Jean Alesi má pocit, že Sebastian Vettel si měl vzít příklad z Michaela Schumachera a přivést si do Ferrari tým inženýrů, na který už byl zvyklý.
Mise Sebastiana Vettela u Ferrari skončí (pravděpodobně) neúspěchem. Německý čtyřnásobný šampion přišel do Maranella před sezonou 2015 s jednoznačným cílem - napodobit éru Michaela Schumachera.
Jenže vše zhatil Mercedes. Stříbrné šípy Formuli 1 od zavedení hybridní éry dominují. Recept na ně nenašlo ani Ferrari s Vettelem. Alespoň prozatím. Jedním z důvodů tohoto faktu je technická dominance stříbrných vozů. Jejich technický tým překypuje individualitami a stejně tak schopným vedením
Kdežto u Ferrari se v tomto ohledu věci poměrně často mění. Zkrátka chybí kontinuita. To je možná hlavní důvod toho, proč v Maranellu na mistrovský zářez čekají už třináct let. Bývalý pilot italské stáje Jean Alesi je přesvědčen, že Vettel měl při svém přestupu do červeného overalu postupovat stejně jako jeho německý předchůdce Michael Schumacher.
„Podívejte se na Schumachera.Ten si do Ferrari z Benettonu vzal inženýrský tým. I tak mu trvalo čtyři roky, aby tam získal titul. Vettel měl postupovat stejně. Měl si vzít Adriana Neweyho, Jeho difuzory mu vždy vyhovovaly. Znají se. Místo toho si Vettel musel zvykat na nové inženýry, což mu celou situaci vůbec neulehčilo," praví Alesi.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.