Šéf AlphaTauri Franz Tost se o víkendu vrátil z Melbourne, kde byl závod na poslední chvíli odložen. Dostat všechny své lidi a materiál zpět byla logistická výzva. V Itálii se během krátké doby život kvůli šíření koronaviru zcela změnil.
Návrat z Austrálie"Bylo to problematické, dalo nám to do cesty určité překážky. V Itálii byly téměř všechny lety do Bologny zrušeny, takže jsme tam nemohli letět přímo. Většina týmu letěla z Melbourne přes Dubaj do Nice a odtamtud do Faenzy autobusem," popisuje Tost strasti při návratu.
"Já jsem měl dostatek štěstí na to, abych stihl let z Dubaje do Říma. Pokud vím, tak šlo o jeden z posledních letů do hlavního města. Šlo o velkou výzvu dostat tým zpět do Itálie, všechno ale vyšlo. Celý tým je teď v Itálii," pokračuje šéfa stáje AlphaTauri, kterou jsme do loňského roku znali jako Toro Rosso.
"Rychle nám začalo být jasné, že ti členové týmu, kteří byli v Austrálii, budou muset jít po návratu do karantény, aby neriskovali nakažení svých kolegů v továrně," poukazuje na další rizika. Itálie přitom má již přes 41 tisíc nakažených lidí, z toho kolem 3,5 tisíc na Covid-19 zemřelo.
Atmosféra v ItáliiTamější vláda zareagovala pozdě, celá země je nyní v karanténě, aby se zabránilo šíření koronaviru. Obvykle veselá, živá atmosféra vřelých lidí se změnila hrůzu a strach.
"Když jsem jel dvě hodiny jel z Říma do Faenzy, potkal jsem po celé cestě asi jen 20 aut. Dálnice byly prázdné. Ani na ulicích jste nikoho neviděli, celý život se odehrává v domovech lidí. Máme večerku a vyhnout se ji můžete pouze tak, že jdete nakoupit potraviny, do lékárny, k doktorovi nebo do práce," přibližuje Tost.
"To všechno je fakt děsivé. Podíváte se z okna na ulici, nevidíte tam žádnou lidskou duši. Přitom jsme zvyklí, že lidé jezdí do Itálie na dovolenou a že Italové jsou velmi družní. Teď to je ale země duchů," popisuje atmosféru šéf AlphyTauri.
A jaká opatření podnikl jeho tým? "Zrušili jsme všechny návštěvy továrny, jak pro dodavatele, tak i pro hosty... Všechno jsme zrušili, abychom se trochu izolovali. Zatím se to vyplácí."
"Pokud si někdo stěžuje na typické příznaky nemoci, jako je horečka, bolesti či potíže s dýcháním, pak ho posíláme k našemu praktickému lékaři. On pak rozhoduje, zda musí zaměstnanec do nemocnice, protože pouze tam můžeme být testováni. Já jsem byl také testován, abych měl jistotu, že je vše v pořádku a že se můžu vrátit do továrny," říká Tost.
Nyní AlphuTauri čeká letní přestávka, která byla mimořádně přesunuta ze srpna, jejich továrna stejně už stála. Na tři týdny musí nejpozději do konce dubna povinně přerušit práci všechny týmy F1.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.