Alesi o Vettelovi: Měl si do Ferrari vzít inženýrský tým z Red Bullu

Adrian Newey v Singapuru
Adrian Newey v Singapuru, foto: Red Bull Content Pool
Pavel Mandát 7. června 2020 23:22
Sdílej:

Jean Alesi má pocit, že Sebastian Vettel si měl vzít příklad z Michaela Schumachera a přivést si do Ferrari tým inženýrů, na který už byl zvyklý.

Mise Sebastiana Vettela u Ferrari skončí (pravděpodobně) neúspěchem. Německý čtyřnásobný šampion přišel do Maranella před sezonou 2015 s jednoznačným cílem - napodobit éru Michaela Schumachera.

Jenže vše zhatil Mercedes. Stříbrné šípy Formuli 1 od zavedení hybridní éry dominují. Recept na ně nenašlo ani Ferrari s Vettelem. Alespoň prozatím. Jedním z důvodů tohoto faktu je technická dominance stříbrných vozů. Jejich technický tým překypuje individualitami a stejně tak schopným vedením

Kdežto u Ferrari se v tomto ohledu věci poměrně často mění. Zkrátka chybí kontinuita. To je možná hlavní důvod toho, proč v Maranellu na mistrovský zářez čekají už třináct let. Bývalý pilot italské stáje Jean Alesi je přesvědčen, že Vettel měl při svém přestupu do červeného overalu postupovat stejně jako jeho německý předchůdce Michael Schumacher.

„Podívejte se na Schumachera.Ten si do Ferrari z Benettonu vzal inženýrský tým. I tak mu trvalo čtyři roky, aby tam získal titul. Vettel měl postupovat stejně. Měl si vzít Adriana Neweyho, Jeho difuzory mu vždy vyhovovaly. Znají se. Místo toho si Vettel musel zvykat na nové inženýry, což mu celou situaci vůbec neulehčilo," praví Alesi.  

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.