Mercedes hodlá i nadále vyvíjet svůj unikátní systém dvouosého řízení (DAS), byť bude od příští sezóny zakázaný. Podle technického ředitele Jamese Allisona rozhodně nejde o uzavřenou kapitolu.
Mistrovská stáj vzbudila v padoku kontroverzi, když během předsezónních testů v únoru nasadila DAS. Tento systém umožňuje pilotům měnit během jízdy zatlačením či táhnutím volantu k sobě měnit úhel sbíhavosti kol přímo z kokpitu.
Red Bull proti němu podal v Rakousku protest, ovšem FIA potvrdila, že DAS je plně v souladu s pravidly. Od příštího roku bude nicméně zakázaný, aby týmy nemusely zbytečně utrácet za nákladný vývoj takového systému. Mercedes jeho výhod v této sezóně však hodlá ještě naplno využívat.
"Myslím, že pro nás jde stále o hodně nový systém. Jak přesně, kde a kdy z něho dostat nejvíc, to je pro nás do určitého stupně stále objevnou cestou," poukazuje technický ředitel Mercedesu, který svým náskokem v prvních třech závodech letošní sezóny zdrtil konkurenci.
"Způsob, jakým ho vyvíjíme, je pro nás v průběhu sezóny stále otevřený. Rozhodně tedy nejde o uzavřenou kapitolu a doufáme, že z něj dostaneme ještě více, pokud se v nadcházejících závodech budeme učit," upozorňuje Allison.
Lewisovi Hamiltonovi a Valtterimu Bottasovi DAS pomáhá zahřát pneumatiky před nájezdem do ostrých kvalifikačních kol či během restartů závodů, v nichž Mercedes zatím dominuje: vyhrál všechny tři, zatímco obvykle silní soupeři Red Bull a Ferrari zůstávají daleko za ním. Proto má dobře našlápnuto k zisku sedmého titulu v řadě za sebou.
Šéf týmu Toto Wolff o jejich nadvládě říká: "Jde o více bodů, které se sešly. Jde o investici do těch správných zdrojů. Jde o inovace, které dokážeme dostávat z našeho výzkumu a vývoje. A hlavně za to vděčíme vedoucím pracovníkům... nejde jen o inženýrskou stránku věci, o které se pořád mluví, ale o každou oblast... Nicméně nesmíme se nechat unést myšlením, že jsme nejlepší, protože pak začínáte rychle ztrácet."
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.