Konec MGU-H či elektrifikace? Motory pro sezóny 2026 budou podle Renaultu dalším bojištěm

Spalovací motor Renaultu
Spalovací motor Renaultu, foto: Renault Sport F1
Petr Hlawiczka 16. června 2020 6:10
Sdílej:

V roce 2026 dojde k další úpravě v oblasti pohonných jednotek pro Formuli 1. Ve hře je několik alternativních návrhů nových technických pravidel, o nichž se v příštích letech bude intenzívně jednat.

Současná pravidla pro 1,6litrové V6 motory se systémem pro rekuperaci energie (ERS) prostřednictvím dvou motorgenerátorů využívající kinetickou (MGU-K) a tepelnou (MGU-H) energii budou platit do roku 2025. Poté se musí výrobci s F1 dohodnout na dalším dostupném formátu s důrazem na udržitelnost sportu a smysluplnost pro automobilky.

Sportovní šéf F1 Ross Brawn minulý týden uvedl, že i když nejsou na dohled žádní noví zájemci o vstup do šampionátu Formule 1, tak přesto zůstávají otevření vůči všem možnostem. To, že pravidla zůstanou do té doby stabilní, vnímají současní účastníci jako správný krok k úspoře nákladů.

"Po stránce pohonné jednotky je zřejmě zapotřebí odvést více práce. Závody ve zbrojení v oblasti vývoje pohonných jednotek jsme omezili tím, že jsme omezili počet nových homologací ročně a počet hodin na dynamometru," říká šéf Renaultu Cyril Abiteboul.

"Je to dobré, ale pořád to je strašně drahé tyto motory udržovat a provozovat. Dalším krokem je podívat se na to, co můžeme udělat v tom, aby další generace pohonných jednotek byla ekonomičtější," pokračuje 42letý Pařížan.

"Začínáme přemýšlet o tom, co bychom chtěli dosáhnout alespoň z hlediska sportovních cílů. Zmínil jsem už zřejmě ten nejdůležitější: ekonomickou udržitelnost příštího programu pohonných jednotek, protože u té současné to je očividně velmi náročné," popisuje šéf Renaultu.

"Další věcí je použitá technologie. Vidíme rychlost, kterou ve světě nabírá elektrifikace, a proto musíme usilovně přemýšlet o tom, co to znamená pro F1, co to znamená v kontextu závodění, v kontextu s určitou koexistencí s Formulí E," pokračuje Abiteboul.

"Musíme o tom přemýšlet, protože podle mě jde o další bojiště. Myslím, že bychom rádi měli odsouhlasený hlavní princip motorů v roce 2021 nebo 2022, abychom tak mohl v roce 2023 začít s vývojem. Máme tak trochu na mysli makro plánování," nastiňuje před velkou změnou.

Někteří v rámci zjednodušení a zlevnění navrhují odstranit MGU-H ze současných pohonných jednotek, což by ale podle Abiteboula nebylo tím správným krokem: "MGU-H máme kvůli palivové efektivitě motoru. Jsme připraveně ztratit kolem 20 - 30 % palivové efektivity?"

"Nemyslím, že bychom měli jezdit s větším množstvím paliva, protože už tak budou auta v roce 2022 těžší. Hovoříme o dalších 50 kg paliva, pokud odstraníme MGU-H, abychom měli stejnou úroveň hustoty energie.

Je to velmi složitá rovnice. S vyhlídkou na to, že auta nebudou lehčí, tak to podle mě bude těžké odstranit takové zařízení, chceme-li získat stejnou úroveň udržitelného výkonu... bez něho to půjde těžko," dodává Abiteboul.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.