Formule 1 se podle svého výkonného ředitele Chase Careyho vrátí příští rok zpět do normálních kolejí, v nichž byla před pandemií koronaviru. Momentálně se finalizuje kalendář závodů pro sezónu 2021. Kdy budou moci na okruhy diváci?
Liberty Media včera zveřejnila příjmy F1 od dubna do července: 24 mil. dolarů (535 mil. Kč), zatímco loni ve stejném období dosáhly 620 mil. dolarů (13,8 mld. Kč). Podepsalo se na tom zrušení závodů v době šíření nemoci Covid-19 po celém světě.
"Na počátku tohoto roku jsme měli dobře našlápnuto, máme hodně předvídatelný byznys model, takže jsme dosahovali hodnot dlouhodobého růstu, o kterém jsme mluvili. Virus samozřejmě vše postavil na hlavu," ohlíží se Carey.
Svět i F1 se podle něj příští rok vrátí do normálních kolejí: "V tuto chvíli plánujeme rok 2021, který se hodně blíží tomu, co bychom obvykle plánovali. Teď v době viru jsou s tím spojeny určité komplikace, jelikož nevíme, jaké budou problémy s omezení návštěvnosti fanoušků."
"Očekáváme, že v roce 2021 a 2022 budeme v podstatě na křivce, na níž bychom byli na počátku tohoto roku s tím, že rok 2019 byl rokem růstu a 2020 měl být tím dalším," pokračuje Carey. Na nové kontrakty s televizními společnostmi podle něj negativní dopad nemá.
"Prvním závodem, který podle mě má potenciál pro velmi malé množství fanoušků, je teď zřejmě Mugello, ale u těch dalších se bude zvyšovat. Rozhodně doufáme, že budeme mít fanoušky při co největším počtu podniků," objasňuje šéf F1.
Momentálně se dokončuje také kalendář závodů pro příští rok: "Jsme hodně blízko jeho finalizace. Zbývá uzavřít pár smluv, u nichž jsme se dohodli na obchodních podmínkách, a dát je na papír Virus na to nemá vliv.. pokud jde o rozhovory a zájem, nepozorujeme žádná negativa, pokud jde o náš kalendář pro rok 2021."
"Plánujeme takovou sezónu, která se hodně podobá té letošní, jak byla plánovaná na počátku roku... Závodíme v 22 zemích, takže se vyrovnáváme s podstatně větší směsicí problémů. Ale rok 2021 plánujeme tak, jak jsme čekali. Znamená to tedy, že kalendář bude obsahovat zřejmě 22 závodů," odhaluje Carey.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.