Rubens Barrichello ukončil právě ve Williamsu svou dlouhou kariéru s názvem Formule 1. V rozhovoru vypráví o tom, proč je na tom stáj z Grove momentálně tak bídně.
Rubens Barrichello zažil bohatou formulovou kariéru. Nyní sedmačtyřicetiletý Brazilec si největší jméno udělal zřejmě u Ferrari. V Maranellu byl totiž součástí slavného zlatého období, kdy italská stáj kosila soupeře za soupeřem. Barichello pak významnou měrou přispěl k zisku hned několika titulů v poháru konstruktérů. Jezdecký primát však nikdy nezískal.
Po svém konci u Ferrari odešel Barrichello k Hondě, která se následně přejmenovala na Brawn GP. Svou bohatou pouť v královně motorsportu, ověnčenou celou řadou úspěchů, následně zakončil v barvách Williamsu.
To se psaly roky 2010, respektive 2011. Kdysi veleúspěšná stáj se už tenkrát potácela ve výsledkové mizérii. Ty tam byly časy orámované vítězstvími v závodech, potažmo mistrovskými tituly.
Barrichello si myslí, že za ústupem ze slávy, kterým Williams prošel, stojí nevysoký rozpočet. Vinu však dává také týmové politice, při výběru pilotů.
„Jde tady o peníze. Místo toho, aby piloty dobře platily, tak od nich peníze sami berou. Mají pocit, že je to dobrý nápad, ale když se podíváte, kam za posledních několik let dospěli, tak je vám jasné, že to tak není," říká Barrichello, který nechápe angažování vícero jezdců. Kupříkladu Lance Strolla.
Brazilec vzpomíná, že podobná situace nastala také před ročníkem 2012. Onehdy Williams sáhl po tandemu Maldonado - Senna, přičemž na Rubense už místo nezbylo.
„Já se rozhodně nechci nijak vychvalovat. Každopádně s Wlilliamsem jsme celou sezonu 2011 obětovali, abychom auto připravili na rok 2012. Měl jsem na tom svůj podíl, když s tím autem pak Maldonado vyhrál v Barceloně, byl jsem pořádně smutný, že jsem v něm nebyl já," ukončuje.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.