Šéf AlphaTauri Franz Tost se o víkendu vrátil z Melbourne, kde byl závod na poslední chvíli odložen. Dostat všechny své lidi a materiál zpět byla logistická výzva. V Itálii se během krátké doby život kvůli šíření koronaviru zcela změnil.
Návrat z Austrálie"Bylo to problematické, dalo nám to do cesty určité překážky. V Itálii byly téměř všechny lety do Bologny zrušeny, takže jsme tam nemohli letět přímo. Většina týmu letěla z Melbourne přes Dubaj do Nice a odtamtud do Faenzy autobusem," popisuje Tost strasti při návratu.
"Já jsem měl dostatek štěstí na to, abych stihl let z Dubaje do Říma. Pokud vím, tak šlo o jeden z posledních letů do hlavního města. Šlo o velkou výzvu dostat tým zpět do Itálie, všechno ale vyšlo. Celý tým je teď v Itálii," pokračuje šéfa stáje AlphaTauri, kterou jsme do loňského roku znali jako Toro Rosso.
"Rychle nám začalo být jasné, že ti členové týmu, kteří byli v Austrálii, budou muset jít po návratu do karantény, aby neriskovali nakažení svých kolegů v továrně," poukazuje na další rizika. Itálie přitom má již přes 41 tisíc nakažených lidí, z toho kolem 3,5 tisíc na Covid-19 zemřelo.
Atmosféra v ItáliiTamější vláda zareagovala pozdě, celá země je nyní v karanténě, aby se zabránilo šíření koronaviru. Obvykle veselá, živá atmosféra vřelých lidí se změnila hrůzu a strach.
"Když jsem jel dvě hodiny jel z Říma do Faenzy, potkal jsem po celé cestě asi jen 20 aut. Dálnice byly prázdné. Ani na ulicích jste nikoho neviděli, celý život se odehrává v domovech lidí. Máme večerku a vyhnout se ji můžete pouze tak, že jdete nakoupit potraviny, do lékárny, k doktorovi nebo do práce," přibližuje Tost.
"To všechno je fakt děsivé. Podíváte se z okna na ulici, nevidíte tam žádnou lidskou duši. Přitom jsme zvyklí, že lidé jezdí do Itálie na dovolenou a že Italové jsou velmi družní. Teď to je ale země duchů," popisuje atmosféru šéf AlphyTauri.
A jaká opatření podnikl jeho tým? "Zrušili jsme všechny návštěvy továrny, jak pro dodavatele, tak i pro hosty... Všechno jsme zrušili, abychom se trochu izolovali. Zatím se to vyplácí."
"Pokud si někdo stěžuje na typické příznaky nemoci, jako je horečka, bolesti či potíže s dýcháním, pak ho posíláme k našemu praktickému lékaři. On pak rozhoduje, zda musí zaměstnanec do nemocnice, protože pouze tam můžeme být testováni. Já jsem byl také testován, abych měl jistotu, že je vše v pořádku a že se můžu vrátit do továrny," říká Tost.
Nyní AlphuTauri čeká letní přestávka, která byla mimořádně přesunuta ze srpna, jejich továrna stejně už stála. Na tři týdny musí nejpozději do konce dubna povinně přerušit práci všechny týmy F1.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.