Formule 1 se podle svého výkonného ředitele Chase Careyho vrátí příští rok zpět do normálních kolejí, v nichž byla před pandemií koronaviru. Momentálně se finalizuje kalendář závodů pro sezónu 2021. Kdy budou moci na okruhy diváci?
Liberty Media včera zveřejnila příjmy F1 od dubna do července: 24 mil. dolarů (535 mil. Kč), zatímco loni ve stejném období dosáhly 620 mil. dolarů (13,8 mld. Kč). Podepsalo se na tom zrušení závodů v době šíření nemoci Covid-19 po celém světě.
"Na počátku tohoto roku jsme měli dobře našlápnuto, máme hodně předvídatelný byznys model, takže jsme dosahovali hodnot dlouhodobého růstu, o kterém jsme mluvili. Virus samozřejmě vše postavil na hlavu," ohlíží se Carey.
Svět i F1 se podle něj příští rok vrátí do normálních kolejí: "V tuto chvíli plánujeme rok 2021, který se hodně blíží tomu, co bychom obvykle plánovali. Teď v době viru jsou s tím spojeny určité komplikace, jelikož nevíme, jaké budou problémy s omezení návštěvnosti fanoušků."
"Očekáváme, že v roce 2021 a 2022 budeme v podstatě na křivce, na níž bychom byli na počátku tohoto roku s tím, že rok 2019 byl rokem růstu a 2020 měl být tím dalším," pokračuje Carey. Na nové kontrakty s televizními společnostmi podle něj negativní dopad nemá.
"Prvním závodem, který podle mě má potenciál pro velmi malé množství fanoušků, je teď zřejmě Mugello, ale u těch dalších se bude zvyšovat. Rozhodně doufáme, že budeme mít fanoušky při co největším počtu podniků," objasňuje šéf F1.
Momentálně se dokončuje také kalendář závodů pro příští rok: "Jsme hodně blízko jeho finalizace. Zbývá uzavřít pár smluv, u nichž jsme se dohodli na obchodních podmínkách, a dát je na papír Virus na to nemá vliv.. pokud jde o rozhovory a zájem, nepozorujeme žádná negativa, pokud jde o náš kalendář pro rok 2021."
"Plánujeme takovou sezónu, která se hodně podobá té letošní, jak byla plánovaná na počátku roku... Závodíme v 22 zemích, takže se vyrovnáváme s podstatně větší směsicí problémů. Ale rok 2021 plánujeme tak, jak jsme čekali. Znamená to tedy, že kalendář bude obsahovat zřejmě 22 závodů," odhaluje Carey.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.