Ferrari vyřešilo korelaci, potřebuje se ale zlepšit "ve všech oblastech," uznává Binotto. V Mugellu čeká rekord

Charles Leclerc během tréninku v Rakousku
Charles Leclerc během tréninku v Rakousku, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 27. července 2020 06:10
Sdílej:

Podle šéfa Ferrari Mattii Binotta se jeho stáji podařilo vyřešit potíže se špatnou korelací dat, nicméně za Mercedesem nyní zaostává ve všech oblastech. Těší se na domácí závod na nové trati v Mugellu, kde podle něj bude překonán letitý rekord.

Scuderii patří v šampionátu po třech závodech až pátá příčka za Mercedesem, Red Bullem, McLarenem a Racing Pointem. Vstup do sezóny se opět nevydařil, auto hodně zaostává za očekáváními.

Binotto si nicméně po Velké ceně Maďarska pochvaloval fungování nových dílů: "Myslím, že vylepšení, která jsme přivezli do Rakouska, zlepšila korelaci na dráze. Myslím si, že momentálně jsme vyřešili alespoň tyto body, ale deficit v oblasti výkonnosti stále přetrvává."

Kterou oblast je podle něj třeba zlepšit? "Ztrácíme na rovinkách, ztrácíme v zatáčkách. Domnívám se, že auto se musí celkově zlepšit ve všech oblastech. Je to jednoduché," uznává šéf Ferrari, jež na Mercedes ztrácí už téměř 100 bodů.

Těšit se může alespoň z upraveného kalendáře, podle něhož bude moci pořádat velkou cenu na své trati - v Mugellu, ze kterého má na rozdíl od soupeřů alespoň nějaká data z letošního testování. A Binotto věří, že tam letos padne letitý rekord.

Rubens Barrichello tam totiž v roce 2004 zajel s vozem Ferrari F2004 kolo za 1:18,704 min. "Zajeli jsme velmi podobné kolo s plnou nádrží, aniž bychom na to tlačili. Jsem proto celkem zvědavý, jaký bude nejrychlejší čas v kvalifikaci. Jsem si celkem jistý, že padne rekord."

Pilotům se bude trať zamlouvat: "Naši dva jezdci byli z okruhu nadšení díky jeho konfiguraci. Jde o velmi rychlou trať s rychlými zatáčkami, náročnou pro pneumatiky, auta i piloty... Myslím, že tam není jediná pomalá zatáčka, pouze ty rychlé. Proto to bude hodně zajímavé tam pozorovat vozy dnešní F1. Podle mě to bude úžasné," těší se šéf Ferrari.

Stalo se
Novinky
Souboj Mclarenů v Rakousku

Drama v McLarenu: Piastri málem smetl Norrise, tým musel zasáhnout

Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.

Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.