Formule 1 se podle svého výkonného ředitele Chase Careyho vrátí příští rok zpět do normálních kolejí, v nichž byla před pandemií koronaviru. Momentálně se finalizuje kalendář závodů pro sezónu 2021. Kdy budou moci na okruhy diváci?
Liberty Media včera zveřejnila příjmy F1 od dubna do července: 24 mil. dolarů (535 mil. Kč), zatímco loni ve stejném období dosáhly 620 mil. dolarů (13,8 mld. Kč). Podepsalo se na tom zrušení závodů v době šíření nemoci Covid-19 po celém světě.
"Na počátku tohoto roku jsme měli dobře našlápnuto, máme hodně předvídatelný byznys model, takže jsme dosahovali hodnot dlouhodobého růstu, o kterém jsme mluvili. Virus samozřejmě vše postavil na hlavu," ohlíží se Carey.
Svět i F1 se podle něj příští rok vrátí do normálních kolejí: "V tuto chvíli plánujeme rok 2021, který se hodně blíží tomu, co bychom obvykle plánovali. Teď v době viru jsou s tím spojeny určité komplikace, jelikož nevíme, jaké budou problémy s omezení návštěvnosti fanoušků."
"Očekáváme, že v roce 2021 a 2022 budeme v podstatě na křivce, na níž bychom byli na počátku tohoto roku s tím, že rok 2019 byl rokem růstu a 2020 měl být tím dalším," pokračuje Carey. Na nové kontrakty s televizními společnostmi podle něj negativní dopad nemá.
"Prvním závodem, který podle mě má potenciál pro velmi malé množství fanoušků, je teď zřejmě Mugello, ale u těch dalších se bude zvyšovat. Rozhodně doufáme, že budeme mít fanoušky při co největším počtu podniků," objasňuje šéf F1.
Momentálně se dokončuje také kalendář závodů pro příští rok: "Jsme hodně blízko jeho finalizace. Zbývá uzavřít pár smluv, u nichž jsme se dohodli na obchodních podmínkách, a dát je na papír Virus na to nemá vliv.. pokud jde o rozhovory a zájem, nepozorujeme žádná negativa, pokud jde o náš kalendář pro rok 2021."
"Plánujeme takovou sezónu, která se hodně podobá té letošní, jak byla plánovaná na počátku roku... Závodíme v 22 zemích, takže se vyrovnáváme s podstatně větší směsicí problémů. Ale rok 2021 plánujeme tak, jak jsme čekali. Znamená to tedy, že kalendář bude obsahovat zřejmě 22 závodů," odhaluje Carey.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.