Mercedes hodlá i nadále vyvíjet svůj unikátní systém dvouosého řízení (DAS), byť bude od příští sezóny zakázaný. Podle technického ředitele Jamese Allisona rozhodně nejde o uzavřenou kapitolu.
Mistrovská stáj vzbudila v padoku kontroverzi, když během předsezónních testů v únoru nasadila DAS. Tento systém umožňuje pilotům měnit během jízdy zatlačením či táhnutím volantu k sobě měnit úhel sbíhavosti kol přímo z kokpitu.
Red Bull proti němu podal v Rakousku protest, ovšem FIA potvrdila, že DAS je plně v souladu s pravidly. Od příštího roku bude nicméně zakázaný, aby týmy nemusely zbytečně utrácet za nákladný vývoj takového systému. Mercedes jeho výhod v této sezóně však hodlá ještě naplno využívat.
"Myslím, že pro nás jde stále o hodně nový systém. Jak přesně, kde a kdy z něho dostat nejvíc, to je pro nás do určitého stupně stále objevnou cestou," poukazuje technický ředitel Mercedesu, který svým náskokem v prvních třech závodech letošní sezóny zdrtil konkurenci.
"Způsob, jakým ho vyvíjíme, je pro nás v průběhu sezóny stále otevřený. Rozhodně tedy nejde o uzavřenou kapitolu a doufáme, že z něj dostaneme ještě více, pokud se v nadcházejících závodech budeme učit," upozorňuje Allison.
Lewisovi Hamiltonovi a Valtterimu Bottasovi DAS pomáhá zahřát pneumatiky před nájezdem do ostrých kvalifikačních kol či během restartů závodů, v nichž Mercedes zatím dominuje: vyhrál všechny tři, zatímco obvykle silní soupeři Red Bull a Ferrari zůstávají daleko za ním. Proto má dobře našlápnuto k zisku sedmého titulu v řadě za sebou.
Šéf týmu Toto Wolff o jejich nadvládě říká: "Jde o více bodů, které se sešly. Jde o investici do těch správných zdrojů. Jde o inovace, které dokážeme dostávat z našeho výzkumu a vývoje. A hlavně za to vděčíme vedoucím pracovníkům... nejde jen o inženýrskou stránku věci, o které se pořád mluví, ale o každou oblast... Nicméně nesmíme se nechat unést myšlením, že jsme nejlepší, protože pak začínáte rychle ztrácet."
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.