Mercedes si nově vyvinutého dvouosého řízení (DAS) moc neužije. I když Mezinárodní automobilová federace (FIA) o rok odložila nasazení nových technických pravidel pro sezónu 2021, tak úřadujícím šampionům jeho nasazení již neumožní.
Dvouosé řízení pilotům Stříbrných šípů umožňovalo v zatáčkách volantem nejen zatáčet doleva či doprava, ale jeho vytažením či zatlačením také měnit nastavení sbíhavosti předních kol.
V Austrálii se ho sice chystali poprvé nasadit do závodu i přes protest chystaný Red Bullem, kvůli pandemii koronaviru se jeho premiéra nicméně odkládá.
Pro rok 2021 byl novými technickými pravidly zakázaný, ta však byla o rok posunuta, aby týmy ušetřila náklady na vývoj vozů v době, kdy přicházejí o velkou část příjmů, protože se veškeré sportovní akce ruší.
FIA včera DAS pro příští sezónu stejně zakázala, aby týmy nemusely vyvíjet podobné systémy a plýtvat tak prostředky, pokud by Mercedesu poskytoval konkurenční výhodu během závodů.
Urychlení rozhodovacího procesu a další změnySvětová rada motorsportu (WMSC) prostřednictvím elektronického hlasování včera rovněž urychlila svůj rozhodovací proces v důsledku globálního šíření nemoci Covid-19. Opatření zahrnuje udělení pravomoci prezidentovi FIA Jeanovi Todtovi a držiteli komerčních práv, společnosti Liberty Media, měnit kalendář závodů bez potřebného hlasování.
Určité články nyní mohou být změněny jen s 60% podporou 10 týmů spíše než s jednomyslným souhlasem všech. Rovněž může dojít k úpravám počtu komponent pohonných jednotek, které je možno vyměnit bez penalizace - pokud počet závodů klesne pod 14, budou si týmy muset vystačit se dvěma motory na jezdce. Při počtu nižším než 11 budou moci použít pouze jednu baterii a řídicí elektroniku.
Týmy se nesmějí letos kvůli další úspoře nákladů vůbec věnovat aerodynamickému vývoji nové generace monopostů určené pro rok 2022. Ve hře je také další prodloužení nuceného zavření továren nad stanovený rámec tří týdnů, "pokud budou pokračovat obavy o veřejné zdraví či vládní restrikce."
Kdy a kolik závodů?F1 plánuje sezónu s omezeným počtem 15 - 18 velkých cen místo plánovaných 22 s tím, že by se závodilo během léta případně až do příštího ledna či dokonce února. Šest podniků zatím bylo odloženo, dva zrušeny, odsunutí dalších (Kanada, Francie, Rakousko a V. Británie) na neurčito je na spadnutí. Podle některých odborníků se už letos ale vozy F1 do akce před zaplněnými tribunami nedostanou.
Vedení soutěže se přesto snaží najít nějaké řešení. "Změny ve sportovních pravidlech pro rok 2020 byly schváleny s tím, aby FIA a Formule 1 mohla pružněji reagovat na krizi a naplánovat kalendář závodů tak, aby co nejlépe ochránil komerční hodnotu šampionátu a co nejvíce snížil náklady," prohlašuje optimistický šéf Liberty Media Chase Carey.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.