Rubens Barrichello ukončil právě ve Williamsu svou dlouhou kariéru s názvem Formule 1. V rozhovoru vypráví o tom, proč je na tom stáj z Grove momentálně tak bídně.
Rubens Barrichello zažil bohatou formulovou kariéru. Nyní sedmačtyřicetiletý Brazilec si největší jméno udělal zřejmě u Ferrari. V Maranellu byl totiž součástí slavného zlatého období, kdy italská stáj kosila soupeře za soupeřem. Barichello pak významnou měrou přispěl k zisku hned několika titulů v poháru konstruktérů. Jezdecký primát však nikdy nezískal.
Po svém konci u Ferrari odešel Barrichello k Hondě, která se následně přejmenovala na Brawn GP. Svou bohatou pouť v královně motorsportu, ověnčenou celou řadou úspěchů, následně zakončil v barvách Williamsu.
To se psaly roky 2010, respektive 2011. Kdysi veleúspěšná stáj se už tenkrát potácela ve výsledkové mizérii. Ty tam byly časy orámované vítězstvími v závodech, potažmo mistrovskými tituly.
Barrichello si myslí, že za ústupem ze slávy, kterým Williams prošel, stojí nevysoký rozpočet. Vinu však dává také týmové politice, při výběru pilotů.
„Jde tady o peníze. Místo toho, aby piloty dobře platily, tak od nich peníze sami berou. Mají pocit, že je to dobrý nápad, ale když se podíváte, kam za posledních několik let dospěli, tak je vám jasné, že to tak není," říká Barrichello, který nechápe angažování vícero jezdců. Kupříkladu Lance Strolla.
Brazilec vzpomíná, že podobná situace nastala také před ročníkem 2012. Onehdy Williams sáhl po tandemu Maldonado - Senna, přičemž na Rubense už místo nezbylo.
„Já se rozhodně nechci nijak vychvalovat. Každopádně s Wlilliamsem jsme celou sezonu 2011 obětovali, abychom auto připravili na rok 2012. Měl jsem na tom svůj podíl, když s tím autem pak Maldonado vyhrál v Barceloně, byl jsem pořádně smutný, že jsem v něm nebyl já," ukončuje.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.