Mercedes hodlá i nadále vyvíjet svůj unikátní systém dvouosého řízení (DAS), byť bude od příští sezóny zakázaný. Podle technického ředitele Jamese Allisona rozhodně nejde o uzavřenou kapitolu.
Mistrovská stáj vzbudila v padoku kontroverzi, když během předsezónních testů v únoru nasadila DAS. Tento systém umožňuje pilotům měnit během jízdy zatlačením či táhnutím volantu k sobě měnit úhel sbíhavosti kol přímo z kokpitu.
Red Bull proti němu podal v Rakousku protest, ovšem FIA potvrdila, že DAS je plně v souladu s pravidly. Od příštího roku bude nicméně zakázaný, aby týmy nemusely zbytečně utrácet za nákladný vývoj takového systému. Mercedes jeho výhod v této sezóně však hodlá ještě naplno využívat.
"Myslím, že pro nás jde stále o hodně nový systém. Jak přesně, kde a kdy z něho dostat nejvíc, to je pro nás do určitého stupně stále objevnou cestou," poukazuje technický ředitel Mercedesu, který svým náskokem v prvních třech závodech letošní sezóny zdrtil konkurenci.
"Způsob, jakým ho vyvíjíme, je pro nás v průběhu sezóny stále otevřený. Rozhodně tedy nejde o uzavřenou kapitolu a doufáme, že z něj dostaneme ještě více, pokud se v nadcházejících závodech budeme učit," upozorňuje Allison.
Lewisovi Hamiltonovi a Valtterimu Bottasovi DAS pomáhá zahřát pneumatiky před nájezdem do ostrých kvalifikačních kol či během restartů závodů, v nichž Mercedes zatím dominuje: vyhrál všechny tři, zatímco obvykle silní soupeři Red Bull a Ferrari zůstávají daleko za ním. Proto má dobře našlápnuto k zisku sedmého titulu v řadě za sebou.
Šéf týmu Toto Wolff o jejich nadvládě říká: "Jde o více bodů, které se sešly. Jde o investici do těch správných zdrojů. Jde o inovace, které dokážeme dostávat z našeho výzkumu a vývoje. A hlavně za to vděčíme vedoucím pracovníkům... nejde jen o inženýrskou stránku věci, o které se pořád mluví, ale o každou oblast... Nicméně nesmíme se nechat unést myšlením, že jsme nejlepší, protože pak začínáte rychle ztrácet."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.