Felipe Massa měl možnost přestoupit pro sezonu 2010 k McLarenu. Nakonec ji však odmítl a zůstal věrný Ferrari.
Přestupy jezdců, ale i inženýrů a dalších členů jednotlivých týmů k Formuli 1 vždycky patřily. Dokazuje to i nynější období, kdy od Ferrari odešel (počínaje příští sezonou) Sebastian Vettel a na jeho místo nastoupí Carlos Sainz z McLarenu.
Jsou ale transfery, o kterých se jedná, avšak nakonec se nikdy neuskuteční. Mezi takové patří rovněž námluvy Felipeho Massy s McLarenem. Ty se uskutečnily během sezony 2009, rok poté co Brazilce právě McLaren s Lewisem Hamiltonem za volantem připravil o mistrovský titul. A stejně tak zhruba dva měsíce před vážnou nehodou, kterou Massa prodělal na Hungaroringu.
„McLaren je skvělý tým. Obzvláště během mé kariéry jím byl. Nemusím navíc říkat, jak populární je v Brazílii, především díky spojení s Ayrtonem Sennou. Nikdy jsem se o tom nezmínil, ale v roce 2009 jsem měl nabídku, abych tam přestoupil," vzpomíná Brazilec.
Klíčová schůzka se odehrála v Monaku. Tam se setkali Massa a tehdejší šéf McLarenu Martin Whitmarsh, „Měl tehdy zájem, abych od sezony 2010 jezdil pro McLaren. Bylo to hezké, ale já tenkrát zažíval s Ferrari opravdu dobré časy, takže jsem neměl důvod měnit. Navíc ta jednání nakonec zůstala tak nějak na mrtvém bodě," vypráví Massa
McLaren nakonec při výběru náhrady za Heikkiho Kovalainena ukázal na Jensona Buttona. Britský pilot pak ve Wokingu zůstal dalších sedm sezon. Pro Massu bylo nedůležitější, že se dokázal zotavit z již zmíněného vážného zranění hlavy. Jezdecky už to po návratu na okruhy Formule 1 nebylo to pravé ořechové.
Fernando Alonso v Maranellu vládl pevnou pevnou rukou, přičemž Brazilec plnil roli týmové dvojky. Z Maranella odešel po sezoně 2013. Zakotvil u Williamsu, kde vydržel další čtyři roky. Pak svou kariéru v královně motorsportu ukončil.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.
Monacká Velká cena za sucha bývá často předvídatelná, kde kvalifikace často určuje vítěze. Nová pravidla, která zavádějí vyšší počet povinných zastávek v boxech, by však mohla závodnímu víkendu přinést větší dynamiku a agresivnější tempo.
Bezpečnost hraje v motorsportu klíčovou roli, přičemž FIA neustále hledá způsoby, jak zlepšit všechny její aspekty – od ochrany samotných závodníků přes bezpečí traťových maršálů až po maximální zabezpečení diváků.