Podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula se pole v sezóně 2022 po velkých změnách pravidel vyrovná, což se může odrazit ve vztazích velkých týmů s jejich partnery, s nimiž dnes sdílí technologie.
Od příštího roku vstoupí ve Formuli 1 povinnost dodržovat maximální výši rozpočtových stropů stanovenou na 145 mil. dolarů (3,5 miliardy Kč) a dalším snížením v roce 222, kdy do hry vstoupí také nová technická pravidla, jež by měla srovnat výkonnost týmů.
Podle Abiteboula to zároveň povede k tomu, že větší hráči budou méně otevřeni vůči pomoci svým zákaznickým partnerům. Haas například těží ze spolupráce s Ferrari, od něhož nakupuje mnoho dílů. Racing Point od Mercedesu nakupuje pohonné jednotky, převodovky či zavěšení, a letos dokonce zkopíroval celé jeho loňské auto W10.
Renault krom toho, že poskytuje své pohonné jednotky McLarenu, žádné technické spojence nemá - a i ten jeho jediný odběratel příští rok přejde na motory Mercedesu. Abiteboulovi to nicméně starosti nedělá, podle něj budou velké týmy brzy své zákazníky vnímat jako hrozbu.
"Panovaly obavy, že pole zůstane rozdělené na dvě kategorie, pokud nebude zaveden žádný rozpočtový strop nebo pokud zůstane dost vysoký. Teď, když je dostatečně nízký, tak to bude mnohem vyrovnanější. Jsem zvědavý na to, co se stane se spolupráci mezi týmy," usmívá se šéf Renaultu.
"Protože nyní si myslím, že je Mercedes spokojený s tím, že Racing Point okopíroval jejich auto. Není na mě, jestli je to legální či nikoliv, ale jsou rádi, že jim můžou pomoci jejich vůz podstatně zrychlit. Jsem zvědavý, jestli tomu tak bude i v roce 2022," pokračuje.
Velké týmy si podle něj zkrátka budou dávat větší pozor na to, aby se jejich partneři nestali příliš rychlí, jakmile budou muset fungovat se stejnými rozpočty.
"Každý bude hrozbou pro každého, hra se změní. Bude to výhra pro fanoušky. Současná situace, kdy pole není konkurenceschopné a máte v něm dvě třídy, chrání tři týmy. Ale tak tomu už dlouho nebude. Do určité míry se to samo zreguluje. Proto si dělám o věci po roce 2020 mnohem menší starosti, než jsem si dělal doposud," uzavírá šéf Renaultu, který potvrdil svou účast v F1 i po roce 2020.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.