Šéf AlphaTauri Franz Tost se o víkendu vrátil z Melbourne, kde byl závod na poslední chvíli odložen. Dostat všechny své lidi a materiál zpět byla logistická výzva. V Itálii se během krátké doby život kvůli šíření koronaviru zcela změnil.
Návrat z Austrálie"Bylo to problematické, dalo nám to do cesty určité překážky. V Itálii byly téměř všechny lety do Bologny zrušeny, takže jsme tam nemohli letět přímo. Většina týmu letěla z Melbourne přes Dubaj do Nice a odtamtud do Faenzy autobusem," popisuje Tost strasti při návratu.
"Já jsem měl dostatek štěstí na to, abych stihl let z Dubaje do Říma. Pokud vím, tak šlo o jeden z posledních letů do hlavního města. Šlo o velkou výzvu dostat tým zpět do Itálie, všechno ale vyšlo. Celý tým je teď v Itálii," pokračuje šéfa stáje AlphaTauri, kterou jsme do loňského roku znali jako Toro Rosso.
"Rychle nám začalo být jasné, že ti členové týmu, kteří byli v Austrálii, budou muset jít po návratu do karantény, aby neriskovali nakažení svých kolegů v továrně," poukazuje na další rizika. Itálie přitom má již přes 41 tisíc nakažených lidí, z toho kolem 3,5 tisíc na Covid-19 zemřelo.
Atmosféra v ItáliiTamější vláda zareagovala pozdě, celá země je nyní v karanténě, aby se zabránilo šíření koronaviru. Obvykle veselá, živá atmosféra vřelých lidí se změnila hrůzu a strach.
"Když jsem jel dvě hodiny jel z Říma do Faenzy, potkal jsem po celé cestě asi jen 20 aut. Dálnice byly prázdné. Ani na ulicích jste nikoho neviděli, celý život se odehrává v domovech lidí. Máme večerku a vyhnout se ji můžete pouze tak, že jdete nakoupit potraviny, do lékárny, k doktorovi nebo do práce," přibližuje Tost.
"To všechno je fakt děsivé. Podíváte se z okna na ulici, nevidíte tam žádnou lidskou duši. Přitom jsme zvyklí, že lidé jezdí do Itálie na dovolenou a že Italové jsou velmi družní. Teď to je ale země duchů," popisuje atmosféru šéf AlphyTauri.
A jaká opatření podnikl jeho tým? "Zrušili jsme všechny návštěvy továrny, jak pro dodavatele, tak i pro hosty... Všechno jsme zrušili, abychom se trochu izolovali. Zatím se to vyplácí."
"Pokud si někdo stěžuje na typické příznaky nemoci, jako je horečka, bolesti či potíže s dýcháním, pak ho posíláme k našemu praktickému lékaři. On pak rozhoduje, zda musí zaměstnanec do nemocnice, protože pouze tam můžeme být testováni. Já jsem byl také testován, abych měl jistotu, že je vše v pořádku a že se můžu vrátit do továrny," říká Tost.
Nyní AlphuTauri čeká letní přestávka, která byla mimořádně přesunuta ze srpna, jejich továrna stejně už stála. Na tři týdny musí nejpozději do konce dubna povinně přerušit práci všechny týmy F1.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.