud jde o rozhovory a zájem, nepozorujeme žádná negativa, pokud jde o náš kalendář pro rok 2021."
"Plánujeme takovou sezónu, která se hodně podobá té letošní, jak byla plánovaná na počátku roku... Závodíme v 22 zemích, takže se vyrovnáváme s podstatně větší směsicí problémů. Ale rok 2021 plánujeme tak, jak jsme čekali. Znamená to tedy, že kalendář bude obsahovat zřejmě 22 závodů," odhaluje Carey.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.