Rubens Barrichello ukončil právě ve Williamsu svou dlouhou kariéru s názvem Formule 1. V rozhovoru vypráví o tom, proč je na tom stáj z Grove momentálně tak bídně.
Rubens Barrichello zažil bohatou formulovou kariéru. Nyní sedmačtyřicetiletý Brazilec si největší jméno udělal zřejmě u Ferrari. V Maranellu byl totiž součástí slavného zlatého období, kdy italská stáj kosila soupeře za soupeřem. Barichello pak významnou měrou přispěl k zisku hned několika titulů v poháru konstruktérů. Jezdecký primát však nikdy nezískal.
Po svém konci u Ferrari odešel Barrichello k Hondě, která se následně přejmenovala na Brawn GP. Svou bohatou pouť v královně motorsportu, ověnčenou celou řadou úspěchů, následně zakončil v barvách Williamsu.
To se psaly roky 2010, respektive 2011. Kdysi veleúspěšná stáj se už tenkrát potácela ve výsledkové mizérii. Ty tam byly časy orámované vítězstvími v závodech, potažmo mistrovskými tituly.
Barrichello si myslí, že za ústupem ze slávy, kterým Williams prošel, stojí nevysoký rozpočet. Vinu však dává také týmové politice, při výběru pilotů.
„Jde tady o peníze. Místo toho, aby piloty dobře platily, tak od nich peníze sami berou. Mají pocit, že je to dobrý nápad, ale když se podíváte, kam za posledních několik let dospěli, tak je vám jasné, že to tak není," říká Barrichello, který nechápe angažování vícero jezdců. Kupříkladu Lance Strolla.
Brazilec vzpomíná, že podobná situace nastala také před ročníkem 2012. Onehdy Williams sáhl po tandemu Maldonado - Senna, přičemž na Rubense už místo nezbylo.
„Já se rozhodně nechci nijak vychvalovat. Každopádně s Wlilliamsem jsme celou sezonu 2011 obětovali, abychom auto připravili na rok 2012. Měl jsem na tom svůj podíl, když s tím autem pak Maldonado vyhrál v Barceloně, byl jsem pořádně smutný, že jsem v něm nebyl já," ukončuje.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.