Podle šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula se pole v sezóně 2022 po velkých změnách pravidel vyrovná, což se může odrazit ve vztazích velkých týmů s jejich partnery, s nimiž dnes sdílí technologie.
Od příštího roku vstoupí ve Formuli 1 povinnost dodržovat maximální výši rozpočtových stropů stanovenou na 145 mil. dolarů (3,5 miliardy Kč) a dalším snížením v roce 222, kdy do hry vstoupí také nová technická pravidla, jež by měla srovnat výkonnost týmů.
Podle Abiteboula to zároveň povede k tomu, že větší hráči budou méně otevřeni vůči pomoci svým zákaznickým partnerům. Haas například těží ze spolupráce s Ferrari, od něhož nakupuje mnoho dílů. Racing Point od Mercedesu nakupuje pohonné jednotky, převodovky či zavěšení, a letos dokonce zkopíroval celé jeho loňské auto W10.
Renault krom toho, že poskytuje své pohonné jednotky McLarenu, žádné technické spojence nemá - a i ten jeho jediný odběratel příští rok přejde na motory Mercedesu. Abiteboulovi to nicméně starosti nedělá, podle něj budou velké týmy brzy své zákazníky vnímat jako hrozbu.
"Panovaly obavy, že pole zůstane rozdělené na dvě kategorie, pokud nebude zaveden žádný rozpočtový strop nebo pokud zůstane dost vysoký. Teď, když je dostatečně nízký, tak to bude mnohem vyrovnanější. Jsem zvědavý na to, co se stane se spolupráci mezi týmy," usmívá se šéf Renaultu.
"Protože nyní si myslím, že je Mercedes spokojený s tím, že Racing Point okopíroval jejich auto. Není na mě, jestli je to legální či nikoliv, ale jsou rádi, že jim můžou pomoci jejich vůz podstatně zrychlit. Jsem zvědavý, jestli tomu tak bude i v roce 2022," pokračuje.
Velké týmy si podle něj zkrátka budou dávat větší pozor na to, aby se jejich partneři nestali příliš rychlí, jakmile budou muset fungovat se stejnými rozpočty.
"Každý bude hrozbou pro každého, hra se změní. Bude to výhra pro fanoušky. Současná situace, kdy pole není konkurenceschopné a máte v něm dvě třídy, chrání tři týmy. Ale tak tomu už dlouho nebude. Do určité míry se to samo zreguluje. Proto si dělám o věci po roce 2020 mnohem menší starosti, než jsem si dělal doposud," uzavírá šéf Renaultu, který potvrdil svou účast v F1 i po roce 2020.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.